Avatar billede cluster Nybegynder
10. april 2001 - 17:06 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

lille finesse

D!ktator lavede en fla som ligger på hans site. den hedder quiz. Her kan kan nævne en svarmulighed, men jeg har brug for at man kan have f.eks. 2 svarmuligheder.

Hvordan gør man det - hvad skal ændres i scriptet?

F.eks.:

svar (paris)};

ændres til

svar (paris, london)};

Jeg ved godt at det ikke har meget med AScript at gøre, men ideen kommer nok igennem.

:-)
Avatar billede hoejrup Nybegynder
10. april 2001 - 17:13 #1
If (svar == \"paris\" || svar = \"london\") {
.
}

/per
Avatar billede hoejrup Nybegynder
10. april 2001 - 17:13 #2
If (svar == \"paris\" || svar == \"london\") {
.
}

/per
Avatar billede cluster Nybegynder
10. april 2001 - 17:21 #3
det skal passe ind i syntaxen - har du set diktators fla, hoerup?
Avatar billede hoejrup Nybegynder
10. april 2001 - 17:29 #4
Nej, jeg har ikke set hans fla.

If (svar(paris) || svar(london)) {

}

/per
Avatar billede cluster Nybegynder
10. april 2001 - 17:35 #5
han bruger setvariable til at definere svarmulighederne:

var1 = \"hest\";
var2 = \"hund\";
var3 = \"kat\";
osv.

Det vil jeg gerne have ændret således at der er mulighed for to svarmuligheder.
Avatar billede hoejrup Nybegynder
10. april 2001 - 17:49 #6
Har han lavet svarene i en funktion?

/per
Avatar billede diktator Nybegynder
10. april 2001 - 18:05 #7
Hej Cluster
Du kan hente en opgraderet version på http://diktator.dk
Den hedder \'quiz2.fla\' og virker med 2 rigtige svar til hvert spørgsmål.

/D!ktator
Avatar billede cluster Nybegynder
11. april 2001 - 20:20 #8
Tak, og værs\'go, Diktator - jeg er jo næsten blevet fast point-leverandør til dig;-)
Avatar billede cluster Nybegynder
11. april 2001 - 20:27 #9
Ups, Diktator - kunne du lige fortælle mig hvad jeg kan gøre hvis det kun er nogle af svarene der har 2 svarmuligheder?

Jeg kunne sikkert skrive det samme svar i begge variable (svar2 og svar2a f.eks.), men der er måske en smartere metode!

Kunne jeg helt undlade den anden variabel?
Avatar billede diktator Nybegynder
12. april 2001 - 14:05 #10
Cluster -> nuværende opbygning kræver at der er skal forekomme 2 svar for hvert spørgsmål.
Du kan selvfølgelig skrive samme svar i begge variable, som du selv foreslår. - Men selvfølgelig kan det laves smartere ;-)

Jeg ved ikke hvor meget du forstår dig på ActionScript men prøv, at studere opbygningen af mit loop, og så sætte et \'If Then\' parameter ind der tjekker om strengen af den anden variable er tom....

Jeg kunne selvfølgelig også lave det for dig, men det lærer du jo ikke meget af, og det koster jo dine dyrebare points for hver gang *GG* ;-)

/D!ktator
Avatar billede diktator Nybegynder
13. april 2001 - 23:10 #11
Du kan finde et eksempel på http://diktator.dk under \'Surfers Archive\' - den hedder: \'Come2DadOnClick.fla\'
Der har jeg omridset mit workGrid...