Avatar billede jonner Nybegynder
04. august 2005 - 19:22 Der er 53 kommentarer og
1 løsning

Forum på min hjemmeside

Det er sikkert forkert lagt, men jeg kunne ikke finde noget der passede på webdesign.

Ja, jeg købt et domæn og lavet mig en hjemmeside som næsten er helt færdig, pånær jeg mangler at få et forum! Men jeg ved ikke lige hvordan jeg gør det! så fik jeg at vide at jeg skulle prøve at gå her ind og oprettet et spørgsmål, så her er jeg så!

min hjemmeside er som sagt en klan hjemmeside www.game-factory.dk !
Avatar billede foxmulder58 Praktikant
04. august 2005 - 19:28 #1
Så er PHPbb lige sagen for dig!

http://www.phpbb.com

Du kan få hjælp til opsætnign herinde!

mvh
Mads

Bemærk!! at dette forum har en masse fede templates lige til at downloade.
Avatar billede jonner Nybegynder
04. august 2005 - 19:37 #2
øhmm.. ja, nu er det jeg har siddet og læst på meget af det, men jeg kan stadig ikke finde ud af at sætte det op :S
Avatar billede jonner Nybegynder
04. august 2005 - 19:50 #3
skal man have MySQL eller sådan et program installeret?
Avatar billede foxmulder58 Praktikant
04. august 2005 - 20:53 #4
Ja du skal have adgang til PHPmyAdmin, har du det?

mvh
Mads
Avatar billede foxmulder58 Praktikant
04. august 2005 - 20:55 #5
Jeg satte forummet op for babzonen.dk for et par dage siden

http://www.babezonen.dk/forum/

det er dog kun éen af de mange templates der eksiterer.

jeg vil gerne hjælpe dig også men jeg ved ikke hvor meget forstand du har på PHP /MySQL?

mvh
mads
Avatar billede jonner Nybegynder
04. august 2005 - 20:58 #6
jeg har ikke forstand på noget af mysql eller php.. men jeg har dog lige downloadet mysql 4.0 og har lagt det op på min ftp...
Avatar billede foxmulder58 Praktikant
04. august 2005 - 21:03 #7
Tja så bliver det en smule svært at guide dig igennem. Du skal have adgang til PHPMyAdmin hvor du så har en databse som forummet snakker med.

mvh
Mads
Avatar billede jonner Nybegynder
04. august 2005 - 21:10 #8
ja, jeg er nået til det endestation ved forummet at jeg ikke kan komme videre fordi den vil have oplysninger om mysql som jeg ikke har...
jeg kan dog ikke komme ind og ændre på mysql da det alle sammen er sådan nogle mærkelige filer som jeg ikke kan åbne med notebook eller andre programmer uden der står alt muligt volapuk som ikke er noget menneskesprog som er her fra jorden!
skal man bruge et bestem program til at redigere det med?
Avatar billede jonner Nybegynder
04. august 2005 - 21:12 #9
hmm... håber du kan læse det :S er det bare stavefejl og manglede komma og endelser :S
Avatar billede jonner Nybegynder
04. august 2005 - 21:13 #10
*der er et par stavefejl
jeg kan ikke skrive i dag!
Avatar billede leif Seniormester
04. august 2005 - 21:14 #11
foxmulder58 -> Han behøver da ikke at have adgant til phpmyadmin, men skal have adgang til mysql !
Avatar billede leif Seniormester
04. august 2005 - 21:14 #12
Har du fået udleveret et dokument fra der du har et Webhotel med login oplysninger også til MySQL ?

Hvis du har dette, så lig filerne op

Har du prøvet at læse install filen der ligger i docs ?
Avatar billede jonner Nybegynder
04. august 2005 - 21:25 #13
øhh.. det var pinligt! Xo DOH oX
koder til mysql var allerede blevet sendt da jeg første gang fik min ftp server... :S
skal jeg have mysql liggende på ftp'en så? for det fylder 40 mb eller sådan noget?
Avatar billede foxmulder58 Praktikant
04. august 2005 - 21:28 #14
leif>> nej det er ganske rigtigt at det ikke er nødvendigt at han skal have adgang til PHPmyAdmin men det den eneste måde jeg kan finde ud af at bruge mht. databaser.

Og så er PHPMyAdmin også mere brugervenligt !

Håber du kan hjælpe Jonner

mvh
Mads
Avatar billede leif Seniormester
04. august 2005 - 21:42 #15
Nu laver phpbb alt arbejdet for dig !

Har du chmod filen config.php ?
Avatar billede leif Seniormester
04. august 2005 - 21:45 #16
foxmulder58 -> Kan jeg lokke dig til at kontakte mig på messenger ?

jonner -> Hvor er du hosted ?
Avatar billede jonner Nybegynder
05. august 2005 - 18:29 #17
b-one..
og jeg ved ikke hvad chmod er, men jeg ved har min config.php...
Avatar billede jonner Nybegynder
05. august 2005 - 20:12 #18
Jeg har downloadet et nyt template og uploadet det til min ftp! men efter jeg har installeret det sker der ikke noget?
hvad skal jeg gøre?
Avatar billede jonner Nybegynder
05. august 2005 - 20:45 #19
Jeg har phpmyadmin admin nu...
Jeg har lagt mit template op på ftp'en under mappen template..
Jeg har været inde under phpmyadmin og under Layout Admimistrator og installer det under eksportér, men det kommer altså ikke på...
forum ligger her: www.game-factory.dk/forum
Avatar billede foxmulder58 Praktikant
05. august 2005 - 20:54 #20
jeps du skal ind som admin og installere den nye template!

Du skal ind i "Standard layout" og ændre til den template du har uploadet.

mvh
Mads
Avatar billede jonner Nybegynder
05. august 2005 - 20:57 #21
og hvor finder jeg så "standard layout"?
Avatar billede foxmulder58 Praktikant
05. august 2005 - 21:05 #22
øjeblik...!
Avatar billede foxmulder58 Praktikant
05. august 2005 - 21:09 #23
du skal ind i administrations delen så skal du klikke på "add" under "styles admin"

Der finder du den template du har uploadet og installerer den!

mvh
Mads
Avatar billede jonner Nybegynder
05. august 2005 - 21:14 #24
jeg har gjort det der, men den ligger det altså ikke ind på forumet!
Nu kan jeg dog finde under "Management" den jeg lige har installeret, men jeg kan ikke slette den anden...
Avatar billede foxmulder58 Praktikant
05. august 2005 - 21:22 #25
Du skal finde navnet på den template (husk template filen skal ligge sammen med den der er default "subsilver)"

Prøv at logge ud og se om ikke din nye template er installeret!!

mvh
Mads
Avatar billede foxmulder58 Praktikant
05. august 2005 - 21:26 #26
når du har installeret den nye template bude du kunne se begge templates du kan i "management" under punktet "styles" admin slette "subsilver således du kan se din nyt template!.

mvh
Mads
Avatar billede jonner Nybegynder
05. august 2005 - 21:36 #27
når jeg er inde i management og så er der to templates!
det gamle subsilver og det nye... men jeg kan ikke slette det gamle, den skriver;
"You cannot remove the style selected since it is currently the forum default. Please change the default style and try again."
hvad skal jeg gøre?
Avatar billede foxmulder58 Praktikant
05. august 2005 - 21:38 #28
Du skal ind i "styles admin" og vælge den template du har og aktivere denne.

mvh
Mads
Avatar billede foxmulder58 Praktikant
05. august 2005 - 21:42 #29
skal jeg gøre det for dig du kan jo ændre password bagefter?

mvh
mads
Avatar billede jonner Nybegynder
05. august 2005 - 21:45 #30
Det er det jeg har prøvet på den sidste time!
det ser sådan her ud:

STYLES ADMIN
Add
Create
Export
Management

nu har jeg slettet det hele og lagt ind på denne måde!
1. lagt op på ftp'en igen!
2. trykket på Install under add
3. trykket på submit grayeye under export
4. trykket på Delete subsilver under management
og så får jeg beskeden; "You cannot remove the style selected since it is currently the forum default. Please change the default style and try again."
Avatar billede jonner Nybegynder
05. august 2005 - 21:46 #31
nej tak, vil bare vide hvordan jeg får det til at due...
Avatar billede foxmulder58 Praktikant
05. august 2005 - 21:47 #32
du skal først installere den nye template før du kan slette subsilver derfor!

Sørg for at den nye template er installeret!

mvh
Mads
Avatar billede jonner Nybegynder
05. august 2005 - 21:49 #33
som du kan se på nr. 2 så har jeg installeret det...
Avatar billede foxmulder58 Praktikant
05. august 2005 - 21:50 #34
ja du har templaten inde under admin men du har ikke aktiveret denne!

Jeg leder rundt på nettet efter infor for jeg kan squ ikke huske hvordan man gør åbenbart :)

fox
Avatar billede foxmulder58 Praktikant
05. august 2005 - 21:54 #35
nu tester jjeg det lige selv!! på et phpbb forum...et øjeblik!

mvh
Mads
Avatar billede foxmulder58 Praktikant
05. august 2005 - 22:09 #36
Har du udpakket zippen og smidt ind under mappen  "templates "

Således der ligger en mappe derinde med navnet på templaten??

mvh
mads
Avatar billede jonner Nybegynder
05. august 2005 - 22:11 #37
ligger her: /forum/templates/
så .. ja
Avatar billede jonner Nybegynder
05. august 2005 - 22:12 #38
/forum/templates/GrayEye/
Avatar billede foxmulder58 Praktikant
05. august 2005 - 22:14 #39
gå ind i "styles admin" sektion og klik på "add" kan du se din template der?

mvh
Mads
Avatar billede jonner Nybegynder
05. august 2005 - 22:15 #40
ikke efter jeg har installeret det...
Avatar billede foxmulder58 Praktikant
05. august 2005 - 22:18 #41
kan du ikeke under "styles admin" slette den gamle template nu???

mvh
Mads
Avatar billede foxmulder58 Praktikant
05. august 2005 - 22:21 #42
ja nu ved jeg det du skal sætte den nye "template" som "default" men jeg kigger lige hvordan!

mvh
mads
Avatar billede foxmulder58 Praktikant
05. august 2005 - 22:24 #43
ha nu har jeg den!!!

Du skal ind i "general admin" gå der ind !!!!!

mvh
mads

PS! skriv når du er der!!!
Avatar billede foxmulder58 Praktikant
05. august 2005 - 22:24 #44
general admin ----> configuration    sig til når du er derinde!!

mvh
mads
Avatar billede jonner Nybegynder
05. august 2005 - 22:27 #45
er der ingen...
Avatar billede jonner Nybegynder
05. august 2005 - 22:27 #46
INDE
Avatar billede foxmulder58 Praktikant
05. august 2005 - 22:29 #47
1. Find punktet "default style" og vælg den template du ønsker.

2. gå ned i bunden og klik på knappen "submit"

mvh
mads
Avatar billede foxmulder58 Praktikant
05. august 2005 - 22:30 #48
Når du har gjort dette logger du ud som admin og du kan se din nye template!!!

mvh
Mads
Avatar billede foxmulder58 Praktikant
05. august 2005 - 22:32 #49
bagefter går du ind under "styles admin" og sletter de andre templates og så er det din nye template der gælder for aller brugerinklusive dig!!

mvh
Mads
Avatar billede foxmulder58 Praktikant
05. august 2005 - 22:33 #50
det virker kan jeg se:

http://www.game-factory.dk/forum/

flot!!

mvh
Mads
Avatar billede jonner Nybegynder
05. august 2005 - 22:39 #51
wee.. jo tak.. thx m8 :D
Avatar billede jonner Nybegynder
05. august 2005 - 22:40 #52
hmm... accepter.. dumme knap!
Avatar billede foxmulder58 Praktikant
05. august 2005 - 22:41 #53
tak for point!

mvh
Mads
Avatar billede jonner Nybegynder
05. august 2005 - 22:44 #54
np :D