Avatar billede pzycho Nybegynder
31. juli 2005 - 18:01 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

vga til vga OG s-vhs splitter.

Hej Alle.
Skal bruge et stykke hardware som kan splitte et vga-signal fra computeren til et VGA og S-VHS sinal. Skal bruges til at vise billedet på computereskærmen samtidig med at det vises på tv-et.

Ved godt at man kan gøre det på mange grafikkort, men når man afspiller video på begge skærme kommer det intet på tv-et.
Avatar billede jokkejensen Novice
31. juli 2005 - 18:35 #1
jeg tror ikke der findes en til begge dele.. så derfor køb en der kan dele vga til 2, og derefter vga til s-video..

Men nogle kort kan godt vise på begge skærme...

Men hvorofte ser man på 2 skærme ?
Avatar billede pzycho Nybegynder
31. juli 2005 - 19:30 #2
Det er nu ike for at man skal kunne se på begge skærme samtidig... det er bare lidt svært at sætte filmen på den anden skærm, når fjernsynet står i det andet rum.

Har du evt. et link til sådan et par splittere??
Avatar billede kenp Novice
31. juli 2005 - 20:34 #3
pzycho -> hvilket grafikkort snakker du om? et Gforce? hvis ja så aktiver du bare overlay på beggeskærme så virker det.
Avatar billede pzycho Nybegynder
02. august 2005 - 17:55 #4
kenp > Det er er Gforce kort, men jeg kan kun finde noget der hedder overlay control, hvor der under zoom control står video overlay. Det er det eneste jeg kan vælge i den boks.. Hvor kan jeg ellers kigge?
Avatar billede kenp Novice
02. august 2005 - 18:21 #5
Her er et udsnit af denne http://www.danborg.org/exp/tvout.htm

gå nu ind i vingemenuen "full screen video"
skal dit tv-out primært bruges til videovisning, hvor afspilleren styres via din pcskærm vælg da secondary display.
vil du styre din afspiller og alle funktioner via din tvskærm, vælg da disable
Avatar billede pzycho Nybegynder
18. september 2005 - 20:00 #6
Kenp > Kom med et svar, så er der points til dig... Fik det til at virke med det der video overlay.
Avatar billede kenp Novice
18. september 2005 - 20:09 #7
.