Avatar billede uc Nybegynder
27. juli 2005 - 09:17 Der er 20 kommentarer og
1 løsning

System.Convert.ToInt32.Parse()

Hej Eksperter

Jeg har en DDL med nogle værdier 1 og 1,5
men jeg kan ikke smide dem i min Access DB hvor
feltet er oprettet som TAL (Reelt tal)

jeg bruger denne
int antal = System.Convert.ToInt32.Parse(DDL_antal.SelectedItem.Value);

men får en fejl.

Compiler Error Message: CS0119: 'System.Convert.ToInt32(object)' denotes a 'method' which is not valid

Hvordan laver man det bedst.? fikser fejlen.?
altså overfør en komma Value fra DDL til Access DB.

Rune
Avatar billede arne_v Ekspert
27. juli 2005 - 09:21 #1
int antal = System.Convert.ToInt32(DDL_antal.SelectedItem.Value);

eller

int antal = int.Parse(DDL_antal.SelectedItem.Value);
Avatar billede uc Nybegynder
27. juli 2005 - 09:27 #2
Hej arne_v

int antal = System.Convert.ToInt32(DDL_antal.SelectedItem.Value);
det har jeg prøvet.
fejl = Input string was not in a correct format.
og
int antal = int.Parse(DDL_antal.SelectedItem.Value);
Compiler Error Message: CS0117: 'int' does not contain a definition for 'ParseDDL_antal'

skal value være komma eller punktum. f.eks 1,5 eller 1.5 ?

Rune
Avatar billede uc Nybegynder
27. juli 2005 - 09:29 #3
oops

int antal = int.Parse(DDL_antal.SelectedItem.Value);
laver denne fejl.
Exception Details: System.FormatException: Input string was not in a correct format

Rune
Avatar billede jokkejensen Novice
27. juli 2005 - 09:29 #4
integers kan ikke have "komma" tal :)
Avatar billede arne_v Ekspert
27. juli 2005 - 09:49 #5
jep

1 og 2

eller

Convert.ToDouble / double.Parse

vil nok løse det problem
Avatar billede uc Nybegynder
27. juli 2005 - 10:02 #6
Hej

Hvis jeg bruger
double antal = double.Parse(DDL_antal.SelectedItem.Value);
eller
double antal = System.Convert.double(DDL_antal.SelectedItem.Value);

så før jeg ingen fejl.
men Value 1.5 bliver til 15
??
Hvis jeg ændre Value til 1,5 (komma)
så får jeg en fejl. System.FormatException: Input string was not in a correct format

hvis manuelt indtaster en værdi i DB skal det være 1,5 (komma) og ikke 1.5
som den Value jeg har...
Jeg fatter ikke en skid mere, trænger vist til ferie. :-(
Rune
Avatar billede arne_v Ekspert
27. juli 2005 - 10:05 #7
må vi se lidt mere kode ?
Avatar billede uc Nybegynder
27. juli 2005 - 10:18 #8
Min DDL ser sådan her ud.

<asp:DropDownList id="DDL_antal" runat="server">
                <asp:ListItem Value="O.5">O.5</asp:ListItem>
                <asp:ListItem Value="1" Selected="True">1</asp:ListItem>
                <asp:ListItem Value="1.5">1.5</asp:ListItem>
</asp:DropDownList>

Så har jeg bare en en Knap, event der opsamler de ting man har valgt eller
skrevet og gemmer det i en DB.

void Button1_Click(object sender, EventArgs e) {

          string id_install = Request.QueryString["id"];
          string id_item = DDL_item.SelectedItem.Value;
          string mytext = TB_mytext.Text;
          double antal = Convert.ToDouble(DDL_antal.SelectedItem.Value);

        string sql_add_item = String.Format("INSERT INTO used_item (id_install, id_item, mytext, antal) Values('{0}', '{1}', '{2}',{3});", id_install, id_item, mytext, antal);

OleDbConnection dbConn5 = new OleDbConnection(Application["strConnect_data"].ToString());
          OleDbCommand command = new OleDbCommand(sql_add_item, dbConn5);
          dbConn5.Open();
          command.ExecuteNonQuery();
          dbConn5.Close();
}
Avatar billede arne_v Ekspert
27. juli 2005 - 10:21 #9
et vildt gæt ville være at ASP.NET forventer , mens databasen forventer . og
at du derfor for problemer uanset hvad
Avatar billede arne_v Ekspert
27. juli 2005 - 10:22 #10
<asp:ListItem Value="O.5">O.5</asp:ListItem>

ligne iøvrigt bogstavet O og ikke tallet 0
Avatar billede arne_v Ekspert
27. juli 2005 - 10:22 #11
prøv at:

- bruge .
- angive engelsk parse
Avatar billede arne_v Ekspert
27. juli 2005 - 10:24 #12
double antal = double.Parse(DDL_antal.SelectedItem.Value, new CultureInfo("en-US", false));
Avatar billede arne_v Ekspert
27. juli 2005 - 10:24 #13
hvordan kan et antal iøvrigt være et decimal tal ?
Avatar billede uc Nybegynder
27. juli 2005 - 10:25 #14
arne_v
engelsk parse ?
Avatar billede arne_v Ekspert
27. juli 2005 - 10:26 #15
Avatar billede uc Nybegynder
27. juli 2005 - 10:35 #16
anre_v

Hvis jeg bruger denne (som jeg ikke kender)
double antal = double.Parse(DDL_antal.SelectedItem.Value, new CultureInfo("en-US", false));
får jeg denne fejl.?

System.Data.OleDb.OleDbException: Antallet af forespørgselsværdier og destinationsfelter er ikke det samme.

Rune
Avatar billede arne_v Ekspert
27. juli 2005 - 11:14 #17
den fejl relaterer sig jo ikke til Parse men til SQL INSERT
Avatar billede arne_v Ekspert
27. juli 2005 - 11:16 #18
men prøv så:

string sql_add_item = String.Format(new CultureInfo("en-US", false), "INSERT INTO used_item (id_install, id_item, mytext, antal) Values('{0}', '{1}', '{2}',{3});", id_install, id_item, mytext, antal);
Avatar billede uc Nybegynder
27. juli 2005 - 11:25 #19
arne_v

dit forslag virker.? Men kender ikke lige den formatering du har lavet.?

det her virker også ?
string sql_add_item = String.Format("INSERT INTO used_item (id_install, id_item, mytext, antal) Values('{0}', '{1}', '{2}','{3}');", id_install, id_item, mytext, antal);

Læg mærke til Value '{3}' skal ikke være {3}

1000 tak for hjælpen . smid et svar og du får point.

Rune :-)
Avatar billede arne_v Ekspert
27. juli 2005 - 11:48 #20
Jeg angiver at String.Format skal bruge . og ikke , !

Du bruger MySQL ? (det er så vidt jeg ved den eneste database som accepterer tal i '')

Og svar.
Avatar billede arne_v Ekspert
27. juli 2005 - 11:49 #21
om igen