Avatar billede qurzyx Nybegynder
04. august 2005 - 15:12 Der er 14 kommentarer

Fjern alt mellem < og >

Hej. Hvordan fjerner man alt i mellem script-tagene < og >. Altså så når jeg laver en response.werite er den fuldstændig strippet for tags?
Avatar billede busschou Praktikant
04. august 2005 - 15:14 #1
hvad er det til?
For hvis det er "som standard" at man ikke ønsker at bruge tags i en gæstebog fx
Så kan du benytte server.htmlencode(din_tekst) så vil alle tags blive lavet om så de ikke får nogen indflydelse men så man kan se at de er der

Hvis du vil have dem helt væk så skal der nok laves noget med et regulært udtryk
Avatar billede qurzyx Nybegynder
04. august 2005 - 15:19 #2
Hmmm... Det skal bruges til en "teaser" i et nyhedsbrev. Og selve nyheden må godt indeholder tags når man klikker sig videre. Men til teaseren skal de være væk ,og man må hellere ikke se dem
Avatar billede softspot Forsker
04. august 2005 - 15:20 #3
Nu ved jeg godt det er et ASP spørgsmål, men du kunne evt. på klienten kalde innerText på det element som teksten ligger i - det vil strippe alle HTML-tags.
Avatar billede qurzyx Nybegynder
04. august 2005 - 15:22 #4
innerText vil da skrive hele data'en også tags!
Avatar billede jokkejensen Novice
04. august 2005 - 15:26 #5
nej det er innerHtml
Avatar billede jokkejensen Novice
04. august 2005 - 15:27 #6
Jeg ved ikke om man kan bruge regular expression i asp.. men i asp.net trimmer jeg med :

string hmtl = readStream.ReadToEnd().ToString();

s = Regex.Replace(hmtl,@"<(.|\n)*?>",string.Empty);

Så får jeg alt tekst.. den fucker dog lidt ved javascript :)
Avatar billede busschou Praktikant
04. august 2005 - 15:29 #7
kan du godt i asp
---
<%
Function ReplaceTest(patrn, str)
  Dim regEx
  Set regEx = New RegExp
  regEx.Pattern = patrn
  ReplaceTest = regEx.Replace(str, "")
End Function

response.write ReplaceTest("<(.|\n)*?>", "hej<b>med</b>dig")
%>
Avatar billede jokkejensen Novice
04. august 2005 - 15:31 #8
fra 4guysfromrolla

Function stripHTML(strHTML)
'Strips the HTML tags from strHTML

  Dim objRegExp, strOutput
  Set objRegExp = New Regexp

  objRegExp.IgnoreCase = True
  objRegExp.Global = True
  objRegExp.Pattern = "<(.|\n)+?>"

  'Replace all HTML tag matches with the empty string
  strOutput = objRegExp.Replace(strHTML, "")

  'Replace all < and > with &lt; and &gt;
  strOutput = Replace(strOutput, "<", "&lt;")
  strOutput = Replace(strOutput, ">", "&gt;")

  stripHTML = strOutput    'Return the value of strOutput

  Set objRegExp = Nothing
End Function
Avatar billede qurzyx Nybegynder
04. august 2005 - 15:33 #9
Hvordan vil du referer til den? Meget gerne et eksempel hvis muligt
Avatar billede busschou Praktikant
04. august 2005 - 15:34 #10
response.write stripHTML("hej<b>med</b>dig")
Avatar billede qurzyx Nybegynder
04. august 2005 - 15:38 #11
Det virker, begge to... I må lige lave intern aftale om hvordan pointene skal fordeles.... Smid et svar
Avatar billede busschou Praktikant
04. august 2005 - 15:39 #12
tja du må bestemme hvad som er fair
Jeg er ikke så god til at lave selve de ragulære udtryk men da jokke viste sin .net version lå den anden jo lige for døren ;o)
Avatar billede jokkejensen Novice
04. august 2005 - 18:51 #13
Det er okay, du tager bare points... blandede mig vist lidt :)
Avatar billede busschou Praktikant
04. august 2005 - 21:16 #14
ok hvis du synes det :o)