Avatar billede danskeniels Nybegynder
04. august 2005 - 14:30 Der er 7 kommentarer

Access på Internettet

Jeg har Microsoft Access og i denne har jeg lavet et kundekartotek som jeg ønsker skal ligge på nettet, og som mine arbejdskolleger skal kunne logge sig ind på og selv bruge kundekartoteket. - Så alle får en fordel af det.

Spørgsmålet er: Hvordan får jeg lagt det på nettet...

Venlig hilsen danskeniels
Avatar billede sidewinder Nybegynder
04. august 2005 - 14:43 #1
Mener du firmaets eget netværk eller internettet?

Hvis du mener internettet kan det ikke lade sig gøre direkte. Der kan du kun bruge accessbasens tabeller, og må så lave formularer osv. i ASP eller lignende.
Avatar billede jamiros Novice
04. august 2005 - 16:35 #2
Ja, med lidt asp og et webhotel der understøtter asp og access er det såment rimelig lige til :-)
Avatar billede danskeniels Nybegynder
04. august 2005 - 16:56 #3
Uden at vide så meget om det tekniske....Så er min idé at sætte min Access database på et webhotel - så mine kolleger uanset tid og sted kan gå ind i databasen og registrere deres kunder og kundebesøg.

Det jeg kan forstå er at asp, som er et programsprog, er det der skal til for løse opgaven!

Er de en tidskrævende proces?

Tak for jeres svar
Venlig hilsen
danskeniels
Avatar billede jamiros Novice
04. august 2005 - 17:00 #4
Det er for at kunne styre databasen, ja.
Det tager vel en lille dag :-)
Avatar billede hugopedersen Nybegynder
05. august 2005 - 08:49 #5
Prøv at kigge på http://www.data-asap.com/

Det er et meget godt produkt hvis ikke du lige er ASP ekspert - har selv købt og brugt det med held.
Avatar billede danskeniels Nybegynder
05. august 2005 - 09:04 #6
Hugopedersen - mange tak Du gav mig løsningen - hvordan giver jeg dig mine point!
Hilsen danskeniels
Avatar billede hugopedersen Nybegynder
05. august 2005 - 09:07 #7
Det var da dejligt at du kunne bruge det - man kan lave meget med det program. Også styring af adgang o.s.v.
Du kan også prøve at checke http://www.hkvstore.com/aspmaker/ - det har jeg også prøvet og det er også godt. Lidt mere 'langhåret' men derfor også flere muligheder.