Avatar billede jeanette18 Nybegynder
03. august 2005 - 14:42 Der er 14 kommentarer og
1 løsning

nec dvd brænder driller

Jeg har lige koblet min nye NEC 3540A dvd-brænder på pc`eren, men får desværre flg. meddelelse:
http://www.janum.net/itsvar/show_img.php?ID=501

Jeg lagde mærke til at 1. gang windows startede op efter jeg havde isat brænderen, spurge WINDOWS ikke efter den nye hardware, men går jeg ind under enhåndshåndteringen kan jeg se brænderen. Everest viser den også under optiske drev.

Jeg har forsøgt at brænde et dokument - men brændingen blev ikke gennemført, så jeg har lige brug for en hardware ekspert som kan hjælpe mig - pleeeze:)
Avatar billede haverslev Novice
03. august 2005 - 14:52 #1
Har den erstattet et andet drev ?
Prøv først følgende.
Klik på Start – Klik på Kør > Skriv: Regedit  - OK
Gå ned til HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Control\Class\{4D36E965-E325-11CE-BFC1-08002BE10318}  ( findes kun en mappe der begynder med: 4D36E965 )
Hvis 'Upperfilters' eller 'Lowerfilters' står der, så slet dem.  –  Genstart Pc`en.

Ellers:
Klik på  start > kontolpanel > System > klik på faneblad Hardware > klik på knappen Ehedshåndtering
H-klik på DVD drevet og vælg fjern
Genstart pc`en og lad windows finde og installere enheden
Avatar billede jeanette18 Nybegynder
03. august 2005 - 16:03 #2
Desværre....http://www.janum.net/itsvar/show_img.php?ID=503

Men jeg prøver at fjerne den fra e-hånd.teringen igen og ser hvad der sker.
Avatar billede jeanette18 Nybegynder
03. august 2005 - 18:48 #3
Jeg har nu gjort flg erfaringer:

1) NEC er master og Aopen brænderen er slave. Har tjekket fysisk. Bios siger det samme.

2) Har prøvet at fjerne NEC fra enhåndshåndteringer og genstartet - uden resultat.

3) Har fysisk haft den ude og koblet den på igen. Windows finder den stadigvæk ikke automatisk, men den kan ses i everest samt enhåndshåndteringen. http://www.janum.net/itsvar/show_img.php?ID=504

4) Har kørt en sfc / scannow uden forbedringer.

5) Har koblet internettet fra og deaktiveret kaspersky, ewido samt alarm pro - uden forbedringer.

6) NEC lyser som den skal når den er "aktiv" altså når jeg forsøger at brænde til den. Når jeg sætter en cd-rom skive i, skubber drevet ind kan jeg på skærmen se at windows åbenbart "ser" den - idet der ved musepilen viser sig en skive og NEC lyser i den forbindelse.

7) Har prøvet at brænde med en maxell cd-rw skive (som normalt virker) http://www.janum.net/itsvar/show_img.php?ID=507

8) Har prøvet at brænde med en sony DVD-RW skive.

Samt har jeg observeret nedenstående her:

http://www.janum.net/itsvar/show_img.php?ID=505
http://www.janum.net/itsvar/show_img.php?ID=506
http://www.janum.net/itsvar/show_img.php?ID=509

Tror jeg bliver nød til at sætte den over i en anden pc`er for at se om det bliver bedre. Gør det ikke det må jeg foretage en reparation af windows.

Skal NEC måske opdateres?
Avatar billede jeanette18 Nybegynder
03. august 2005 - 18:50 #4
Haverslev> er gjort - dog uden resultat
http://www.janum.net/itsvar/show_img.php?ID=503
Avatar billede dragonknight Juniormester
03. august 2005 - 21:00 #5
Et gæt.    Prøv med at andet datakabel !
Avatar billede jeanette18 Nybegynder
03. august 2005 - 22:57 #6
Omsider har fået NEC BRÆNDEREN til at fungere. Har lært at jeg skal se ordentlig efter for at afgøre hvad der er master og slave - altså ud af maskinen igen istedet for at fumle med en lommelygte og tro at jeg dermed kan se alt :(
Men.... jeg kan ikke få gang i min såkaldte dvd-cw skive. Har en SONY 120 min - extended play 240 min - 4.7 GB - DVD+RW - video/data, ja det var nogle af de oplysninger som står på coveret. Bag på står bl.a. "this disc is to be used for recording and play-back with DVD-RW video recordes and DVD-RW drivers. GAD VIDE OM JEG OVERHOVEDET HAR ET BRUGBAR PRODUKT HER?
Har i aften kunne brænde dataer via NEC til andre cd-rw skiver.
Avatar billede haverslev Novice
04. august 2005 - 07:17 #7
Hehe, ja det er ikke nemt, med lommelygte og 10 tommelfingre - men godt du fik den sat rigtigt.

Tror du skal pøve at slette alt softwaren/brændrprogrammet og installere det hele forfra, samt checke om der er opdateringer på producentes hjemmeside.
Tillige kan der være nyt firmware på NEC hjemmeside også.
Avatar billede jeanette18 Nybegynder
04. august 2005 - 16:46 #8
haverslev> vil du hjælpe mig med et direkte link til firmwaren, i det jeg er rimelig bange for at jeg måske finder en forkert og brænder min nye nec af. ved at det kan ske i forbindelse med biosopdateringer til bundkort, så mon ikke også her.
Avatar billede haverslev Novice
04. august 2005 - 22:32 #9
jo jeg vil gerne hjælpe, men jeg kan desværre ikke finde noget firmware at at opdatere.
Din brænder er åbenbart helt ny og der er kun det firmware, som den er "født" med.
Det er jo i sig selv godt, idet der ikke har været fejl/mangler i firmwaren.

Men en anden ting er, at jeg er faldet over hvilke skiver de anbefaler at bruge, der kan måske være en sammenhæng.
Jeg ved andre dvd-brændere også har problemer med nogle typer/fabrikater af dvd skiver.
http://www.nec.co.uk/productfile.asp?id=588

Taget herfra:
http://www.nec.co.uk/DVD_RW_ND3540.aspx
Avatar billede jeanette18 Nybegynder
04. august 2005 - 23:21 #10
Ja nu har jeg i dag været nede i en computerforretning og forklaret dem problemet. De kunne ikke give mig det nødvendige svar. I stedet for købte jeg - på forhandlerens anbefaling - en nye skrive - teksten er den samme som på min sony skive. Denne her er af mærket fujifilm - og den virker heller ikke, så den ryger retur igen.
Skal siges at NEC ikke har problemer med at brænde maxell skiver - men disse er de almindelige 700 MB`s skiver.
Avatar billede haverslev Novice
04. august 2005 - 23:28 #11
Hmm, det lyder mærkeligt - har dog aldrig set et drev der var så "kræsen" med skiverne.
Jeg har desværre ikke en forklaring / løsning på dit problem ;(
Avatar billede jeanette18 Nybegynder
04. august 2005 - 23:46 #12
Nej jeg synes det er noget mærkelig noget. Har prøvet at sætte brænderen over på en anden pc`er med samme resultat - så hmmmm.........
Du får i hvertfald tak for indlæggene og smid endelig et svar. Du fortjener points.
Tak til dragonknigt for forsøget:)

Godnat for i aften, er træt oven på 6 timers pc knokleri. Bl.a. p.g.a. denne her:

http://www.eksperten.dk/spm/637460?Esession=872249e3615864444d9cb50e73c17aec
Avatar billede olholm Nybegynder
05. august 2005 - 00:31 #13
PRØV AT BRÆNDE MED 2 X HASTIDHED PÅ SONY dvd SKIVEN OG HENT EVT. EN DEMO AF NERO PÅ http://www.nero.com/eng/Nero_6_Reloaded_Demoversion.html
Avatar billede haverslev Novice
07. august 2005 - 20:26 #14
Er du kommet videre ?
Avatar billede jeanette18 Nybegynder
11. august 2005 - 20:22 #15
Problemet var tilsyneladende i windows, i det jeg efter nyformatering og installation af windows har fået den til at virke uden problemer. Både med og uden nero:)