Avatar billede exactica Nybegynder
31. juli 2005 - 12:01 Der er 20 kommentarer

min lyd forsvandt pludselig

min lyd forsvandt pludselig mens jeg sad ved computeren . det er ikke mit headset der er noget galt med . har kigget i kontrolpanel at alt er iorden . jeg har prøvet at installere mine lyddrivere igen . nogle der har en ide til hvad der kan være ivejen?
Avatar billede boxer Nybegynder
31. juli 2005 - 12:07 #1
Er det kun i headsættet og ikke i højtalerne at lyden forsvandt?
Er der nogle udråbstegn i enhedshåndtering? Læg specielt mærke til lydkortet!
Avatar billede boxer Nybegynder
31. juli 2005 - 12:08 #2
Tjek selvfølgelig også for løse forbindelser/ledninger, stik osv.
Avatar billede -bartfreak Nybegynder
31. juli 2005 - 13:07 #3
prøv at slette endeden i enhedshåndtering, og genstart..?
Men check lige i kabinettet om den lille grå ledning er faldet ud.
Og at der er skruet op alle steder..
Avatar billede thomasriis Nybegynder
31. juli 2005 - 15:54 #4
Nogle programmer går ind og tager parti på lyden, har f.eks. selv et program der hedder homecinema som hvis man har kørt stjæler alt lyd så det kun kan afspilles i det ene program og ingen andre steder, hvis du for nyligt har installeret et program der kan afspille lyd, film, tvtuner (noget i den stil) så prøv at slet det og kør igen.. plus virus og spyware tjek hvis det ikke går
Avatar billede exactica Nybegynder
31. juli 2005 - 16:26 #5
-bartfreak
jeg kan ikke slette den. når man højreklikker kan man kun vælge mellem "opdater driver" "søg efter hardwareændringer" og "egenskaber"

havde nemlig selv tænkt på at slette og installere driverne igen .
Avatar billede exactica Nybegynder
31. juli 2005 - 16:28 #6
hvis det kan hjælpe nogen, skal det siges at mit lydkort er onboard .
og jeg lavede ikke noget specielt da lyden pludselig forsvandt, har også tjekket for virus .
Avatar billede -bartfreak Nybegynder
31. juli 2005 - 16:33 #7
prøv bare at trykke på delete...
Avatar billede boxer Nybegynder
31. juli 2005 - 17:14 #8
Kan du fortælle hvad kortet hedder?
Avatar billede edvardj Novice
31. juli 2005 - 19:03 #9
Et forslag kunne måske være at gendanne pcen til et tidligere tidspunkt  FØR problemet opstod.
systemgendannelse
Avatar billede exactica Nybegynder
01. august 2005 - 19:22 #10
edvardj - hvordan gør man det?
Avatar billede edvardj Novice
01. august 2005 - 19:45 #11
start - programmer - tilbehør - systemværktøjer - systemgendannelse
så kommer du frem til noget med at oprette pcen fra et tidligere tidspunkt
find så et sted hvor datoen er skrevet med FED
FØR din lyd gik istykker
og tryk så næste et par gange
så skriver den til dig at pc har nu gendannet din pc til den  ( den dato du har valgt )  mener du skal genstarte
så virker det sikkert
Avatar billede exactica Nybegynder
01. august 2005 - 20:45 #12
ok, mange tak .
Avatar billede exactica Nybegynder
01. august 2005 - 21:13 #13
desværre virkede det ikke .
det er nok en hardware fejl .
men ellers var det en god ide, tak for hjælpen .
Avatar billede boxer Nybegynder
01. august 2005 - 21:21 #14
exactica -> Hvad hedder lydkortet?

Når du er i enhedshåndtering, burde du kunne højreklikke på dit lydkort og vælge "fjern" Du skal IKKE dobbeltklikke på lydkortet først.
Avatar billede exactica Nybegynder
02. august 2005 - 14:41 #15
boxer som jeg skrev længere oppe til bartfreak, nej det har jeg prøvet .
Avatar billede exactica Nybegynder
02. august 2005 - 14:42 #16
og jeg har prøvet at gendanne, men faktisk idag da jeg spillede counter strike, var der 2 gange hvor jeg kunne LIDT lyd MEGET svagt . det var bare i 2 x 5 sek .
det lyder som en løs forbindelse, men har tjekket mine stik mange gange. men måske der er løs forbindelse inden i kabinettet?
Avatar billede -bartfreak Nybegynder
02. august 2005 - 15:21 #17
prøv atpil det ud..slet driver, og sæt det i igen og instaler evt. en opdateret driver.
El. bedre endnu, prøv det i anden maskine.
http://www.lavalys.hu/downloads/everesthome151.exe
Avatar billede -bartfreak Nybegynder
03. august 2005 - 19:16 #18
hva så´ .o)
Avatar billede exactica Nybegynder
04. august 2005 - 15:49 #19
har prøvet at formatere en gammel harddisk og sat den i. stadig ingen lyd . så det må være en hardware fejl :(
Avatar billede -bartfreak Nybegynder
04. august 2005 - 16:11 #20
lydkortet er nok stået af.O/
Du kan få et nyt fra 200,- +..-> http://www.computercity.dk/Product/Section.aspx?id=484