Avatar billede lasserasch Juniormester
27. juli 2005 - 01:22 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Fejl i SQL sætning. Men hvor?

Hejsa. Jeg har følgende SQL sætning, som giver fejl når den udføres.

version = request.querystring("ver")
center = request.querystring("center")

Set rs = Server.CreateObject("ADODB.Recordset")

rs.Open "UPDATE testtabel SET ver= '"&version&"' WHERE center= "&center&" ",strConnect
rs.close

Den giver følgende fejl når den udføres :
---------------------------------------
ADODB.Recordset error '800a0bb9'

Arguments are of the wrong type, are out of acceptable range, or are in conflict with one another.
---------------------------------------

Men hvad er fejlen???? Jeg kan ikke finde den! HJÆLP....
Avatar billede ksoren Nybegynder
27. juli 2005 - 01:40 #1
I din sql antager du at ver er en streng, og center er et tal
Er det i overensstemmelse med felterne i databasen?
Avatar billede lasserasch Juniormester
27. juli 2005 - 02:05 #2
Min fejl...

Dette er koden jeg bruger :
------------------------------

version = request.querystring("ver")
        center = request.querystring("center")

        Set rs = Server.CreateObject("ADODB.Recordset")

        rs.Open "UPDATE testtabel SET ver= '"&ver&"' WHERE center= "&center&" ",strConnect
        rs.close

        end if %>

Begge felter i min database er : "Varchar", hvor NULL er tilladt. Er det forkert?

Det er lige meget om jeg bruger variabler eller skriver en tekst ind ved i stedet at bruge :
SET ver= 'test'

Uanset hvad jeg bruger kommer fejlen frem!
Avatar billede ksoren Nybegynder
27. juli 2005 - 03:05 #3
hvis center er en streng, synes jeg du skal prøve at sætte apostroffer rundt om..

rs.Open "UPDATE testtabel SET ver= '"&ver&"' WHERE center= '"&center&"' ",strConnect
Avatar billede arne_v Ekspert
27. juli 2005 - 08:06 #4
UPDATE returnere vel ikke et RecordSet så skal det ikke være:

con.Execute("UPDATE testtabel SET ver= '" & ver & "' WHERE center= '" & center & "'");

?
Avatar billede lasserasch Juniormester
27. juli 2005 - 12:58 #5
Hmmm.... Jeg har en Include fil som laver forbindelses streng til SQL serveren. Fandt ud af at strConnect havde jeg tastet forkert i denne include fil.

Den stod til strConect

Så efter den rettelse løste problemet sig!

Men ellers tak for hjælpen drenge! Hvem vil have points? Første svar der kommer får de 60 points....
Avatar billede lasserasch Juniormester
27. november 2005 - 15:24 #6
Nå, da der ikke er kommet noget svar herpå, lukkes spørgsmål og points går retur!

/Lasserasch