Avatar billede penta Nybegynder
28. juli 2005 - 12:01 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Hvordan lukker jeg et tomt element ?

Hej jeg har et problem i det jeg har et element som er tomt - jeg tilføjer blot nogle attributter til elementet, men i mit output laves der en start og en slut node og herimellem er der nogle mellemrum som ikke er lovligt i forhold til den DTD jeg benytter. Jeg generer ikke de her mellemrum. Jeg vil have lukket mit element helt efter sig i stedet for at det står åbent.

eks. på problem:

<graphic attri='noget'>    </graphic>

som jeg vil have det til at se ud:

<graphic attri='noget'/>

hvis der er en der kan give mig et svar MEGET hurtigt - inden en time - vil jeg give MANGE point.

Håber at høre noget hurtigst mulig :)
Avatar billede softspot Forsker
28. juli 2005 - 12:04 #1
Hvordan ser den kode der genererer din XML ud?
Avatar billede softspot Forsker
28. juli 2005 - 12:23 #2
Har du f.eks. slået indryk af output til, eller har du lavet et linieskift mellem start og slut-elementet, indsat en tekst-node et eller andet sted eller noget der kunne foranledige disse mellemrum...?
Avatar billede softspot Forsker
28. juli 2005 - 13:01 #3
wow! for en der har travlt er du ikke særlig responsiv ;)

nå, det skyldes nok stress :D

Jeg håber du fandt en løsning på dit problem...
Avatar billede penta Nybegynder
28. juli 2005 - 13:08 #4
jeg har meget kode men i graphic går det galt som beskrevet før.

    <xsl:template match="NOTVML">
        <xsl:variable name="followNOTVML" select="count(following::NOTVML)"/>
        <graphic><xsl:for-each select="ancestor::p[1]//a[contains(@style, 'mso-footnote') and contains(.,'@') and count(following::NOTVML)=$followNOTVML+1 ]">
                <xsl:variable name="attref" select="normalize-space(substring-after(@style,':'))"/>
                <xsl:for-each select="//div[@id=$attref]/table/tr">
                    <xsl:attribute name="{normalize-space(./td[1])}"><xsl:value-of select="normalize-space(./td[2])"/></xsl:attribute>
                </xsl:for-each>
            <!--<xsl:attribute name="href"><xsl:value-of select="img/@src"/></xsl:attribute>-->
            <xsl:attribute name="width"><xsl:value-of select="img/@alt"/></xsl:attribute>
            <xsl:attribute name="href"><xsl:value-of select="preceding-sibling::VML/v:shape/v:imagedata/@src"/></xsl:attribute>
            <xsl:if test="img[(@href)]">
            <xsl:attribute name="id"><xsl:value-of select="img/@href"/></xsl:attribute></xsl:if>
        </graphic>
    </xsl:template>
Avatar billede penta Nybegynder
28. juli 2005 - 13:09 #5
jeg knokler derfor har jeg ikke svaret endnu - jeg undskylder, men det er meget vigtigt
jeps stress er nok det rigtige udtryk :)
Avatar billede softspot Forsker
28. juli 2005 - 14:11 #6
Ved du hvormange elementer der er i det yderste hhv. det inderste for-each loop og har det nogen sammenfald med antallet af spaces du får i resultatet?
Avatar billede penta Nybegynder
26. oktober 2005 - 11:22 #7
nå jeg har løst det på anden vis -ellers tak