Avatar billede taiko_m Nybegynder
01. august 2005 - 15:48 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

hvorfor virker det ikke?

index.html:
<html>
  <head>

<title>Lord Of The Danes Homepage: ".$title."</title>
<link rel='stylesheet' type='text/css' href='../design/stylesheet.css'>

<SCRIPT TYPE=\"text/javascript\" LANGUAGE=\"JavaScript\" SRC=\"/../design/display.js\"></SCRIPT>
  </head>

display.js:
function vote_close(id) {

    vc = document.getElementById("vote_close_" + id);
    vo = document.getElementById("vote_open_" + id);

    vc.style.display = "block";
    vo.style.display = "none";
}

function vote_open(id) {
    vc = document.getElementById("vote_close_" + id);
    vo = document.getElementById("vote_open_" + id);

    vc.style.display = "none";
    vo.style.display = "block";
}

function strInsert(input_str,insert_str,insert_position) {
        return input_str.substring(0,insert_position)+insert_str+input_str.substr(insert_position);
}

var fokus = false;
var cursorpos;

function insertSmiley(frmElm,smiley) {

        if (frmElm.selectionEnd != undefined) {cursorpos=frmElm.selectionEnd+smiley.length;frmElm.value = strInsert(frmElm.value,smiley,frmElm.selectionEnd);}
        else if (document.selection && fokus) {r = document.selection.createRange();r.text = smiley;}
        else if (document.selection == undefined) frmElm.value += smiley;
        else;
}

function mozPlaceCursor(frmElm)
{
  if (frmElm.selectionEnd != undefined && cursorpos != undefined)
  {
      frmElm.setSelectionRange(cursorpos,cursorpos);
  }

ingen af disse script virker når de ligger i dislpay.ja filen, men når de ligger i index.html så virker det. hvorfor?
Avatar billede roenving Novice
01. august 2005 - 15:54 #1
Der må være fejl i stien, som også ser meget mystisk ud: /../design/display.js

-- mon den indledende slash er i overskud ?-)
Avatar billede taiko_m Nybegynder
01. august 2005 - 16:03 #2
det kan du have ret i, jeg har rettet det til ../design/display.js
sitemap:
mappe1
|-site
| |-index.html
|
|-design
| |-display.js
|
Avatar billede taiko_m Nybegynder
01. august 2005 - 16:05 #3
det virker ikke i nu. :(
Avatar billede roenving Novice
01. august 2005 - 16:06 #4
Er site rodmappen i din server ?-)
Avatar billede taiko_m Nybegynder
01. august 2005 - 17:43 #5
nej det er mappe1
Avatar billede olebole Juniormester
01. august 2005 - 20:07 #6
<ole>

Stien er: ../design/display.js - og virker det ikke, må du lave andre fejl. Prøv med et link, ellers bliver det vist svært at gætte, hvad du gør galt  :)

/mvh
</bole>
Avatar billede olebole Juniormester
01. august 2005 - 20:11 #7
- men de der back-slashes ... stammer de fra noget PHP-kode, eller ...? Koden bør se sådan ud, når den er skrevet ud i HTML-dokumentet:

<script type="text/JavaScript" language="JavaScript" src="../design/display.js"></script>
Avatar billede taiko_m Nybegynder
12. august 2005 - 18:32 #8
sry

lukker!

jeg havde helt glemt dette spm.
Blev så sur på det, at jeg lavede hele hjemme side strukturen om, bare pga. dette script.  ja det blev udskrevet gennem php.
Avatar billede olebole Juniormester
12. august 2005 - 19:22 #9
... selvtak!
Avatar billede roenving Novice
13. august 2005 - 07:32 #10
Jamen, jeg takker da også for hjælpen ,-(