Avatar billede knocker Nybegynder
26. juli 2005 - 19:36 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

UDP listen med while loop, problem

Hej derude.

Jeg er i øjeblikket igang med at konvertere min mIRCBot om til php, med alle de tilhørende funktioner jeg har lavet igennem tiden.

Mit problem opstår, når jeg skal køre en udp listen (Lytter efter info fra forskellige CS servere), scriptet fungere i og for sig fint, men da det whiler konstant, vil botten ikke kører, før UDP delen selv stopper.
Jeg ved at der findes en måde, hvorpå der kan køre et uendeligt while loop og samtidig tillade at kode som er under det while loop bliver kørt som det skal, men problemet er, jeg ved ikke hvilken funktion.
Visse folk har rettet min opmærksomhed imod socket_set_nonblock men dokumentationen på php.net gør mig blot mere forvirret.

Nogen her, som har erfaringen og lysten til at give mig en hjælpende hånd? Det er et kæmpe problem for mig, da det invalidgøre botten i sig selv. :/
Avatar billede coderdk Praktikant
27. juli 2005 - 00:23 #1
Det var ikke lige noget jeg ville bruge PHP til - PHP er iterativt - Der er ikke lige nogen nem måde at få den til at "splitte" i flere tråde...
Hvis du har en server det kan køre på, skulle du prøve at lave din bot i Python - Det er et lækkert sprog og dejlig nemt at lave sådan en bot i :)
Avatar billede knocker Nybegynder
27. juli 2005 - 02:27 #2
Er udemærket godt klar over at det er lidt af en udfordring i PHP, at få det hele til at køre perfekt.

Men, udover det, så har jeg ikke andre muligheder, og tiden er der ikke til at gå igang med nye sprog. Jeg ved det er muligt, andre har gjort det, men visse personer holder desværre deres kort lidt for tæt på kroppen.

Men, hoved problemet her er sådan set bare, at jeg gerne vil gøre det muligt at include en fil, som i filen kører et uendeligt while loop, men stadigvæk have mulighed for at execute resten af løjerne. F.eks.:

<?php
//noget sker her
include("eternel_while_loop.php");
echo "Yeeha";
?>

Som det er nu, echoer den først "Yeeha" når eternel_while_loop.php stopper (exit()); - Det jeg vil have, er at Yeeha, og alt andet som jeg nu ku finde på at smide efter, stadigvæk bliver kørt igennem, uden at skulle vente på while loop'et stopper. :)
Avatar billede knocker Nybegynder
07. august 2005 - 18:55 #3
:/