Avatar billede lmdthel Nybegynder
30. juli 2005 - 13:15 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Hvordan finder jeg det aktive vindue i en InternalFrame?

Jeg har lavet en applikation med internalframes. jeg vil gerne have at når jeg aktivere et menu item, at dialogen afhænger af hvilket vindue der er aktivt i framen.

så hvordan finder jeg det aktive vindue ??

///Thomas
Avatar billede mikkelbm Nybegynder
30. juli 2005 - 13:18 #1
Du kan spørge med: isSelected ();
Avatar billede mikkelbm Nybegynder
30. juli 2005 - 13:18 #2
Avatar billede mikkelbm Nybegynder
30. juli 2005 - 13:19 #3
Men det forudsætter at du kender instanserne af din internalframes.
Avatar billede lmdthel Nybegynder
30. juli 2005 - 13:20 #4
Dvs det er ikke så nemt alligevel ?
Avatar billede mikkelbm Nybegynder
30. juli 2005 - 13:24 #5
Nu kender jeg ikke din struktur i programmet, og jeg ved ikke hvordan du tilføjer dine internalframes. Og jeg ved heller ikke hvad der er for en dialog du vil vise - så det er svært at svare på om det er nemt eller ej.

Hvis du kun arbejder med 3 internalframes, vil jeg mene, at det er forholdsvis nemt at spørge hver enkelt om den er selected.
Avatar billede lmdthel Nybegynder
30. juli 2005 - 13:25 #6
Oki, det prøver jeg, tak for hjælpen
Avatar billede mikkelbm Nybegynder
30. juli 2005 - 13:27 #7
En anden mulighed er at løbe dine komponenter igennem som er tilføjet. Spørge på om de er en instans af en JInternalFrame og så udføre arbejdet. Men så ved jeg ikke hvordan du kan kende forskel på dem.