Avatar billede jes9 Nybegynder
04. august 2005 - 09:58 Der er 13 kommentarer og
1 løsning

Alle brugers homdir bliver nogle gange listet?

Jeg sætter H: drevet i AD Profile (\\server\homedir\user)
Avatar billede leif Seniormester
04. august 2005 - 10:06 #1
Listet hvor ?
Avatar billede screem_brille Novice
04. august 2005 - 10:23 #2
du kan skjule grundmappen ved at sætte et : $ i slutningen af sharenavnet, er det det du mener / søger ?
Avatar billede jes9 Nybegynder
04. august 2005 - 10:49 #3
Det brugerne ser er en alle homedir og ikke kun brugerens homedir.
Problemet er opstået efter installering af SP2.
Avatar billede venturer Nybegynder
04. august 2005 - 10:51 #4
Er på dine XP SP2 maskiner du oplevet problemet eller har du nogle ældre maskiner (Win98)?
Avatar billede jes9 Nybegynder
04. august 2005 - 11:08 #5
Problemet er på XP-SP2 Pc'er
Avatar billede venturer Nybegynder
04. august 2005 - 12:15 #6
Jeg kunne godt tænke mig at vide om der står noget i event loggen på dine klient maskiner. Gælder det for alle brugere? Har du prøvet med en maskine der ikke har SP2?

I tidligere versioner af Windows (før 2000) var det ikke muligt at lave deep mapping. Altså mappen til en undermappe i et share, men dette er almindeligvis ikke et problem i XP.
Avatar billede jes9 Nybegynder
05. august 2005 - 09:51 #7
Til screem_brille:
$ kunne være en løsning, men så skal jeg ændre opsætning af alle brugerene.

Til venturer: Der står ikke noget i log vedr. h-drev. Det er kun set på XP-SP2 Pc'er.
Avatar billede screem_brille Novice
05. august 2005 - 09:58 #8
det med at ændre det for alle brugere, ja men det er bare at markere samtlige brugere i den OU de er placeret i og højre klikke vælge vælge properties, og profile, sætte flueben i home folder skrive \\(dit server navn)\users_Files$/$username$ så angives det automatisk for alle brugerne
Avatar billede jes9 Nybegynder
05. august 2005 - 10:08 #9
Til screem_brille:
OK det prøver jeg!
$username$ skal vel være %username% ?
Avatar billede screem_brille Novice
05. august 2005 - 10:09 #10
hehe ja det skal det, fejl fra min side ;)
Avatar billede jes9 Nybegynder
30. august 2005 - 09:15 #11
Screem Brille lav lige et svar for "$" har løst mit problem :-)
Avatar billede screem_brille Novice
30. august 2005 - 09:55 #12
svar ;)
Avatar billede jes9 Nybegynder
30. august 2005 - 10:01 #13
Tak til alle :-)
Avatar billede screem_brille Novice
30. august 2005 - 10:05 #14
skulle det være en anden gang *S*