Avatar billede zeno Nybegynder
02. august 2005 - 09:38 Der er 3 kommentarer

at få events fra et datagrid

kan jeg få events fra et datagrid, fra hver enkelt celle?
Avatar billede softspot Forsker
02. august 2005 - 13:57 #1
Jeg tror du skal sætte en form for kommando op i den eller de kolonner du vil reagere på klik i. f.eks. kan du sætte dit grid op således (koden er klippet fra MSDN og modificeret en smule):

      <asp:DataGrid id="ItemsGrid"
          OnItemCommand="ItemsGrid_Command"
          AutoGenerateColumns="false"
          runat="server">

        <HeaderStyle BackColor="#aaaadd">
        </HeaderStyle>

        <Columns>

            <asp:ButtonColumn
                HeaderText="Delete item"
                ButtonType="LinkButton"
                Text="Delete"
                CommandName="Delete"/>

            <asp:BoundColumn HeaderText="Item"
                ReadOnly="True"
                DataField="Item"/>

            <asp:BoundColumn HeaderText="Quantity"
                DataField="Qty"/>

            <asp:BoundColumn HeaderText="Price"
                DataField="Price"
                DataFormatString="{0:c}"/>

        </Columns>

      </asp:DataGrid>

og så kan du reagere på denne kommando med flg. kode:

      void ItemsGrid_Command(Object sender, DataGridCommandEventArgs e)
      {

        switch(((LinkButton)e.CommandSource).CommandName)
        {

            case "Delete":
              DeleteItem(e);
              break;

            // Add other cases here, if there are multiple ButtonColumns in
            // the DataGrid control.

            default:
              // Do nothing.
              break;

        }

Der reageres altså på klik i kolonnen af typen asp:ButtonColumn der har en command-attribut som koden kan genkende.

Kan det være sådan noget du skal ud i, for at løse sit problem...?
Avatar billede zeno Nybegynder
02. august 2005 - 14:27 #2
naah, ikke helt ser det ud til. Jeg vil lave et ugeskema med møder for en sælger og når man klikker på mødet skal man kunne se flere data for dette møde. Desuden skal sælgeren med farver(grøn,gul,rød) kunne angive hvilke tidspunkter han er ledig. Nogle Idéer?
Avatar billede zeno Nybegynder
02. august 2005 - 14:31 #3
Jeg har kigget på en dataCalendar her: http://www.codeproject.com/aspnet/MellDataCalendar.asp

Men den kan jeg simpelthen ikke få til at virke, så jeg har startet en anden tråd med dette emne, men forslag til andre komponenter er velkomne her, og hvis du kan få den der datacalendar til at virke er du meget velkommen på den anden tråd.