Avatar billede mnoer Nybegynder
01. august 2005 - 16:01 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

window.close i morzilla

Hej eksperter...
jeg har et meget "sjovt" problem.

På side1 har jeg et span1 der indeholer en knap.
når man klikker på denne knap åbnes en popup.
denne popup skifter inholdet i span1 på side1 med en ny knap,
derefter reloader den et frame.
alt dette virker fint nok indtil jeg sætter window.close(); ind i popup'en (så den lukker efter den har gjort det den skal gøre).
det virker i IE, men ikke i mozilla.
Nogle idéer?

fejlen i JS-console er:
Error: uncaught exception: [Exception... "Component returned failure code: 0x80004005 (NS_ERROR_FAILURE) [nsIObserverService.removeObserver]"  nsresult: "0x80004005 (NS_ERROR_FAILURE)"  location: "JS frame :: chrome://mozapps/content/update/updates.xml :: onxbldestructor :: line 20"  data: no]
Avatar billede mnoer Nybegynder
01. august 2005 - 16:52 #1
har lige testet lidt, og det er ikke blevet mindre underligt.
har disse 2 filer:

default.htm
-----------------------------------------------------------------
<html>
<head>
    <script language="JavaScript">
        function func(){
            window.open('closeTest.htm','xx','');
        }
    </script>
</head>
<body>
    <INPUT type="button" value="ok" onClick="func();">
</body>
</html>
-----------------------------------------------------------------

closeTest.htm
-----------------------------------------------------------------
<html>
<head>
    <script language="JavaScript">
        window.close();
    </script>
</head>
<body>

</body>
</html>
-----------------------------------------------------------------

når jeg klikker på knappen får jeg disse fejl i JavaScript console:

Error: uncaught exception: [Exception... "Component returned failure code: 0x80004005 (NS_ERROR_FAILURE) [nsIObserverService.removeObserver]"  nsresult: "0x80004005 (NS_ERROR_FAILURE)"  location: "JS frame :: chrome://mozapps/content/update/updates.xml :: onxbldestructor :: line 20"  data: no]

Error: uncaught exception: [Exception... "Component returned failure code: 0x80004005 (NS_ERROR_FAILURE) [nsIControllers.removeController]"  nsresult: "0x80004005 (NS_ERROR_FAILURE)"  location: "JS frame :: chrome://browser/content/search.xml :: onxbldestructor :: line 77"  data: no]

Error: uncaught exception: [Exception... "Component returned failure code: 0x80004005 (NS_ERROR_FAILURE) [nsIObserverService.removeObserver]"  nsresult: "0x80004005 (NS_ERROR_FAILURE)"  location: "JS frame :: chrome://browser/content/browser.js :: Shutdown :: line 840"  data: no]

det er ikke hver gang jeg klikker den komme med fejlene, men ca. 3/4 gange.
Avatar billede olebole Juniormester
01. august 2005 - 20:01 #2
<ole>

Giv popup'en tid til at blive helt færdig ... så er der ingen problemer:

<script type="text/JavaScript">
window.onload = function() {
    setTimeout("window.close()",1);
}
</script>

Bemærk i øvrigt, at du skal angive script-typen i dit start-tag  ;o)

/mvh
</bole>
Avatar billede mnoer Nybegynder
02. august 2005 - 10:42 #3
det hjalp på de 3 fejl, men når jeg klikke på knappen 2. gang (efter den er blevet "replaced" som beskrevet i mit oprindelige spørgsmål) får jeg denne fejl:

Error: uncaught exception: [Exception... "Component returned failure code: 0x80004005 (NS_ERROR_FAILURE) [nsIDOMJSWindow.open]"  nsresult: "0x80004005 (NS_ERROR_FAILURE)"  location: "JS frame :: http://dh.agentor.net/trading/newShowTradingData.asp?productid=7&key=3564X6119&marketid=1 :: showHideIndications :: line 84"  data: no]

linie 84 ser sådan ud:
win = window.open('newShowHideIndications.asp','Showindications','width=100,height=20,left=0,top=0,toolbar=no,scrollbars=no,titlebar=no');

har prøvet at fjerne alle "options" (width, height osv.) men det var ikke der problemet lå.
Avatar billede olebole Juniormester
02. august 2005 - 11:00 #4
titlebar=no ...? I Mozilla ...?!?!!  :)
Avatar billede mnoer Nybegynder
02. august 2005 - 11:01 #5
som sagt... det virkere heller ikke selvom det ikke var på :)
Avatar billede mnoer Nybegynder
02. august 2005 - 11:33 #6
og problemet er der også kun når der i popup'en er ndsat setTimeout("window.close()",1);
Avatar billede mnoer Nybegynder
02. august 2005 - 15:14 #7
problemet er løst, det var noget med den "nye" knap den ikke kunne lide (ved ikke hvad). men nu virker det.

olebole >> smider du et svar så du kan få lidt point?