Avatar billede staz Nybegynder
27. juli 2005 - 10:43 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Få flash til at skalere sig efter vinduet

Jeg sidder og roder med lidt flash og jeg faldte over www.dieselmarketing.com. Deres site udvider sig alt efter hvordan vinduet skaleres. Hvordan laver man dette?
Avatar billede idiotbarn Nybegynder
27. juli 2005 - 11:04 #1
Når man indsætter sin flash fil, og angiver højde og bredde, kan man angive den i %, fx 90%
Avatar billede doodoo Novice
27. juli 2005 - 11:08 #2
Husk at ting tegnet i flash er vektor - og kan derfor skaleres som det passer dig... det bliver aldrig pixeleret eller sløret... dog pas på hvis du bruger -ikke-standard- fonts...

Ellers hør hvad idioten siger ;)
Avatar billede idiotbarn Nybegynder
27. juli 2005 - 11:09 #3
HEY!
:)
Avatar billede staz Nybegynder
27. juli 2005 - 11:15 #4
Tror i har misforstået det lidt. Jeg vil ikke skalere hele flashen. Jeg vil beholde min "main-del" i den størrelse som den nu skal have, og så skal resten af sitet følge med siden. Se på www.dieselmarketing.com - De skalere heller ikke deres site, men kun det omkring sitet. Håber i kan følge mig.
Avatar billede idiotbarn Nybegynder
27. juli 2005 - 11:20 #5
ah...
uden at ha prøvet det(ud fra siden):
Hvis du laver en tabel på 100% x 100%, inden i den tabel laver du endnu en tabel på 3x3:

1 2 3
4 5 6
7 8 9

med css sætter du baggrund på alle undtagen '5'. felt 5 sættes til den størrelse flashen har, og 1,4,7,3,6,9 sættes til width 100% og 1,2,3,7,8,9 sættes til height 100%
Avatar billede idiotbarn Nybegynder
27. juli 2005 - 11:22 #6
men ok...på siden du har angivet er hele siden flash...
Avatar billede brianovitch Nybegynder
27. juli 2005 - 11:32 #7
larsholmgaard.dk har været så venlig at svarer på lignende spørgsmål. Måske kan du bruge følgende link til noget.

www.tutorio.com/tutorial/liquid-flash-layout
Avatar billede staz Nybegynder
27. juli 2005 - 12:06 #8
brianovitch > Lige præcis det jeg leder efter. Smid et svar =)
Avatar billede brianovitch Nybegynder
27. juli 2005 - 13:00 #9
Takken er mest til larsholmgaard der fandt linket.

Men tak alligevel!
Avatar billede staz Nybegynder
29. juli 2005 - 16:18 #10
Regler er regler, og det var dig der svarede på spørgsmålet ;)