Avatar billede henrik_dk Nybegynder
01. august 2005 - 21:36 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Udfyld Form udfra link

Hejsa,

Jeg har oprettet en siden vores en bruger skal svare på nogle
spørgsmål?
Adgangen til siden gives via at et link jeg generer hver fra gang
til gang.

Mit spørgsmål er: Hvordan kan man forhåndsudfylde nogle værdier i
formen ved hjælp af det linket jeg har opgivet til brugeren?

Hvordan skal linket se ud og hvordan skal den sætte det ind i
formen?

Håber at der er en som kan hjælpe mig.

På forhånd tak.

Henrik
Avatar billede apo Praktikant
01. august 2005 - 22:39 #1
Til det skal du gøre brug af et serverside scriptsprog, som f.eks. ASP (Active Server Pages):

Link: http://www.ditsite.dk/form.asp?navn=bennybomstærk&email=benny@bomstaerk.dk

form.asp:
<form name="nyhedsbrev" style="margin:0;" action="modtag.asp" method="get">
  <input name="navn" style="width:200px; height:20px;" value="<%=Request.QueryString("navn")%>">
  <input name="email" style="width:200px; height:20px;" value="<%=Request.QueryString("email")%>">
  <input type="submit" value=" Udfør ">
</form>

- Jeg kan ikke lige huske om method skal være: method="get" eller method="post"

modtag.asp
If Request.Form("navn") <> "" AND Request.Form("email") <> "" Then
  ' Dimensionerer variabler
  Dim strNavn, strEmail

  ' Henter variabler fra formular
  strNavn = Request.Form("navn")
  strEmail = Request.Form("email")

  ' Indsæt den videre behandling af data her
End If

Apo
Avatar billede henrik_dk Nybegynder
01. august 2005 - 23:14 #2
Det virker - takker

Lav lige et svar...
Avatar billede roenving Novice
02. august 2005 - 09:22 #3
Method get lægger formfelterne i urlen, mens post sender dem uden at det kan ses i urlen ...

-- med get er der pga. visse browseres måde at behandle tingene et maksimum på 2083 karakterer i en url (url-encodede, så f.eks. et mellemrum er %20 !-)
Avatar billede apo Praktikant
04. august 2005 - 20:05 #4
Så fik vi det slået fast af Roenving :-)

Her er et svar...

Apo
Avatar billede apo Praktikant
07. august 2005 - 17:38 #5
:-(
Avatar billede apo Praktikant
07. august 2005 - 23:17 #6
:-)