Avatar billede teh1337 Nybegynder
30. juli 2005 - 23:11 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Program der kan fange switches

Hej
jeg har undret mig lidt over hvordan man laver et visual basic app der kan fange parametre. eks. når man kører FIL.EXE med /F <TEKST> bar efter, vil programmet komme med en msgbox der skriver teksten.
fil.exe /f solvej    ->    msgbox("solvej")
det skal ik være noget vildt, bare lige så jeg kan få en forståelse for det :)
på forhånd tak
Avatar billede efry Nybegynder
30. juli 2005 - 23:22 #1
Prøv med følgende kode:

Private Sub Form_Load()
Dim C As String
  C = Command()
  If InStr(C, "/F") Then
    MsgBox Mid(C, InStr(C, "/F") + 2)
  Else
    MsgBox "Ingen /F parameter"
  End If

End Sub

her kommer en MsgBox så snart programmet startes. Skal den først komme efter at formen er vist skal C blot gemmes i en global variabel ved Form_Load og derefter vises når man f. eks. clicker på en kommandoknap.
Avatar billede efry Nybegynder
30. juli 2005 - 23:28 #2
Min kommentar kan du glemme for C kan også findes når Formen er Loaded.

Eksempel, hvor der på formen er en kommandoknap Command1, viser MsgBox når du clicker på knappen:

Private Sub Command1_Click()
Dim C As String
  C = Command()
  If InStr(C, "/F") Then
    MsgBox Mid(C, InStr(C, "/F") + 2)
  Else
    MsgBox "Ingen /F parameter"
  End If
End Sub
Avatar billede teh1337 Nybegynder
31. juli 2005 - 18:26 #3
virker jo perfekt :) tak