Avatar billede bernhof Nybegynder
28. juli 2005 - 02:41 Der er 1 kommentar og
1 løsning

Se midlertidigt bort fra constraints ved update

Hey all

Den korte udgave:
Kan jeg, under en opdatering (insert/update/delete) af et dataset, få databasen til midlertidigt at se bort fra diverse constraints?

Den lange udgave:
Jeg sidder med det problem, at når jeg gemmer ændringer fra et dataset i min MS SQL database, opstår der til tider fejl under opdateringen fx i følgende situationer:

1) Lokalt har jeg slettet en row i Tabel1 som refereres til af en række rows i Tabel2. Rækkerne, som refererer til denne row i Tabel2 bliver derfor sat til at referere til DBNull. Alt er stadig godt. MEN når jeg så går igang med at opdatere, får jeg en fejl, hvis jeg opdaterer Tabel1 først, for så slettes parent row i Tabel1 jo i databasen INDEN child rows i Tabel2 er blevet sat til at referere til ingenting.

2) OMVENDT: Lokalt opretter jeg en ny row i Tabel1. I Tabel2 ændres en række rows til at referere til denne nye parent row i Tabel1. Alt er stadig godt. MEN opdaterer jeg herefter Tabel2 først, så refererer de til en parent row i Tabel1, som endnu ikke er blevet oprettet! = FEJL.

Derfor kunne det være lækkert, at man midlertidigt, under opdateringen, kunne få MS SQL serveren til at se bort fra constraints, midlertidigt.

Er dette muligt, eller er der andre løsningsforslag?

På forhånd tak.

- Mikkel
Avatar billede bernhof Nybegynder
09. august 2005 - 22:27 #1
Anyone?
Avatar billede bernhof Nybegynder
04. november 2005 - 10:24 #2
Lukker