Avatar billede macriis Nybegynder
01. august 2005 - 17:16 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Script med dato-halløj (SQL) virker ikke på Windows Server 2003

Hej

Jeg har på min lokale IIS 5.0 lavet følgende script som fungerer efter hensigten (det henter nyheder fra en ønsket måned):

IF len(Request.QueryString("strDate")) = 0 THEN
    IF len(Month(date)) = 1 THEN
        maaned = "0" & Month(date)
    ELSE
        maaned = Month(date)
    END IF
ELSE
    maaned = Request.QueryString("strDate")
END IF

IF len(Request.QueryString("strDate")) = 0 THEN
    strSQL = "SELECT * FROM news WHERE publishDate LIKE '___" & maaned & "%' ORDER BY publishDate DESC"
    Set rsNews = Conn.Execute(strSQL)

        IF rsNews.EOF THEN
            strSQL = "SELECT * FROM news ORDER BY publishDate DESC"
            Set rsNewsOlder = Conn.Execute(strSQL)
        END IF
ELSE
    strSQL = "SELECT * FROM news WHERE publishDate LIKE '___" & maaned & "%' ORDER BY publishDate DESC"
    Set rsNews = Conn.Execute(strSQL)
END IF

...men når jeg smider det over på en Windows Server 2003, så virker SQL'en ikke. Hvor ligger fejlen?
Avatar billede nielle Nybegynder
01. august 2005 - 19:10 #1
Fejlen skyldes sikkert at den ene server arbejder med dansk datoformat (ddmmyyyy), mens at den anden arbejder med amerikansk ditto (mmddyyyy).

Prøv at kigge på hvordan at den samme dato ser ud i begge to databaser.
Avatar billede hiks Nybegynder
01. august 2005 - 20:04 #2
kan du ikke prøve at lave en

session.lcid = 1030

i toppen af dit asp dok.?

/hiks
Avatar billede nielle Nybegynder
01. august 2005 - 22:28 #3
1030 er dansl, 1033 er amerikansk. Om det er den ene eller den anden som er bedst afhænger jo af hvad der gælder på den side det er udviklet på.
Avatar billede nielle Nybegynder
08. august 2005 - 19:28 #4
Hvad med noget respons her?
Avatar billede macriis Nybegynder
09. august 2005 - 09:16 #5
Ja det kan du tro. Årsagen til at det ikke virkede var et tomt recordset og ikke noget med dato. Du får point for besværet. Smid et svar.
Avatar billede nielle Nybegynder
09. august 2005 - 20:45 #6
Nej, tak men ellers tak. Jeg hjalp dig jo ikke ligefrem med at løse problemet. Tag du dem bare tilbage igen. :^)

Men det er jo da altid rat at få en tilbagemelding fra den som spørger.
Avatar billede macriis Nybegynder
10. august 2005 - 11:45 #7
Ok.
Du skal have tak for indsatsen.