Avatar billede straeller Nybegynder
30. juli 2005 - 18:48 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

netværk ingen forbindelse mellem computere

jeg kunne ikke skrive inde under "netværk" så lægger mit spørgsmål her i stedet..
er ret ny inden for det med netværk og vil derfor gerne have lidt hjælp til at sætte det op.
Det er LAN forbindelse (med en hub). har sat stikkene i, men hvad skal der så gøres bagefter?
Er der noget med at man skal ind og ændre i IP'en?
Jeg ville meget gerne have en lille vejledning til at sætte det op.
På forhånd tak
Avatar billede majsmarken Nybegynder
30. juli 2005 - 19:49 #1
Her er en mulig brugbar guide: http://www.cubus-adsl.dk/elteknik/netvaerk/
Avatar billede ravnemor Juniormester
30. juli 2005 - 20:55 #2
Jeg har lige gjort det samme mellem vores 3 pc´ere med fast IP.

Hvilke styresystemer kører i med ? Har i samme IP ? Hvad er jeres computernavne og arbejdsgrupper ? I skal alle have samme arb.gruppenavne men forskellige computernavne - feks. jeres fornavne.
Avatar billede straeller Nybegynder
06. august 2005 - 14:30 #3
fik det til at virke..
Det var firewall'en, der var i vejen. Det virker helt fint nu.