Avatar billede dingo2 Nybegynder
31. juli 2005 - 19:00 Der er 55 kommentarer og
1 løsning

hvordan og smartest "Cookie"

Jeg har et site der skal laves lidt om, og i den forbindelse skal der være en mindre web-shop, har lavet en version via Access database, men den funker ikke helt som jeg vil have det.

Mit ? er hvad der er den nemmeste og smarteste løsning til mit lille projekt. (Laves i DW)

når man klikker på en vare, som bliver trukket ud af en access database, skal den gemme ID på den vare der bliver trykket på, samt kundenr, som de har fået da de registreret sig..

Et andet sted skal den hente ID, og via ID hente resten af info
fra databasen.

Sikkert meget simpelt, men det driller for meget til at det er løkkedes.

Så jeg håber på lidt guides.

Det må gerne være sådan at den kan gemme flere forskellige vare i samme Cookie, som så først bliver slettet når der er gennemført et køb. Det kunne være via en False/True funktion der bliver aktiveret ved gennemført køb.
Avatar billede nielle Nybegynder
31. juli 2005 - 19:14 #1
Du opretter en cookie med:

Response.Cookies("KundeId") = KundeId

Samme cookie kan sagtens indeholde flere oplysninger end blod det KundeId jeg har angivet:

Response.Cookies("Kurv") = "VareNr1=VareAntal1|VareNr2=VareAntal2|VareNr3=VareAntal3"

- hvor varenumrene udskiftes med det du bruger, og antallene angiver hvormange af hver vare der er.

En alternativ måde kunne være at have denne delt over to:

Response.Cookies("KurvVarer") = "VareNr1|VareNr2|VareNr3"
Response.Cookies("KurvAntal") = "VareAntal1|VareAntal2|VareAntal3"
Avatar billede nielle Nybegynder
31. juli 2005 - 19:21 #2
Når du senere skal aflæse igen bruger du Request:

KundeId = Request.Cookies("KundeId")
Kurv = Request.Cookies("Kurv")

Mht. kurven skal du efterfølgende have denne opsplittet:

KurvArr = Split(Kurv, "|")
For Index = LBound(KurvArr) To UBound(KurvArr)
    KurvElem = KurvArr(Index)
    KurvElemArr = (KurvElem, "=")
    VareNr = KurvElemArr(0)
    VareAntal = KurvElemArr(1)
Next
Avatar billede nielle Nybegynder
31. juli 2005 - 19:27 #3
Bruger du den alternative version af kurven, bliver alt en smule nemmere:

Response.Cookies("KurvVarer") = "VareNr1|VareNr2|VareNr3"
Response.Cookies("KurvAntal") = "VareAntal1|VareAntal2|VareAntal3"

KurvVarer = Request.Cookies("KurvVarer")
KurvAntal = Request.Cookies("KurvAntal")

KurvVarerArr = Split(KurvVarer, "|");
KurvAntalArr = Split(KurvAntal, "|");

For Index = LBound(KurvVarerArr) To UBound(KurvVarerArr)
    VareNr = KurvVarerArr(Index)
    VareAntal = KurvAntalArr(Index)
Next
Avatar billede nielle Nybegynder
31. juli 2005 - 19:39 #4
Metoden til at lægge nye vare i kurven, eller til at fjerne dem igen, kunne se sådan her ud:

NyVareNr = 13
NyVareAntal = 2

Response.Cookies("KurvVarer") = "VareNr1|VareNr2|VareNr3"
Response.Cookies("KurvAntal") = "VareAntal1|VareAntal2|VareAntal3"

KurvVarer = Request.Cookies("KurvVarer")
KurvAntal = Request.Cookies("KurvAntal")

KurvVarerArr = Split(KurvVarer, "|");
KurvAntalArr = Split(KurvAntal, "|");

NyVare = True
For Index = LBound(KurvVarerArr) To UBound(KurvVarerArr)
    VareNr = KurvVarerArr(Index)
    VareAntal = KurvAntalArr(Index)

    If NyVareNr = VareNr Then
        NyVare = False

        VareAntal = VareAntal + NyVareAntal
        If (VareAntal < 0) Then VareAntal = 0
        KurvAntalArr(Index) = VareAntal

        Exit For
    End If
Next

KurvVarer = Join(KurvVarerArr, "|") & ""
KurvAntal = Join(KurvAntalArr, "|") & ""

If NyVare Then
    If KurvVarer <> "" Then
        KurvVarer = KurvVarer & "|"
        KurvAntal = KurvAntal & "|"
    End If

    KurvVarer = KurvVarer & NyVareNr
    KurvAntal = KurvAntal & NyVareAntal
End If

Response.Cookies("KurvVarer") = KurvVarer
Response.Cookies("KurvAntal") = KurvAntal
Avatar billede nielle Nybegynder
31. juli 2005 - 19:39 #5
... og ellers kan du finde mere om Cookies her:

http://www.w3schools.com/asp/asp_cookies.asp
Avatar billede dingo2 Nybegynder
31. juli 2005 - 20:11 #6
Du er jo lynnende hurtig...

Skal lige følge med, så jeg starter lige med at teste oprettelse og læsning
Avatar billede dingo2 Nybegynder
31. juli 2005 - 20:55 #7
Nu har jeg leget lidt med den her

<% Response.Cookies("KundeId") = "KundeId"
KundeId = Request.Cookies("KundeId")
Response.Write "<p>Hej " & kundeId  %>

Jeg er nød til at tage det i etaper, så jeg forstår hvad jeg laver.

Nu vil jeg så gerne have den der hedder Response.Cookies("KundeId") = "KundeId"
til at hente den værdi som altså kundeNr har.. feks 00320
Jeg henter den data ud fra et recordset, men hvordan får jeg sat det ind i cookien.

Igen det er et site lavet i DW, så jeg skal hele tiden vide hvad jeg laver.

Dingo2
Avatar billede nielle Nybegynder
31. juli 2005 - 21:02 #8
Det er vel altid en godt ting at vide hvad man laver. ;^)

Nu ved jeg ikke lige præcis hvad du mener med at du henter kunde-id'et ud fra en database? Kan du ikke lige poste den del af din kode?
Avatar billede nielle Nybegynder
31. juli 2005 - 21:06 #9
Din kode:

<% Response.Cookies("KundeId") = "KundeId"
KundeId = Request.Cookies("KundeId")
Response.Write "<p>Hej " & kundeId  %>

- dur imidlertid ikke:

1) Response.Cookies sender en cookie to brugeren.
2) Request.Cookies henter en cookie fra brugeren

Problemet er her at du har modtaget din Request.Cookies i det øjeblik at kunden klikker sig ind på din side. Dette sker før at du sender den nye cookie via Response.Cookies.
Avatar billede nielle Nybegynder
31. juli 2005 - 21:08 #10
Forresten kan du gå ind på din egen computer og se den cookie der bliver lavet med dit script. Den skulle gerne lægge i biblioteket:

C:\Documents and Settings\<dit navn>\Cookies
Avatar billede dingo2 Nybegynder
31. juli 2005 - 21:14 #11
Det ved jeg godt, det var også kun til at teste med.

<%
Dim kundeId
Dim kundeId_numRows

Set kundeId = Server.CreateObject("ADODB.Recordset")
kundeId.ActiveConnection = MM_tiktak_STRING
kundeId.Source = "SELECT Kundenr FROM Kunder"
kundeId.CursorType = 0
kundeId.CursorLocation = 2
kundeId.LockType = 1
kundeId.Open()

kundeId_numRows = 0
%>

Menningen er at kundeNr og produktID skal med ind i cookien
Til at starte med vil jeg teste med KundeNr.

Når en  bruger er logget ind, henter jeg normalt hans kundeNr frem. i en Hidden Field. Derefter kan det så sættes med ind i en Database, men i det her tilfælde vil jeg have det i cookien, for så senere at ligge det der er købt med kundeNr og ProduktID ind i min database.. Kan godt være jeg gør det helt forkert, skal jo heller ikke lave det svære end det er.

Men jeg er nød til at lære hvad jeg gør, så jeg også senere ved det.

Og så må jeg finde den måde der passer bedst til mig.
Avatar billede nielle Nybegynder
31. juli 2005 - 21:20 #12
Med den kode trækker du jo alle kundenumrene ud af databasen. Hvordan udpeger du det ene specifikke kundenummer som gælder for den pågældende kunde?
Avatar billede nielle Nybegynder
31. juli 2005 - 21:25 #13
Du skrev at du nogen gange lagde kundenummeret som et hidden felt. Det kunne f.eks. se sådan her ud:

<form action="ditScript.asp" methos="post">
...
<input type="hidden" name="KundeNr" value="<% =KundeNr %>">
...
</form>

- men når du så har kundenummeret i en variabel, så kan du jo lige så godt gemme den i cookien på det samme tidspunkt:

<form action="ditScript.asp" methos="post">
...
<input type="hidden" name="KundeNr" value="<% =KundeNr %>">
<%
Response.Cookies("KundeNr") = KundeNr
%>
...
</form>
Avatar billede dingo2 Nybegynder
31. juli 2005 - 21:26 #14
Normalt når jeg sætter det ind i en database, bruger jeg et Hidden Fiel med <%=(Kunder.Fields.Item("Kundenr").Value)%> den sætter så kundeNr ind i databasen

Ved jo ikke hvordan jeg kæder de ting sammen, eller om jeg er nød til at lave det helt anderledes.
Avatar billede nielle Nybegynder
31. juli 2005 - 21:30 #15
Så sættes det i cookien med denne:

Response.Cookies("KundeNr") = Kunder.Fields.Item("Kundenr").Value
Avatar billede dingo2 Nybegynder
31. juli 2005 - 21:43 #16
Hmm.. Jeg må mangle noget, for der bliver ikke oprettet i Cookie kun i databasen

<form name="form1" method="POST" action="<%=MM_editAction%>">
<input name="K&oslash;b" type="submit" id="K&oslash;b" value="K&oslash;b">
<input name="IdNr_" type="hidden" id="IdNr_" value="<%=(Produkt1.Fields.Item("IdNr").Value)%>">
<input type="hidden" name="MM_insert" value="form1">
<input name="kundenr" type="hidden" id="kundenr" value="<%=(Kunder.Fields.Item("Kundenr").Value)%>">
<% Response.Cookies("KundeNr") = Kunder.Fields.Item("Kundenr").Value %>
</form>
Avatar billede nielle Nybegynder
31. juli 2005 - 21:48 #17
Det er min fejl:

<% Response.Cookies("KundeNr") = Kunder.Fields.Item("Kundenr").Value %>

- skal altid stå *før* at du begynder at udskrive selve html-delen af siden, altså før at du udskriver den indledende <html>-tag.
Avatar billede dingo2 Nybegynder
31. juli 2005 - 22:07 #18
Hmm... Jeg roder vist for meget rundt, til at jeg selv ved hvad jeg laver.

Jeg er klar over at
<% Response.Cookies("KundeNr") = Kunder.Fields.Item("Kundenr").Value %>
skal stå før <html>.

Men den laver stadigvæk ikke nogen cookie.

Troede ikke det var så svært at sætte cookies, med de variabler fra et database udtræk.

Det er sådan at jeg har alle mine kunder i en tabel der hedder kunder
selve ID nummer er lavet om til kundenr, så hver kunde der opretter sig får sit eget kunde nummer.

Ud over det har jeg en Tabel som hedder Produkt1, hvor de fleste vare ligger i.
Der er så bla. en kolonne som hedder IdNr, som bliver brugt til at hver vare har et unikt IDnr. Feks. V16, så det er nemmere for mig at vide hvad det er der er solgt.

de vare der kommer frem, via et udtræk i et recordset, er de vare som folk så kan klikke på og putte i kurven, men den del har du nok forstået.

Det vigtigeste for mig må så være at når man klikker, så kommer VareID feks. V16 samt kundeNr ned i en cookie.

Og så en side, hvor de kan se og eventuelt slette vare fra cookie.

Men det er måske den forkerte måde at gøre det på.?
Avatar billede nielle Nybegynder
31. juli 2005 - 22:24 #19
Det er slet ikke sport svært at arbejde med cookies - men der er øjensynligt noget som driller lige i dit tilfælde.

Prøv at lave en side som ikke indeholder noget andet end dette:

<%@LANGUAGE="VBSCRIPT" CODEPAGE="1252"%>
<% Response.Cookies("Smaakage") = "Smager godt" %>
<html>
<head>
<title>Cookie test</title>
</head>
<body>
<h1>Cookie test</h1>
</body>
</html>

- og se så om der bliver lavet en cookie eller ej.
Avatar billede dingo2 Nybegynder
31. juli 2005 - 22:37 #20
Næ, Jeg har sat mit cookie katalog til at vise efter dato og tid, men der kommer ikke noget...

Testede med det her og det virker
<%@LANGUAGE="VBSCRIPT" CODEPAGE="1252"%>
<% Response.Cookies("HTMLTest")("tekst") = "Denne tekst ligger i en cookie!"
strTekst = Request.Cookies("HTMLTest")("tekst")
Response.Write "<p>" & strTekst
%>
<html>
<head>
<title>Cookie test</title>
</head>
<body>
<h1>Cookie test</h1>
</body>
</html>

Men kan godt nok ikke finde cookien på Pc´en, Lidt underligt.

Men jeg lære det nok.. hehe
Avatar billede nielle Nybegynder
31. juli 2005 - 22:39 #21
Så lyder det som om at din browser muligvis er sat op til at afvise cookies.
Avatar billede dingo2 Nybegynder
31. juli 2005 - 22:39 #22
Hvad hedder cookien, alle andre cookies, bliver lagt i C:\Documents and Settings\Administrator\Cookies
Avatar billede dingo2 Nybegynder
31. juli 2005 - 22:40 #23
Min browser er sat til Medium
Avatar billede nielle Nybegynder
31. juli 2005 - 22:40 #24
Det kan jo også være at du skal refreshe dit cookie-katalog.
Avatar billede nielle Nybegynder
31. juli 2005 - 22:41 #25
Din cookie skulle gerne blive lagt i:

C:\Documents and Settings\<dit navn>\Cookies

- ikke i administrator.
Avatar billede dingo2 Nybegynder
31. juli 2005 - 22:45 #26
Bruger Administrator på den her pc.

Ja jeg trykker F5 hvergang jeg har lavet noget.
Avatar billede nielle Nybegynder
31. juli 2005 - 22:50 #27
Prøv ogås at kigge i:

C:\Documents and Settings\<dit navn>\Lokale indstillinger\Temporary Internet Files
Avatar billede nielle Nybegynder
31. juli 2005 - 22:52 #28
Eller du kan gå inde i dein browser og så følge denne vej:

Funktioner > Internet instillinger > Generelt > Indstillinger > Vis Filer
Avatar billede dingo2 Nybegynder
03. august 2005 - 19:33 #29
Nu har jeg leget lidt igen, Denne kode virker. Men hvorfor ?

<%@LANGUAGE="VBSCRIPT" CODEPAGE="1252"%>
<!--#include file="Connections/shop_shop.asp" -->
<%
Dim varer
Dim varer_numRows

Set varer = Server.CreateObject("ADODB.Recordset")
varer.ActiveConnection = MM_shop_shop_STRING
varer.Source = "SELECT * FROM varer"
varer.CursorType = 0
varer.CursorLocation = 2
varer.LockType = 1
varer.Open()

varer_numRows = 0
%>

<% Response.Cookies("vare") ("aakk") = varer.Fields.Item("vare_id").Value%>;

<!DOCTYPE HTML PUBLIC "-//W3C//DTD HTML 4.01 Transitional//EN" "http://www.w3.org/TR/html4/loose.dtd">
<html><meta http-equiv="Content-Type" content="text/html; charset=iso-8859-1">
<title>Untitled Document</title>
<head>
<body>

</head>

<% If Not varer.EOF Or Not varer.BOF Then %>
<p><%=(varer.Fields.Item("vare_id").Value)%> <%=(varer.Fields.Item("vare_navn").Value)%></p>
<% End If ' end Not varer.EOF Or NOT varer.BOF %>

<p>&nbsp;</p>
<p>
  <%
' Informationer hentes i cookien
strNavn = Request.Cookies("vare")("aakk")

' Skriv dem til klienten
Response.Write "<p>Hej " & strNavn
%>

</p>
</body>
</html>
<%
varer.Close()
Set varer = Nothing
%>

Ved godt du ikke har databasen, men det er også bare en simpel test side og database.

Men i linien
<% Response.Cookies("vare") ("aakk") = varer.Fields.Item("vare_id").Value%>;
Ville den altså have det sådan her ("vare") ("aakk") før det virkede.

Nu vil jeg lige teste det på den originale side, og så kommer jeg nok med nogle ?
Avatar billede nielle Nybegynder
03. august 2005 - 19:54 #30
Både:

Response.Cookies("vare")("aakk") = varer.Fields.Item("vare_id").Value

- og:

Response.Cookies("vare") = varer.Fields.Item("vare_id").Value

- burde virke (se http://www.w3schools.com/asp/coll_cookies.asp).

Værdien i den første parentes er navnet på Cookien, og værdien i den anden parentes er en eventuelt ekstra nøgle.
Avatar billede nielle Nybegynder
03. august 2005 - 19:57 #31
I stedet for:

Response.Cookies("vare")("aakk")

- burde du f.eks. skrive:

Response.Cookies("Kunde")("KundeNr") = ...
Response.Cookies("Kunde")("Navn") = ...
Response.Cookies("Kunde")("Adresse") = ...
Response.Cookies("Indkøbskurv")("VareNr") = ...
Response.Cookies("Indkøbskurv")("VareAntal") = ...
Avatar billede dingo2 Nybegynder
03. august 2005 - 19:58 #32
ja, det kunne jeg forstå, men så virkede det pludselig.

I den originale, virker den ikke
Error Type:
ADODB.Field (0x800A0BCD)
Either BOF or EOF is True, or the current record has been deleted. Requested operation requires a current record.

Det vil sige at det gør den med denne kode
Response.Cookies("KundeNr") = Kunder.Fields.Item("Kundenr").Value

Men når jeg bruger denne kode samtidigt
Response.Cookies("KundeNr") = Produkt1.Fields.Item("id").Value
Vil den ikke, da mit records set er sat til at sortere via ID
Altså
Filter "ID" =
URL Parameter = "ID"

Ved ikke om det siger dig noget
Avatar billede dingo2 Nybegynder
03. august 2005 - 20:01 #33
ja, kan godt se ideen med at sætte det ordenligt op...
Avatar billede nielle Nybegynder
03. august 2005 - 21:23 #34
Den fejlbesked går ikke på cookien, men derimod på dit recordset - du må have gjort et eller andet fy-fy med det.
Avatar billede dingo2 Nybegynder
03. august 2005 - 21:26 #35
jeg kan godt få det til at virke hvis jeg sætter den ene efter <html>
og efter formen

<td width="9%" height="28" align="left" valign="top"><form name="form1" method="POST" action="<%=MM_editAction%>">
                    <input name="K&oslash;b" type="submit" id="K&oslash;b" value="K&oslash;b">
                    <input name="IdNr_" type="hidden" id="IdNr_" value="<%=(Produkt1.Fields.Item("IdNr").Value)%>">
                    <input type="hidden" name="MM_insert" value="form1">
                    <input name="kundenr" type="hidden" id="kundenr" value="<%=(Kunder.Fields.Item("Kundenr").Value)%>">
                                    </form></td>

                </tr> <% Response.Cookies("shop")("PrId") = Produkt1.Fields.Item("idnr").Value %>
                <% End If ' end Not Produkt1.EOF Or NOT Produkt1.BOF %>

                    </table>
                </td>
Avatar billede nielle Nybegynder
03. august 2005 - 21:46 #36
Jeg kan ikke helt gennemskue hvad det er du har gang i, men du skal da endeligt bare bruge det som virker for dig ;^)
Avatar billede dingo2 Nybegynder
03. august 2005 - 21:52 #37
hehe.. ja det kan virke en smule forviret..

Nu har jeg så sat de 2 her ind også
Response.Cookies("Indkøbskurv")("VareNr") = Produkt1.Fields.Item("idnr").Value
Response.Cookies("Indkøbskurv")("VareAntal") = 1

Men skal der bare stå 1 til sidst i
Response.Cookies("Indkøbskurv")("VareAntal") = 1

Jeg tænkte på om jeg skulle starte en ny tråd, så du kan få lidt points for det du har hjulpet med.

Dingo2
Avatar billede nielle Nybegynder
03. august 2005 - 22:33 #38
Et 1-tal betyder at der er lagt et eksemplar i kurven. Hvis nu kunden vaægte fler så kunne det jo være at der skulle stå f.eks. 5 i stedet.

Med mindre dine varer er af en sådan type at de ikke kan købes i stk. så er der en god grund til at kunne sikre at kunden kan købe mere end 1.
Avatar billede nielle Nybegynder
03. august 2005 - 22:35 #39
I følge Ekspertens regler er 200 point maks som man må give for et spørgsmål. Men ellers tak for tilbudet. :^)
Avatar billede dingo2 Nybegynder
03. august 2005 - 22:37 #40
Ja, det var det jeg tænkte, hvis der bliver valgt flere vare, hvordan ved den så det?
Avatar billede nielle Nybegynder
04. august 2005 - 06:58 #41
Jeg har vist en mulig løsning på det problem nederst i 31/07-2005 19:14:49.
Avatar billede nielle Nybegynder
08. august 2005 - 19:29 #42
Har du fået kigget på det?
Avatar billede dingo2 Nybegynder
08. august 2005 - 19:32 #43
Ja og nej.. fik ødelagt en del, da jeg ikke fik sat det ordenligt sammen, kigger lige her om en times tid på det igen.

Kunne ikke finde ud af at sætte det rigtigt ind.

Skriver lige, om 1 times tid.

Dingo2
Avatar billede nielle Nybegynder
08. august 2005 - 20:50 #44
Jep, det er rimeligt vigtigt at have den rigtige struktur fra starten af. Ellers kan man hurtigt få rodet godt rundt i det. :^S
Avatar billede dingo2 Nybegynder
08. august 2005 - 21:22 #45
Ok, havde lige lidt pc problemmer, fandt lige en backup af det jeg havde sidst, som jeg kan lege med.

Problemmet jeg havde da jeg afprøvet det, var at jeg ikke kunne finde ud af at ligge flere vare ind i samme cookie. Den opretter bare den nye info.

Det sjove er at jeg heller ikke kan finde selve cookien, men den skriver da trods alt info ind et eller andet sted, for den viser det fint, når jeg ? efter det.

Når jeg trykker på en vare jeg gerne vil have, skal den som sådan kun ligge 1 ind pr vare man vælger, og så senere eventuelt ændre dette i indkøbs kurven.

det salg der er, er så småt at det som real kun er 1stk pr vare folk køber.
Jeg vil i første omgang have den til at vise hvor mange vare der er i kurven.
Men den skriver kun den jeg sidst har trykket på.

Dingo2
Avatar billede dingo2 Nybegynder
08. august 2005 - 21:47 #46
Meningen er vel egentlig bare at jeg skal have lavet det sådan at når folk går til selve indkøbskurven for at afslutte handlen, så henter jeg de data der ligger i cookien og gemmer dem i min database.

Derfra kan jeg så sende mail med info osv.. men dertil er jeg ikke kommet i nu.

I sidste ende skal jeg starte forfra på en anden site, og gøre det ordenligt her, for at lære noget mere, så jeg ikke laver alle de her fejl hvergang jeg skal lave noget lignende. For jeg kan godt se at den måde jeg gør det på nu, med at opdatere en side der er lavet i forvejen uden cookie, ikke er det smateste, da det hurtigt bliver rodet og uoverskueligt, men jeg lære da at kende forskel på de forskellige ting.. hehe
Avatar billede nielle Nybegynder
08. august 2005 - 22:32 #47
Du kan have flere vare i kurven på en gang ved at adskille dem efter noget som ligner følgende system:

Response.Cookies("KurvVarer") = "VareNr1|VareNr2|VareNr3"
Response.Cookies("KurvAntal") = "VareAntal1|VareAntal2|VareAntal3"
Avatar billede nielle Nybegynder
08. august 2005 - 22:33 #48
... og hvis du vælger den version, så burde koden fra 31/07-2005 19:27:19 kunne lægge flere vare i (eller tage dem ud).
Avatar billede dingo2 Nybegynder
08. august 2005 - 22:42 #49
Det er jeg med på, men problemmet er at folk går rundt på flere sider, og tilføjer.

Så jeg ved ikke hvordan jeg sætter den op til at håndtere det.

Måske du bare skulle få points for det du har hjulpet med
(hvilken har været til stor hjælp), og så kunne jeg starte en ny tråd, hvor vi starter forfra, med en helt ny side, så jeg lære det ordenligt.

Så venter jeg med at lave videre på den her side til jeg har lært nok til det.
for jeg tror jeg skal have en bedre forståelse på det jeg laver før jeg bygger det ind i den side jeg har nu.

Hvad siger du til det. ?
Dingo2
Avatar billede nielle Nybegynder
09. august 2005 - 20:53 #50
Du får hele tiden Cookien med, så det skulle ikke være noget problem.

Spørgsmålet er om du egentlig ikke burde bruge Session i stedet for en Cookie? En Cookie er egentlig mere beregnet til at gemme oplysninger i mellem forskellige besøg af den samme kunde. Session er derimod mere eregnet på den slags ting som indkøbskurve. Bortset for dette så er der ikke de store forskelle på Cookies og Sessions.
Avatar billede nielle Nybegynder
09. august 2005 - 20:55 #51
Jeg syens at du skal lave dig en demo-shop hvor du afprøver Session og Cookies og så ellers ikke bekymre dig om meget andet (som f.eks. at få det til at se pænt ud). Når du så begynder at beherske teknologien så kan du sætte den ind i dit rigtige site.
Avatar billede nielle Nybegynder
09. august 2005 - 20:57 #52
... men nu lægger jeg så et svar :^)

Og du er velkommen til at spørge her hvis der er nye variationer, på det vi allerede hart været igennem, som du gerne vil have vendt en gang til.
Avatar billede dingo2 Nybegynder
09. august 2005 - 21:15 #53
Ok... Jeg tror jeg vil lege med Sessions så, for det er jo ligesom lidt nemmere, når det er integreret i DW, Men giv lige et svar, så du kan få dine points.

Jeg har da trods alt lært en del af det her...

Dingo2
Avatar billede dingo2 Nybegynder
09. august 2005 - 21:15 #54
Cool, og tusind tak for hjælpen
Avatar billede nielle Nybegynder
09. august 2005 - 21:36 #55
Takker for point - men du er altså stadig velkommen til at spørge. :^)
Avatar billede dingo2 Nybegynder
09. august 2005 - 21:41 #56
Det skal jeg nok.