Avatar billede pentium Nybegynder
03. august 2005 - 12:08 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

Connenction Check Klient/Server

Hej

Jeg har i Java lavet en klient og en server del. Disse 2 kan snakke sammen, ra hver deres fysiske maskiner.

Hvordan kan jeg via, min server og min klient kontroller at der ikke er et kabel er er defekt, faldet ud til enten serveren eller klienten??
Avatar billede mikkelbm Nybegynder
03. august 2005 - 12:13 #1
Hvis du har en socket connection, vil denne smide en exception, hvis forbindelsen bliver afbrudt.
Avatar billede mikkelbm Nybegynder
03. august 2005 - 12:15 #2
Avatar billede pentium Nybegynder
03. august 2005 - 12:18 #3
Er der andre måder at kontroller en forbindelse på?
Avatar billede mikkelbm Nybegynder
03. august 2005 - 12:20 #4
Hvad tænker du på?
Avatar billede pentium Nybegynder
03. august 2005 - 12:25 #5
Hvor man evt. kontroller på bit level.
Avatar billede mikkelbm Nybegynder
03. august 2005 - 12:32 #6
Jeg kan ikke lige se hvad det skulle nytte, men nu kender jeg heller ikke så meget til at køre på bit level.

Hvis ikke din socket har nogen forbindelse er der sket en fejl. Og de fejl er udspecificeret i de Exceptions jeg henviste til før.

Hvad vil du helt konkret ha' ud af at køre nede på det niveau ?
Avatar billede pentium Nybegynder
03. august 2005 - 13:12 #7
okai. jeg prøver med Exceptions.
Avatar billede pentium Nybegynder
03. august 2005 - 15:41 #8
mikkelbm - lik et svar så du kan få dine point.
Avatar billede mikkelbm Nybegynder
03. august 2005 - 17:02 #9
Kommer her. Har du fået det til at fungere?
Avatar billede jesper2009 Nybegynder
04. august 2005 - 15:35 #10
Jeg har selv bakset med det problem - i en applet ganske vist. Det sjove er at hvis der er en brudt forbindelse fik jeg ikke en SocketException. Jeg var derfor nødt til at skrive noget ud på socket forbindelsen for at registrere en tabt forbindelse.
Avatar billede mikkelbm Nybegynder
04. august 2005 - 16:04 #11
Hmmm... Jeg har prøvet at lave en chat som en applet - og som applikation har jeg lavet flere client-server løsninger, og jeg har alle gangene fået de exceptions jeg skulle ha'.

Og en Socket har jo også en: isConnected()
Avatar billede jesper2009 Nybegynder
04. august 2005 - 18:52 #12
OK :)
Det diskuteres f.eks. her: http://www.jguru.com/faq/view.jsp?EID=213272 og her:
http://forum.java.sun.com/thread.jspa?forumID=31&threadID=285043
Metoden isConnected svarer kun på om forbindelsen er blevet lukket (med close() ) - ikke på om der er en valid forbindelse nedenunder.