Avatar billede -chriz- Nybegynder
01. august 2005 - 14:21 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Hente SQL data som variabler

Nu jeg vil til at rode med ASP.NET/C# og mest af alt er vant til PHP, har jeg haft lidt problemer med at finde de rette ting og sager frem..

Nå, men sagen er at jeg har en SQL database som jeg gerne vil fikse noget data ud af, indtil videre har jeg fået lavet dette som et datagrid, men jeg skal helst bruge de enkelte felter som variabler, så jeg kan "søge videre" fra disse.. i PHP ville det blive noget lignende:

$query = mysql_query("SELECT felt FROM tabel");
while($r = mysql_fetch_array($bquery))
{
    $felt = $r["felt"];
}

Hvordan kan jeg gøre noget lignende dette med ASP.NET/C# ? Gerne en komplet side og ikke bare en kodestump, da jeg er på udkig efter at få det hele på plads og p.t. er temmelig grøn på ASP.NET/C# området..
Avatar billede arne_v Ekspert
01. august 2005 - 14:24 #1
Brug DataReader fremfor DataGrid !
Avatar billede arne_v Ekspert
01. august 2005 - 14:27 #2
kode snippet:

            SqlConnection con = new SqlConnection("server=ARNEPC3;Integrated Security=SSPI;database=Test");
            con.Open();
            SqlCommand cmd = new SqlCommand("SELECT F1,F2 FROM T1", con);
            SqlDataReader rdr = cmd.ExecuteReader();
            while(rdr.Read())
            {
                // (int)rdr[0] og (string)rdr[1] indeholder nu F1 og F2
            }
            rdr.Close();
            con.Close();
Avatar billede arne_v Ekspert
01. august 2005 - 14:28 #3
og med MySQL:

        MySqlConnection con = new MySqlConnection("Database=Test;Data Source=localhost;User Id=;Password=");
        con.Open();
        MySqlCommand sel = new MySqlCommand("SELECT * FROM T1", con);
        MySqlDataReader rdr = sel.ExecuteReader();
        while(rdr.Read()) {
            // ditto
        }
        rdr.Close();
        con.Close();
Avatar billede -chriz- Nybegynder
01. august 2005 - 14:44 #4
Ja, det så jo ud til at være svaret, så du må hellere smide et :) Tak for hjælpen, det var et godt skub i den rette retning!
Avatar billede arne_v Ekspert
01. august 2005 - 14:49 #5
svar