Avatar billede jannhomm Nybegynder
03. august 2005 - 15:48 Der er 18 kommentarer og
1 løsning

et felt gemmer ikke værdi, efter kørsel af makro

kan ikke gemme værdien i et felt efter kørsel af en makro ? hvorfor ? kan sende excel ark!!
Avatar billede sjap Praktikant
03. august 2005 - 18:59 #1
Hvordan ser den kode ud som du bruger til at gemme med?
Avatar billede jannhomm Nybegynder
04. august 2005 - 09:55 #2
jeg bruger ikke nogen kode når jeg gemmer, ... måske Ctrl S
:-) men ellers ikke !! -..... når jeg åbner arket igen, er værdien ikke gemt i feltet.
Avatar billede sjap Praktikant
04. august 2005 - 12:03 #3
Jamen hvordan ser den kode ud, der skal skrive en værdi i et felt?

Hvis værdien står i feltet når du gemmer filen, så skulle den da blive gemt.
Avatar billede jannhomm Nybegynder
04. august 2005 - 14:02 #4
Værdi jeg forsøger at indsætte er:  10-09-2005

Den giver ikke fejl ved indsættelse og efter at den er gemt. Men når jeg har kørt nedenstående makro, er værdien i feltet væk. dog vil en farve ikke været ændret tilbage igen, kun værdien.

Sub Knap3_Klik()
  Range("I2:J28").Select
    Selection.ClearContents
    Sheets("40 Vagt liste").Select
    Range("A4:B30").Select
    Selection.Copy
    Sheets("Fordeling").Select
    Range("I2").Select
    Selection.PasteSpecial Paste:=xlPasteValues, Operation:=xlNone, SkipBlanks _
        :=False, Transpose:=False
    Range("I2:J28").Select
    Range("J2").Activate
    Application.CutCopyMode = False
    Selection.Sort Key1:=Range("J2"), Order1:=xlDescending, Header:=xlGuess, _
        OrderCustom:=1, MatchCase:=False, Orientation:=xlTopToBottom, _
        DataOption1:=xlSortNormal
    Range("J31:J32").Select
End Sub
Avatar billede sjap Praktikant
04. august 2005 - 19:25 #5
Ok, jeg kan se hvad koden skal gøre, men hvor er det lige du vil indsætte 10-09-2005?

Måske har du ret i at det er lettere, hvis jeg ser regnearket. Prøv at sende det til sjap9000 snabela hotmail punktum com.
Avatar billede sjap Praktikant
04. august 2005 - 20:04 #6
Koden kan trimmes lidt, men det skulle ikke have nogen indflydelse på dit problem.

Sub Knap3_Klik()
    Range("I2:J28").ClearContents
    Sheets("40 Vagt liste").Range("A4:B30").Copy
    Sheets("Fordeling").Range("I2").PasteSpecial Paste:=xlPasteValues, _
        Operation:=xlNone, SkipBlanks:=False, Transpose:=False
    Application.CutCopyMode = False
    Range("I2:J28").Sort Key1:=Range("J2"), Order1:=xlDescending, Header:=xlGuess, _
        OrderCustom:=1, MatchCase:=False, Orientation:=xlTopToBottom ', DataOption1:=xlSortNormal
End Sub
Avatar billede jannhomm Nybegynder
06. august 2005 - 20:05 #7
Hm ja men det ændrer desværre ikke på at der er et felt som ikke vil gemme værdier. .. vil du være interesseret i at kigge excelarket ?
Avatar billede sjap Praktikant
07. august 2005 - 11:58 #8
Prøve bare at sende det på den ovennævte adresse.
Avatar billede jannhomm Nybegynder
08. august 2005 - 09:19 #9
så er den sendt ! havde overset din kommentar den 4/8 kl 14.02. vedr. email :-)
Avatar billede sjap Praktikant
08. august 2005 - 11:44 #10
Jeg skal lige have oplyst en enkelt detaljer mere om hvad det er der foregår:

- Hvor (hvilken celle) prøver du at skrive 10-09-2005 ?

Og er det så sådan, at du:

1) Skriver datoen
2) Kører makroen (trykker på knappen "Opdater vagtliste")
3) Gemmer regnearket

Og så er datoen væk - eller er den først væk næste gang du åbner arket?
Avatar billede jannhomm Nybegynder
08. august 2005 - 12:12 #11
Ja det er rigtigt!

feltet I12 forsøger jeg at indtaste en dato, gemme, og opdatere. Derefter er feltet tomt.
Avatar billede sjap Praktikant
08. august 2005 - 12:15 #12
Havde luret, at det var noget i den retning. Prøv lige med denne her:

Sub Knap3_Klik()
    Sheets("Fordeling").Range("I2:J28").ClearContents
    Sheets("40 Vagt liste").Range("A4:B30").Copy
    Sheets("Fordeling").Range("I2").PasteSpecial Paste:=xlPasteValues, _
        Operation:=xlNone, SkipBlanks:=False, Transpose:=False
    Application.CutCopyMode = False
    Sheets("Fordeling").Range("I2:J28").Sort Key1:=Sheets("Fordeling").Range("J2"), Order1:=xlDescending, Header:=xlGuess, _
        OrderCustom:=1, MatchCase:=False, Orientation:=xlTopToBottom, DataOption1:=xlSortNormal
End Sub
Avatar billede jannhomm Nybegynder
08. august 2005 - 12:23 #13
Ja sjovt nok, så virker det nu??? hvad kan have skabt fejlen? ... men den sorterer ikke den første med !
Avatar billede sjap Praktikant
08. august 2005 - 12:26 #14
Det skabte fejlen var at du brugte

Range("I2:J28").Select
Selection.ClearContents

som sletter at der står i I2..J28 i det AKTUELLE ark (dvs. det med knappen). Det problem skulle nu være løst, idet det specificeres i hvilket ark dette område skal slettes:

Sheets("Fordeling").Range("I2:J28").ClearContents
Avatar billede sjap Praktikant
08. august 2005 - 12:30 #15
Problemet med sortering skyldes at du har valgt en "Header" (dvs. kolonneoverskrift). Prøv i stedet med denne her

Sub Knap3_Klik()
    Sheets("Fordeling").Range("I2:J28").ClearContents
    Sheets("40 Vagt liste").Range("A4:B30").Copy
    Sheets("Fordeling").Range("I2").PasteSpecial Paste:=xlPasteValues, _
        Operation:=xlNone, SkipBlanks:=False, Transpose:=False
    Application.CutCopyMode = False
    Sheets("Fordeling").Select
    Range("I2:J28").Sort Key1:=Range("J2"), Order1:=xlDescending, Header:=xlNo, _
        OrderCustom:=1, MatchCase:=False, Orientation:=xlTopToBottom, DataOption1:=xlSortNormal
End Sub
Avatar billede jannhomm Nybegynder
08. august 2005 - 13:00 #16
Smukt udført :-) .. tak for hjælpen !!

Måske du også har mulighed for at kunne løse denne ?
Avatar billede jannhomm Nybegynder
08. august 2005 - 13:00 #17
Avatar billede sjap Praktikant
08. august 2005 - 13:09 #18
Word er ikke lige min stærke side. Prøv evt. at kigge i Word kategorien

http://www.eksperten.dk/spm/Programmer/Tekstbehandl/Word/

og søg på Excel - måske dukker der noget brugbart op.
Avatar billede jannhomm Nybegynder
08. august 2005 - 13:32 #19
ok, men tak for hjælpen !!