Avatar billede kwan112 Nybegynder
01. august 2005 - 19:16 Der er 14 kommentarer og
1 løsning

vil kunne læse tekst fra min pc på min TV-Skærm

Jeg har et ganske almindeligt Prosonoc TV 32" WS fra Bilka :)

jeg ha rsat S-vidio stik fra Grafikkort til TV. Jeg kan nemt se film også med tekst, men i selve winsdovs er det et meget sløret billede.

Jeg vil gerne kunne se et skarpere billede, så jeg kan surfe på nettet fra min sofa..

Hvordan kan jeg løse det???
Avatar billede jokkejensen Novice
01. august 2005 - 19:22 #1
Hej der findes desværre ikke en løsning til crt TV.. de kører PAL/NTSC, altså ikke en ret stor opløsning..

Du skal derfor ud og invistere i et LCD (ikke plasma, som også kører PAL/NTSC), de HDTV optimerede LCD tv skulle være fine at browse fra, alternativt en projektor, hvis du ikke lige har råd :)
Avatar billede jokkejensen Novice
01. august 2005 - 19:24 #2
*How..

Jeg ved ikke om der findes software der kan Zoome i windows, men disse er sjældent ret behagelige at bruge..

og du skal huske at køre med den laveste opløsning på dit tv, altså 800x600, mener ikke 640 er understøttet...
Avatar billede screem_brille Novice
01. august 2005 - 19:28 #3
Plasma kan også fåes med VGA indgang og det kan enkelte CRT tv også, så det er ikek om det er PAL eller NTSC men om TV´et kan tage et VGA eller et component signal
Avatar billede james_t_dk Juniormester
01. august 2005 - 19:34 #4
jokke jensen har helt ret. Et standart billedrørs TV har en opløsning på omkring 640*480 (faktisk lidt mindre) så det er dit TV den er gal med. Køb en LCD.
Avatar billede jokkejensen Novice
01. august 2005 - 19:43 #5
*faktisk lidt større :) er det ikke 720 x 5xx
Avatar billede screem_brille Novice
01. august 2005 - 19:45 #6
nej et alm tv billede består af 625 linier hvor de 575 er synlige, resten er til text tv og lignende
Avatar billede james_t_dk Juniormester
01. august 2005 - 19:45 #7
he he jokke. Jeg skal ikke med sikkehed modsige dig. Jeg syntes at huske at det er mindre, men jeg kan jo lige se efter i morgen på arbejde.
Avatar billede jokkejensen Novice
01. august 2005 - 19:48 #8
Ok screem... Men det jeg ville ind på var nu mere at et CRT ikke kan køre ordentlige opløsninger pga det er en anden technologi.. og at LCD og projektor er mere oplagte til det..

ikke hvor mange linier der skal bruges til text tv og ikke.. syntes det afviger lidt fra topic..
Avatar billede kwan112 Nybegynder
01. august 2005 - 19:49 #9
oki... tak for hjælpen, men tænkte nok ddet var den eneste mulighed.. desvære har jeg ikke råd til det lige forløbigt..

Jeg bruger Magnifier som er i min windows til at Zoome med, den er oki, men havde håbet på anden løsning.. :)
Avatar billede screem_brille Novice
01. august 2005 - 19:51 #10
Det ER 625 linier ;) http://www.sa.dk/sa/itogarkiv/teknologi/leksikon.htm søg efter frame
Avatar billede jokkejensen Novice
01. august 2005 - 19:52 #11
hæhæ, jajaj jeg tror sku nok på dig :)
Avatar billede screem_brille Novice
01. august 2005 - 19:53 #12
jokkejensen det er absolut ikke OT, at det har med antal linier at gøre, hvis PAL eller NTSC havde haft en 4 dobbelt så høj opløsning ville der ikke være ligeså store problemer
Avatar billede screem_brille Novice
21. september 2005 - 03:19 #13
kunne man forvente noget feedback ?
Avatar billede kwan112 Nybegynder
21. september 2005 - 09:20 #14
Jeg er ikke lige klar over hvad jeg skulle give af feedback!!

Jeg har ikke råd til Plasma eller LCD, men havde håbet der var et kabel eller noget som kunne løse problemet
Avatar billede screem_brille Novice
21. september 2005 - 09:58 #15
nej det findes ikke, et tv har en meget lav opløsning i fohold til en computer monitor, og kan derfor ikke vise samme detaljer, et tv kan bruges til at se film på, men selve windows nej.