Avatar billede munof Nybegynder
02. august 2005 - 14:40 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Aktivere userform og luk den ned igen

Jeg har lavet en userform som aktiveres ved at trykke på en knap.

Sub startindtast()
Indtast.Show
End Sub

Denne virker fint i min excel udgave,(Har prøvet på 2 forskellige computer) men en anden bruge af programmet har det problem at når han trykker på knappen, så åbner den VB op og cursoren står i denne procedure. Han køre en excel 2003 og jeg en 2002.

Han kan trykke F5 og så køre userformen som den skal, indtil han skal lukke den ned, så sker det samme.

Private Sub luknedknap_Click()
    Sheets("Total pr. site").Select
    Range("B7").Select
    ActiveSheet.PivotTables("Pivottabel1").PivotCache.Refresh
    Sheets("BB i timen").Select
    Range("B6").Select
    ActiveSheet.PivotTables("Pivottabel2").PivotCache.Refresh
    Sheets("Dag måned").Select
    Range("A12").Select
    ActiveSheet.PivotTables("Pivottabel2").PivotCache.Refresh
    ActiveWindow.ScrollWorkbookTabs Position:=xlFirst
    Sheets("Forside").Activate
End
End Sub

Det mellemligende er bare opdateringer af nogle pivot tabeler med de nye oplysninger.

Er der nogle der ved hvad grunden er til at den popper op i VB, når han vil starte og slutte brugen af userformen?
Avatar billede martin_moth Mester
02. august 2005 - 16:27 #1
Når den starter op i VB, kommer den ikke med en meddelse, eller markerer noegt, eller?
Avatar billede munof Nybegynder
02. august 2005 - 17:21 #2
Ja, anden gang jeg snakkede med ham sagde han at der kom script error, når han prøvede at lukke den ned. Det må der næste også været kommet når han startede op.

Bare mærkeligt at den virker fint på min, men ikke hans.
Avatar billede hiks Nybegynder
02. august 2005 - 22:58 #3
er det ikke fordi han har slået makroer fra?

/hiks
Avatar billede martin_moth Mester
03. august 2005 - 06:25 #4
Fejlbeskedder plejer gerne at have en beskrivelse af fejlen
Avatar billede munof Nybegynder
03. august 2005 - 07:58 #5
Makroerne er ikke slået fra, da han kan køre de andre makro knapper.

Men i kan hente programmet her:
http://www.munof.dk/andet/pokerregnskab.xls

Så kan i jo se om den gør det samme hos en af jer, hvis i har en nyere Excel end den jeg køre med.

Det er et offentlig tilgængeligt program jeg har lavet til et forum. Det er sikkert flere ting i det der kunne laves anerledes men det virker efter hensigten.
Avatar billede martin_moth Mester
03. august 2005 - 09:19 #6
Skal ikke afvikle en mystisk macro på min pc.
En fejlmeddelse ville som sagt hjælpe...
Avatar billede munof Nybegynder
03. august 2005 - 09:23 #7
Har lige snakket med ham, han har løst det ved at hente den nye version jeg lagde ud.

Mystisk makro, LOL, så mystisk er den jo nok ikke, alle andre jeg har snakket med fungere den hos. Inkl. mig selv.
Avatar billede martin_moth Mester
03. august 2005 - 10:58 #8
Mener bare at jeg ike vil afvikle "fremmede" macroer...
Avatar billede munof Nybegynder
03. august 2005 - 11:04 #9
Ja, det ved jeg godt, man skal jo passe på med alle de virusser og skidt der florere, kan godt se at dette kunne være en djævelsk måde for mig at cirkulere min nyeste virus på. Muuuhahahaha.......:-)

Just kidding. Tak for interessen i mit problem, som dog løste sig selv.