Avatar billede anni01ad Nybegynder
02. august 2005 - 14:45 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Styre NT 4.0 server fra Windows XP

Jeg har prøvet at søge på Microsofts hjemmeside, men kan ikke rigtigt finde noget svar. Hvordan kan jeg oprette forbindelse i stil med Remote Desktop fra en Windows XP til en NT 4.0 server? Jeg har tidligere brugt PCAnywhere fra Symantec, men det dur ikke til W2K og WinXP. Er der nogen der kender et andet program jeg kan bruge i stil med PCAnywhere, eller ved hvordan det ellers kan lade sig gøre? NT-maskinen står langt nede i et serverrum, og jeg kan ikke komme til at installere NT 4.0 her hvor jeg sidder.

Håber I kan hjælpe, jeg har på fornemmelsen at det ikke burde være så svært, men man ved jo aldrig ;-)
Avatar billede Spotgun Seniormester
02. august 2005 - 14:49 #1
Jeg ved ikke om den understøtter WinNT, men prøv evt. med www.realvnc.com. Måske ikke det hurtigste alternativ, men det er da gratis.
Avatar billede screem_brille Novice
02. august 2005 - 14:49 #2
realvnc kan bruges
Avatar billede screem_brille Novice
02. august 2005 - 14:50 #3
hehe det var vi enige om ;)
Avatar billede Spotgun Seniormester
02. august 2005 - 15:03 #4
Har du egentligt noget kendskab til de betalingsversioner der findes af RealVNC? Jeg tænkte på om hastigheden måske var bedre i dem, da jeg syntes at den gratis version af RealVNC godt i visse situationer kan virke langsom.
Avatar billede anni01ad Nybegynder
02. august 2005 - 15:05 #5
Jeg prøver det lige og ser om det dur. Det kunne da oven i købet være helt fantastisk når det nu er gratis - foreløbig tak :-)
Avatar billede anni01ad Nybegynder
02. august 2005 - 15:17 #6
realvnc.com er gået i stykker :p  - siden er helt nede, så jeg prøver lige en anden gang... send evt et svar på mit spørgsmål, så I kan få point når det er. tak tak
Avatar billede gratis Nybegynder
02. august 2005 - 16:09 #7
Avatar billede Spotgun Seniormester
02. august 2005 - 16:20 #8
No problem. Håber da du finder en løsning der virker.
Avatar billede anni01ad Nybegynder
03. august 2005 - 13:22 #9
Ja, det virkede... det tog mig godt nok lige lidt tid at få det sat op som en service, men så er det da lært :-)