Avatar billede themath Praktikant
01. august 2005 - 16:03 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Hvilken skærm til bærbar "crystal view"

Hey!

Jeg står og skal købe en bærbar pc.
Jeg har kigget på Acer 8104WLMi.

Skærm: 15,4" WSXGA WideScreen (1680x1050)
Processor: Intel Pentium M 760 (2000MHz, FSB533, 2MB L2 Cache)
Grafikkort: 128MB ATI Mobility Radeon X700
RAM Mængde: 1024MB i alt (2x 512MB)
RAM Type: DDR-II 533 SO-DIMM
Harddisk: 100GB ATA
Optisk Drev: DVD-RW (Double Layer)
PC Card Slot: 1 stk. Type II
Kabel Netværk: 10/100/1000 Mbit Ethernet
Trådløst Netværk: IEEE 802.11a/b/g (Op til 54Mbit)
Indbygget Mikrofon: Ja, indbygget
Indbygget Kortlæser: Ja, 5-in-1
Indbygget Bluetooth: Ja
Lydudgange: 1 stk.
Lydindgange: 1 stk.
Infrarød Port: Ja
Antal USB Porte: 4x USB 2.0
Antal FireWire Porte: 1x FireWire A
Kort Læser: Ja
Udgang til ekstern Skærm: Ja
Operativ System: Microsoft Windows XP Professional Edition SP2 (Dansk)
Mulighed for Docking Station: Ja, medfølger
Nettovægt incl. batteri: 2,89 kg
Bredde: 363 mm
Dybde: 265,7 mm
Højde: 30,5 mm
Batteritid: Op til 4 timer

Jeg har lige ledes set på en zepto 2415 og den ligner sådan set acer'en temmelig meget!
Og toshibas Qosmio G20 med 17" skærm. Hvis der nogen der har andre bærbare som jeg burde kigge nærmere på så er i meget velkommen til lige at skrive det (ligge et link) :)

Mit spørgsmål er så. Jeg har hørt så meget om de nye skræme til bærbare i dag, at de skulle være meget bedre, fx når man tar den med ud i solskinsvejr, så kan man stadig bruge den i solen, hvor man før skulle krybe i skygge da man ikke kunne se noget på skærmen.
Hvad er det så man skal se efter som format på skærmen??? XGA, SXGA, WSXGA??? Jeg læste at toshibas Qosmio G20 har "crystal view" som skulle svare til det jeg leder efter, men hvad hedder den standard og har Acer's 8104 det???

Håber jeg kan få lidt styr på de forskellige formater til TFT skærme så jeg får det jeg går efter.

Mange tak

MVH Martin
Avatar billede jokkejensen Novice
01. august 2005 - 16:23 #1
Hey XGA er en gammel standard som tillader flere farver...

om der står så SXGA altså superXGA vil jeg jeg formode at den kan klare højere opløsninger..

Og WSXGA må vel være wide screen XGA...

Crystal view kan alle kalde deres skærme.. Zepto siger deres har Crystal Clear technologien.. alt sælger jo..

Og jeg ville helt klart tage den zepto, har haft et par stykker mellemm fingrene nu, og de har alle været af lækker høj kvalitet.. Men ovennævnte ser også rigtig god ud.. go opløsning på en lille skærm, sådan som det skal være på en bærbar.. :)
Avatar billede themath Praktikant
01. august 2005 - 16:36 #2
det eneste minus ved den znote 2415 er, der er ikke indbygget bluetooth og grafik kortet er kun ati x600.
Hvordan er skærmen på den znote. Er det sådan man kan ta den med ud i solen og så stadig bruge den???
Avatar billede themath Praktikant
01. august 2005 - 16:40 #3
Forresten, hvilken ville du vælge hvis det skulle være en znote? en 2415 el 6515???
Jeg kan se 6515 har "Crystal clear teknologi" men har 2415 også det??? og er det muligt at få indbygget bluetooth så man ikke skal ha en dongle!!! er det er ikke et format der beskriver om skærmen er med "Crystal clear teknologi"???
Avatar billede jokkejensen Novice
01. august 2005 - 18:40 #4
skulle lige hjem fra job :)

Jeg syntes helt klart du skal have zepto's "den vildste vilde" 6515.. bare med basis setup til de 10000 u moms... gerne med en klods ram, så der er mulighed for at opgradere... CPU'erne er for dyre,  og der er massere af spark i intel 740 så tag den.. Senere kan den billigere opgraderes...

Har du et link til 2415 syntes ikke jeg kan finde den..

FYI, ovennævnte Acer er også ret voldsom, og jeg tænker nok den kan tage 6515 i div. benchmark... Mine kommentarer hviler udelukket på erfaringer med zepto, har aldrig arbejdet med en nyere Acer, og det kan lige så godt være den er skønnere.. Jeg syntes zepto's størrelse er passende, og deres design er skide lækkert.. endvidere er den utroligt stille, men det er de fleste centrino godt nok, men denne er bemærkelses værdig stille.. og et hav af features i 6515
Avatar billede jokkejensen Novice
01. august 2005 - 18:54 #5
http://images.tweaktown.com/imagebank/news_nvx700bullying.pdf

Her er lidt om x700 serien.. :) og "benchmark" mod gt6600
Avatar billede themath Praktikant
01. august 2005 - 22:05 #6
Hey!

Jeg har lige fået øje på Asus W1000GC (W1959GCLP). Her er et link til den på en tysk hjemmeside: http://www.notebookjournal.de/tests/29
Den har et monster lækkert design som jeg ligger meget pris på, men den er kun med 512 mb ram, som jeg så vil opgradere...

Men jeg har stadig ik taget mine øjne fra Znote 6515. Det eneste problem ved den er, bluetooth er ikke installeret.
Avatar billede themath Praktikant
01. august 2005 - 22:28 #7
kan du ikke komme med nogle feat til Znote 6515 så jeg ved med sikkerhed jeg skal vælge den???
Ellers tror jeg, jeg ender med at ta den Asus! Tror det er noget bedre kvali!
Avatar billede themath Praktikant
21. juli 2007 - 13:39 #8
yes