Avatar billede anykey Nybegynder
30. juli 2005 - 22:05 Der er 11 kommentarer

Mishandlede tables i IE?

Jeg har tidligere stillet et spørgsmål, der i grunden omhandlede dette problem, men jeg ser mig nødsaget til at forsøge at stille det igen. Denne gang skåret helt ud i bølgepap, så det er muligt at forstå, hvad jeg mener.

Ser man siden http://www2.stopfisk.dk/test.php i Firefox optræder den præcis, som den er tænkt at skulle. De to felter til venstre (felt 1 og 2) ændrer IKKE størrelse, uanset, hvor stort felt 4 bliver.

Ser man imidlertid den samme side: http://www2.stopfisk.dk/test.php i Internet Explorer ændres højden på felt 1 og 2 samt de mellemliggende felter til venstre, når felt 4 udvides pga. mere indhold. OG DET til trods for at der er sat height="##" på SAMTLIGE <td>-felter undtagen felt nr. 3 og 4.

Hvad skal der gøres for at siden kommer til at virke på samme måde i Internet Explorer som den gør i Firefox?

Konkrete svar, tak!
Avatar billede nielle Nybegynder
30. juli 2005 - 22:15 #1
I stedet for at bruge witht og height på den måde du gør:

<td width="5" height="20" ...

- så bør du i stedet bruge style:

<td style="width: 5px; height: 20px" ...

Og det er vigtigt at du husker enheden - her px for pixel.
Avatar billede anykey Nybegynder
30. juli 2005 - 22:20 #2
nielle: Yep, men det løser ikke mit problem. Jeg har prøvet.
Avatar billede or.han Nybegynder
30. juli 2005 - 22:46 #3
Tabeller er ikke så gode at arbejde med (som du kan). Alt det du har lavet kan nemt laves med div'er.
Avatar billede or.han Nybegynder
30. juli 2005 - 22:49 #4
(som du kan se)*
Avatar billede or.han Nybegynder
30. juli 2005 - 22:56 #5
Men grunden til at de "forkerte" steder udvides, er pga. tabellerne ikke ved hvor den skal udvide. Så jeg tror du må ud i noget javascript hvis nu det SKAL være tabeller.
Avatar billede anykey Nybegynder
31. juli 2005 - 00:01 #6
or.han: Suk... har skam overvejet javascript... det er en relativ nem løsning, men den er samtidig også grim. Div's er en mulighed, men det kræver, jeg laver designet helt om så. Det er bare utroligt, at det ikke virker i IE!... grrrr... IE! grrr...
Avatar billede or.han Nybegynder
31. juli 2005 - 00:35 #7
Det er da vel godt at IE ikke viser siden ordentlig, da der er "fejl". Men forstår godt at du er irriteret. Det bliver jeg også. Jeg kan godt lave div's for dig, men bare ikke nu. Imorgen eller mandag måske.
Avatar billede roenving Novice
31. juli 2005 - 02:12 #8
Tabelceller er skabt til at vise det, som er inde i dem, ifølge w3cs anbefalinger må de ikke på nogen måde restringere det indhold, som puttes i dem, men skal udvide sig, hvis der er (kan !-) være problemer med at vise indholdet ...

Den algoritme, som udvidelsen skal foretages efter er overhovedet ikke beskrevet, så der er ikke nogle forkerte måder at gøre det på, men sikkert en masse forskellige måder ...

-- er du forøvrigt opmærksom på, at du ikke må stille det samme spørgsmål flere gange ?-)

http://www.eksperten.dk/regler.phtml, §2.1.11, som gælder uanset du ikke spørger om præcis det samme eller føler at du ikke har fået tilstrækkelig opmærksomhed eller svar !o]
Avatar billede anykey Nybegynder
31. juli 2005 - 11:11 #9
roenving: Du har nok ret mht. til de forskellige algoritmer for udvidelsen. Det er nok der, koen ligger begravet (eller hvad man siger).
Nej jeg var faktisk slet ikke klar over, man ikke måtte spørge om det samme flere gange. Tak fordi du gjorde mig opmærksom på det. Jeg ønsker naturligvis at overholde forumets regler. Hvad gør jeg så nu? Lukker dette spørgsmål?
Avatar billede anykey Nybegynder
31. juli 2005 - 11:12 #10
or.han: Jeg sætter pris på dit tilbud om at lave divs, men jeg må hellere selv gøre det, ellers lærer jeg det jo aldrig. Jeg skylder dig dog alligevel en tak for at du fik mig overtalt til at droppe mine tabels... (-:
Avatar billede roenving Novice
31. juli 2005 - 13:35 #11
Ja, du skal principielt lukke det seneste spørgsmål !-)