Avatar billede joggeren Nybegynder
02. august 2005 - 17:29 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Grafikkort - to stik

Jeg kan se i egenskaber for mit grafikkort, at der er en "seconday" skærm.

Er det fordi kortet både har et DVI stik og et alm. gl. stik?

Og betyder det at jeg kan sætte to skærme til med eksempelvis forskellige opløsninger?
Avatar billede majsmarken Nybegynder
02. august 2005 - 17:44 #1
JA - forudsat at driveren er den rigtige...

Jeg har på et tidspunkt brugt det under udarbejdelse af en hjemmeside.
Frontpage (eller hvad man nu bruger) på den ene skærm og IE på den anden for at checke reslutatet i real life...
Avatar billede hexya Nybegynder
02. august 2005 - 17:44 #2
Ja, højst sandsynligt. Hvad hedder dit grafikkort?
Avatar billede joggeren Nybegynder
02. august 2005 - 19:26 #3
ATI Radeon 9500/9700
Avatar billede hexya Nybegynder
02. august 2005 - 20:27 #4
Det kan du altså - her fra en faq hos ATI, hvor det ser ud til at du må "nøjes" med to skærme og ikke tre:
http://www.ati.com/products/radeon9500/radeon9500pro/faq.html#12

Q12: Can I use a PCI graphics card or my integrated video, in the same system as my dual display Radeon® 9700 and/or Radeon® 9500 Series graphics card, to support three or more displays?
A12: ATI does not support the use of an additional PCI graphic card or integrated video in a system with the Radeon® 9700 or Radeon® 9500 Series to run three or more displays. These products do support the use of two independent displays, from a single card, under the Windows® XP, Windows® 2000, and Windows® ME operating systems.
Avatar billede joggeren Nybegynder
02. august 2005 - 21:54 #5
Dvs. jeg kan connecte en skærm yderligere via RGB porten?
Avatar billede hexya Nybegynder
02. august 2005 - 22:30 #6
Ja
Avatar billede Slettet bruger
05. august 2005 - 12:41 #7
Kan man det ved alle, altså bare købe en DVI til RGP adapter og så smide en ekstra skræm på? Vi bruger det nemlig på nogle af vores shuttle xpc maskiner, men de har jo std. 2 RGP udgange. Ville være lækkert hvis man bare kunne købe et billigt gfx med både rgp og dvi på, og så lave dual view på den måde.
Avatar billede hexya Nybegynder
06. august 2005 - 12:24 #8
Tillader mig at lægge et svar, såfremt du mener jeg kunne hjælpe med dit spørgsmål :^)