Avatar billede dcasso Nybegynder
03. august 2005 - 21:42 Der er 9 kommentarer

Tillade visse html tags samt <

Er der et kvikt hoved herinde, som kan være behjælpelig med følgende problemstilling,

Jeg har en tekstboks, hvori en bruger kan indtaste en række data. Jeg har brug for at tillade < > i som større og mindre end symboler.
Problemet er at jeg derudover har brug for at tillade visse htmltags såsom a, b, i og u, så de kan lave links og simpel formattering.

Er der en som kan være behjælpe med en form for replacefunktion, der vil kunne gøre det ovenstående, med en tekststring som input og en som output fra funktionen.

Dennis
Avatar billede softspot Forsker
03. august 2005 - 22:32 #1
Ehmm... hvis de skriver tags selv, hvad er det så der skal konverteres/udskiftes...?

Der findes en funktion som hedder Server.HTMLEncode, der kan gøre en tekst mere sikker at bruge i din webapplikation, men jeg er lidt i tvivl om det er hvad di efterspørger...
Avatar billede dcasso Nybegynder
04. august 2005 - 08:03 #2
Kender udmærket htmlencode, men den gør jo egentlig ikke det jeg har brug for. Den vil dække det ind at jeg kan fremvise < og > men den hjælper ikke på hvis mine brugere indtaster <b>fed</b> eller <a href="www.test.com">test</a>. Så mit problem er hvordan kan jeg sikre at begge dele fungerer.
Avatar billede softspot Forsker
04. august 2005 - 09:15 #3
Jeg vil tro du skal bruge en regular expression, men det er jeg ikke 100 meter mester i, så der vil jeg overlade banen til nogle andre...
Avatar billede snepnet Nybegynder
07. august 2005 - 17:41 #4
hej dcasso .... jeg er også lidt usikker på hvad der er balladen.
hvis det er pga. den fejl frameworket giver dig når der indtastes tags mv. så kan du komme ud over den ved at angive :

ValidateRequest="false" i dit pagedirective.

så kan du så behandle det indastede efterfølgende.

mvh
Avatar billede dcasso Nybegynder
07. august 2005 - 18:57 #5
Mit problem er at få den til at vise < > med mindre det er et af de fire tags a b i eller u, som jeg vil have vist korrekt, så som fed skrift, et link m.v.  Og jeg ved ikke hvordan jeg kan sikre at denne kombination vil virke, for jeg vil eksempelvis ikke have at de kan bruge img, form, table tags m.fl.

mvh
Avatar billede snepnet Nybegynder
07. august 2005 - 20:25 #6
jeg tror du skal tage et kig her - jeg tror godt du kan bruge den til noget.
http://smourier.blogspot.com/
mvh
Avatar billede snepnet Nybegynder
07. september 2005 - 16:56 #7
hvordan går det her?
mvh
Avatar billede dcasso Nybegynder
07. september 2005 - 17:15 #8
Jeg er ikke fundet en løsning på den endnu, men tror snart jeg lukker spm'et, og så må jeg jo få det løst andensteds :)
Avatar billede snepnet Nybegynder
01. november 2005 - 21:20 #9
beklager jeg ikke har været her - knas med internetudbyderen.
har du stadig noget omkring det?
mvh