Avatar billede henrik_79 Nybegynder
28. juli 2005 - 22:00 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Indsæt array i database ?

Jeg skal have indsat et array i en database

Arrayet indeholder:

$lang_price[dan] som indeholder tallet 100
$lang_price[nor] som indeholder tallet 200
$lang_price[swe] som indeholder tallet 300

Hvordan får jeg den indsat i databasen så jeg får navnet på arrayen med feks. [dan]
Avatar billede nielle Nybegynder
28. juli 2005 - 22:10 #1
3 x SQL:

"INSERT INTO dinTabel (lang, lang_price) VALUES ('dan', " . $lang_price[dan] . ")"
"INSERT INTO dinTabel (lang, lang_price) VALUES ('nor', " . $lang_price[nor] . ")"
"INSERT INTO dinTabel (lang, lang_price) VALUES ('swe', " . $lang_price[swe] . ")"
Avatar billede taskmgr Nybegynder
28. juli 2005 - 22:13 #2
Hvis du f.eks. bruger en foreach():

foreach($lang_price as $key => $value){
  mysql_query("INSERT INTO Tabel (´key´, ´value´) VALUES ('".$key."','".$value."')");
}

Husk i øvrigt at bruge quotes, når du anvender strenge som nøgler i dine arrays.
$lang_price['dan']
Avatar billede henrik_79 Nybegynder
28. juli 2005 - 22:14 #3
Ja det er så svaret på hvad koden skal lave...

Den skulle kunne extracte arrayet og lave det til:
"INSERT INTO dinTabel (lang, lang_price) VALUES ('dan', " . $lang_price[dan] . ")"
osv osv....

der er ca. 50 array poster og der kan komme flere til med tiden.......
Avatar billede taskmgr Nybegynder
28. juli 2005 - 22:15 #4
Tilpas min kode, og så har du præcis hvad du mangler.
Avatar billede henrik_79 Nybegynder
28. juli 2005 - 22:22 #5
taskmgr >> Tak for det... sad lige og makkede med det... du havde svaret mens jeg skrev...... smid lige et svar ;-)
Avatar billede taskmgr Nybegynder
28. juli 2005 - 22:25 #6
Velbekomme :)
Avatar billede nielle Nybegynder
28. juli 2005 - 22:27 #7
Så længe at det ikke fremgik af spørgsmålet at det var langt mere end de 3 poster så var det - efter min mening - lidt overkill at gå igang med en løkke-løsning. ;^)
Avatar billede taskmgr Nybegynder
28. juli 2005 - 22:38 #8
Uden tvivl. Men det skader aldrig med flere løsninger :)
Avatar billede nielle Nybegynder
08. august 2005 - 19:36 #9
Lukketid?
Avatar billede henrik_79 Nybegynder
09. august 2005 - 11:00 #10
Lukket :-)