Avatar billede firstchoice Nybegynder
29. juli 2005 - 14:48 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Lukke aktiv workbook uden at gemme

Jeg har et Excel regningsark hvor jeg vha en makro åbner et variabelt antal workbooks og samtidig kopierer dataene over i beregningsarket, når dataene er kopieret over vil jeg gerne vende tilbage til den workbook hvorfra data'ene er kopieret, og lukke denne workbook uden at gemme og uden at skulle svare på om jeg ønsker at beholde dataene i udklipsholderen
Avatar billede kabbak Professor
29. juli 2005 - 14:55 #1
sæt dette nederst i koden lige før end sub

ThisWorkbook.Saved = True
ThisWorkbook.Close
Avatar billede firstchoice Nybegynder
29. juli 2005 - 15:49 #2
Duer ikke helt, da der sker det at den lukker den workbook der indeholde makroen og ikke det aktive ark som jeg kopierer fra.
Avatar billede kabbak Professor
29. juli 2005 - 16:08 #3
så skal det være

ActiveWorkbook.Saved = True
ActiveWorkbook.Close

jeg troede at det var den med makroen der skulle lukke

du skal så aktivere den workbook kopierer fra inden koden
Avatar billede firstchoice Nybegynder
29. juli 2005 - 16:14 #4
Det var noget af vejen. Nu får jeg så¨spørgsmålet om jeg vil gemme det er er i udklipsholderen til senere brug, og det vil jeg, men jeg vil ikke svare på spørgsmålet måske 20 gange hvis jeg åbner 20 filer!!!
Avatar billede kabbak Professor
29. juli 2005 - 17:39 #5
jeg har ikke løsningen på det sidste, måske har andre det.
Avatar billede geputzt Nybegynder
31. juli 2005 - 12:35 #6
Har du prøvet med
Application.DisplayAlerts = False
?
Avatar billede oyejo Nybegynder
01. august 2005 - 17:34 #7
Du kopierer data fra 20 tekstfiler til en arbeidsbok.

Jeg gjør noe lignende:
- henter data fra mange csv-filer til en excelbok.
- benytter IKKE copy - past.

- åpner en og en tekstfil -> data leses til en variant-matrise
  dette skjer med data fra alle tekstfilene,
- når alle data er lest inn i matrisen og alle tekstfiler er lukket,
  blir data satt inn i excelboken.

Synest det funger meget bra.
Avatar billede firstchoice Nybegynder
03. august 2005 - 19:30 #8
Ja det virker, men de data jeg kopierer de er blevet forvansket når jeg indsætter dem i det andet ark. Det har mås noget at gøre med at jeg starter med en komma separeret csv fil og der konverterer dataene til kolonner inde de kopieres.
Jeg acepterer dit forslag og siger tak for hjælpen
Avatar billede oyejo Nybegynder
04. august 2005 - 07:16 #9
Har du prøvd å endre filendelsen på csv. filene til txt filer ? Det har hjulpet meg:

Set fso = CreateObject("Scripting.FileSystemObject")
Set fsoFld = fso.GetFolder(sCsvFld)

For Each fsoFil In fsoFld.Files
If UCase(Right(fsoFil.Name, 3)) = "CSV" Then
  sFilNavn = Left(fsoFil.Name, Len(fsoFil.Name) - 3) & "txt"
  If fso.FileExists(sCsvFld & sFilNavn) Then
    fso.DeleteFile (sCsvFld & sFilNavn)
  End If
  fsoFil.Name = sFilNavn
End If
Next
Set fso = Nothing
Set fsoFld = Nothing
Avatar billede oyejo Nybegynder
04. august 2005 - 07:20 #10
sCsvFld:  er en variabel som inneholder path til mappe med csv filer
sFilNavn: er også en variabel med filnavn.csv