Avatar billede krustytk Nybegynder
26. juli 2005 - 18:50 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

Documents and Settings, to forskellige størrelser.

Hey eksperter.

Jeg har et lidt mystisk problem som jeg håber i kan komme med en logisk forklaring på.

Jeg har en Windows 2003 server som led af for lidt plads på drev c, dette er dog ikke problemet jeg har fået frigjort plads nok og serveren køre ordentligt igen. men i min søgen efter hva det var der fyldte så meget opdagede jeg noget mystisk ved mappen Documents and Settings, når højre klikker på mappen Documents and Settings og tjekker størrelsen der siger den at mappen fylder 1.2gb, men går jeg ind i mappen og markere alt derinde (inklusiv skjulte mapper og filer) siger den at deres samlede størrelse er  82mb.

Hvor er er den sidste gigabyte? nogen der kan komme med en go forklaring på det?
Avatar billede screem_brille Novice
26. juli 2005 - 19:23 #1
du har ikek : vis skjulte filer og biblioteker sat til, gøøres under mappe visning enten i explorer eller i kontrol panelet
Avatar billede karser Nybegynder
26. juli 2005 - 20:57 #2
Når du markerer mapper og filer, tælles mappernes størrel (Inkl. undermapper) ikke med i oversigten... Du skal højreklikke på hver enkelt mappe, for at se størrelsen på mappen! (Højreklik og vælg egenskaber)
Avatar billede screem_brille Novice
26. juli 2005 - 21:16 #3
karser, det virker nu ellers fint her, bare vis skjulte mapper og filer er slået til
Avatar billede krustytk Nybegynder
26. juli 2005 - 23:48 #4
Scream bille->Som jeg skriver i mit spm. er størrelserne INKLUSIV skjulte mapper og filer. så der tager du fejl.

Karser->Der tager du ganske fejl. når jeg markere alle mapperne i mappen Documents and Settings og højre klikker og vælger egenskaber viser den den samlede størrelse af alle mapper.. jeg har regnet på det og så vidt jeg ka se giver mappernes størrelser til sammen de 82mb
Avatar billede krustytk Nybegynder
26. juli 2005 - 23:49 #5
Andre bud?
Avatar billede screem_brille Novice
26. juli 2005 - 23:54 #6
krustytk ok, det må du ikek fortælle mine installationer, for så er der da problemer, for nu gør de noget som du siger ikke virker *GG*

Hvad med system filer har du også sat den til at vise dem ?
Avatar billede krustytk Nybegynder
27. juli 2005 - 00:03 #7
Scream-brille->Nej. det skal jeg nok lade være med. men igen læser du hvad jeg skriver forkert. jeg giver faktisk dig ret og siger at karser tager fejl. ;) men bare rolig jeg ska nok la være med at fortælle dine installtioner noget som helst. har nok i mine egne tak. ;)

System filer er også vist. jeg har lige tjekket en af mine andre servere, den virser samme størrelse på selve mappen som på alle undermapper samlet. :/
Avatar billede screem_brille Novice
27. juli 2005 - 00:10 #8
arhh så er vi enige kan jeg se ;) (hmm nogle gange læser man vist ikek hvad der står men hvad man mener der står *S*), men lyder nu mystisk kan du finde ud af hvilken profil det er der har problemet ? (har set noget tidligere, hvor filer har fået allokeret filens størrelse imens den har været ved at blive hentet, men alligevel fylder den ikke det den står til at skulle bruge før filen er hentet ned), under system (i kontrol panelet) er der et faneblad med brugere og deres profilers størrelse passer de overens med dine andre oplysninger ?
Avatar billede karser Nybegynder
27. juli 2005 - 10:32 #9
>> krustytk >> ok! Var ikke klar over at du også højreklikkede på dem... Du skrev at du bare markerede dem!

Prøv at markere hver enkelt mappe, en ad gangen... Så burde du finde mappen, som indeholder de mange data, som ikke viser sig ved sammentælling. Ellers kunne en defrag. eller en chkdsk /R måske løse problemet!
Avatar billede screem_brille Novice
22. september 2005 - 01:31 #10
Kunne man forvente noget feedback ??
Avatar billede krustytk Nybegynder
24. september 2005 - 12:27 #11
Nej. det kan du faktisk ikke. da sitet der kørte på serveren er flyttet til en ny host er serveren ikke længere i live. :)

So sorry
Avatar billede screem_brille Novice
24. september 2005 - 21:53 #12
ok, men kan du så ikke få lukket spørgsmålet ?