Avatar billede kepsus Praktikant
29. juli 2005 - 12:23 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Se andres Qtemp

Er der på nogen mulighed at jeg kan se andres bruger Qtemp uden nogen form for 3 parts software.
Avatar billede kepsus Praktikant
29. juli 2005 - 12:33 #1
fandt noget her men ikke bare ligewtil
http://faq.midrange.com/index.pl?_recurse=1&file=8#file_526
Avatar billede costello Nybegynder
04. august 2005 - 06:38 #2
Hej kepsus,

Jeg har et lille program som kan gøre det. Det eneste svære ved det er at det skal "patches" og det kræver at du har adgang til SST. Hvilken version af os/400 (Ja ja jeg ved godt at det har et andet navn nu) kører du?

Lad mig vide om du er interesseret så sender jeg dig en save file

mvh
- Jan
Avatar billede kjulius Novice
04. august 2005 - 20:05 #3
Jeg bruger denne kommando:

http://search400.techtarget.com/tip/1,289483,sid3_gci816185,00.html

Du skal godt nok kopiere den viste kode til sourcefiler og bagefter kompilere dem, men selve kommandoerne til at gøre det (kompileringen), er vist som en del af sourcens kommentarer, så det skulle være til at overkomme.

Bagefter har du så en kommando, som vil kunne sende enhver CL kommando videre til et andet job (bare du har jobnavn og nummer). Den sendte kommando vil nu blive udført under dette job. Hvis du altså sender en kommando som DSPLIB QTEMP OUTPUT(*PRINT) til jobbet, vil du bagefter kunne se en spoolfil i det job du sendte kommandoen til, som vil vise dig hvad qtemp indeholder.

RUNJOBCMD JOB(223045/QUSER/LONGRUN) COMMAND('DSPLIB QTEMP OUTPUT(*PRINT)')

WRKJOB JOB(223045/QUSER/LONGRUN)

Bagefter vil du måske gerne vide hvad filen TEMPVARER du så på listen inderholder? Jamen, så sender du da bare en CPYF QTEMP/TEMPVARER *PRINT OUTFMT(*HEX) til jobbet.

Du vil dog ikke direkte kunne kigge ind i et andet jobs QTEMP på skærmen, så det vil være lidt indirekte. Det er dog meget bedre end ingenting.
Avatar billede kjulius Novice
04. august 2005 - 20:17 #4
Jeg ser nu, at jeg har modificeret min egen source til kommandoen lidt, fordi jeg syntes det var lidt grimt med 3 forskellige parametre til at specificere jobnavnet. Efter ændringen ligner det alle andre IBM kommandoers måde at specificere jobnavnet:

            CMD        PROMPT('RUN JOB COMMAND')
            PARM      KWD(JOB) TYPE(JOB) PROMPT('Job name')
            PARM      KWD(COMMAND) TYPE(*CHAR) LEN(512) MIN(1) +
                          CHOICE('NAME') PROMPT('Command to run')

JOB:        QUAL      TYPE(*NAME) LEN(10)
            QUAL      TYPE(*NAME) LEN(10) PROMPT('User')
            QUAL      TYPE(*CHAR) LEN(6) RANGE('000000' '999999') +
                          PROMPT('Number')

Ændringen bevirker også, at det var nødvendigt at ændre lidt på sourcen for CPP (Command Processing Program):

/* Copyright 2002 David Ong (dsso@hotmail.com)                */
/* Program.....: SNDCMDCL                                      */
/* Description.: CPP for RUNJOBCMD. Sends command to execute  */
/*              via data queue.                              */
/* Compile.....: CRTCLPGM PGM(QGPL/SNDCMDCL) +                */
/*                  SRCFILE(YOURLIB/QCLSRC)                    */
/*                                                            */
            PGM        PARM(&JOB &CMD)
            DCL        VAR(&JOB)      TYPE(*CHAR) LEN(26)
            DCL        VAR(&JOBNAME)  TYPE(*CHAR) LEN(10)
            DCL        VAR(&USER)    TYPE(*CHAR) LEN(10)
            DCL        VAR(&JOBNO)    TYPE(*CHAR) LEN(06)
            DCL        VAR(&CMD)      TYPE(*CHAR) LEN(512)
            DCL        VAR(&MSG)      TYPE(*CHAR) LEN(132)
            DCL        VAR(&LEN)      TYPE(*DEC)  LEN(5 0) VALUE(80)

            DCL        VAR(&SNDDTAQ)  TYPE(*CHAR) LEN(10)
            DCL        VAR(&RCVDTAQ)  TYPE(*CHAR) LEN(10)
            DCL        VAR(&WAIT)    TYPE(*DEC)  LEN(5 0) VALUE(15)
            MONMSG    MSGID(CPF0000) EXEC(GOTO CMDLBL(ERROR))
            CHGVAR    VAR(&JOBNAME) VALUE(%SST(&JOB 1 10))
            CHGVAR    VAR(&USER) VALUE(%SST(&JOB 11 10))
            CHGVAR    VAR(&JOBNO) VALUE(%SST(&JOB 21 6))

...  Resten er det samme som i artiklen.

Det er naturligvis bare en lille biting, som ikke har nogen praktisk betydning, ud over den æstetiske.
Avatar billede kepsus Praktikant
08. august 2005 - 01:27 #5
Jeg bruger os version 5.3, men der skal dette lille program ind fra artiklen,, det i sig selv er ikke noget problem, hvis det ikke er fordi der på den pågældende installation er der ikke bare muligt at ligge et program ind, af foskel, hensyn, jeg havdet måske håbet at man via sst eller anden standard funktion, kunne komme til at få adgang til en brugers qtemp.
Avatar billede kepsus Praktikant
22. august 2005 - 08:39 #6
lukker