Avatar billede adam0053 Nybegynder
28. juli 2005 - 20:00 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

fladskærms problemer?

Er fladskærme kommet over deres problem med opløsninger, altså at når man skifter til en anden opløsning end den skærmen er lavet til, bliver billedet interpoleret (uskarpt), eller er de der stadig? i så fald, hvorfor er fladskærme så enormt populære når de er næsten ubrugelige til spil?
Avatar billede trold1 Nybegynder
28. juli 2005 - 20:18 #1
fladskærme er  til en opløsning. Det er jo pga den måde de er lavet med f.eks 1024 pixel den ene vej og 860den anden. Sådan er fysikken jo for fladskærme.
De er populære fordi de kan bruges til andet end spil,der er jo andet i livet, og ikke fylder ret meget. De bedste kan også bruges til spil.
Avatar billede adam0053 Nybegynder
28. juli 2005 - 20:21 #2
men hvis vi nu siger at jeg købte en fladskærm, og der så gik et år, hvorefter jeg ikke kan køre spillet i den opløsning som skærmen er lavet til, så må jeg opgradere min maskine. det er da ikke særlig smart?
Avatar billede trold1 Nybegynder
28. juli 2005 - 20:38 #3
Forholder det sig sådan så fortsæt med crt skærme
jeg er overhovedet ikke spiller,så jeg synes tft er fine og gode skærme.
Avatar billede peet49 Nybegynder
28. juli 2005 - 21:45 #4
De nye er udmærket til spil, og tager samme opløsning som de fleste CRT skærme.
Man kører ikke opløsning højere, som skærmen er bygget til.
  De fleste laver den fejl, at de køber en TFT, går hjem og tilslutter den, skærmdriver forbliver den samme, og den kan TFTèren ikke klare. Man går i enhedshåndtering og sletter skærmen og genstarter.
  Er skærmen ikke god nok til det, man kører, skal man køre noget andet, eller skifte skærm.
Avatar billede peet49 Nybegynder
28. juli 2005 - 22:02 #5
Den skærm jeg sidder ved nu: Hanton LCD 1280x1024 12Ms
Avatar billede adam0053 Nybegynder
27. oktober 2005 - 10:32 #6
lukker