Avatar billede active Nybegynder
10. april 2001 - 11:03 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

PING Lange svartider gennem SWITCH, hvorfor

Jeg har UPS med SNMP, UPS\'en er koblet til Netværket via et 10 Mbit Netkort som sider i UPS\'en, NT serveren som skal læse SNMP beskeder fra UPS\'er sider i samme netværk, men går gennem 2 stk. Switch (10/100 Mbit).
Jeg får disse svartider og jeg mister ofte forbindelsen på grund af de lange svartider

> Pinging 10.0.4.2 with 32 bytes of data:
>
> Reply from 10.0.4.2: bytes=32 time=1162ms TTL=254
> Reply from 10.0.4.2: bytes=32 time=1021ms TTL=254
> Reply from 10.0.4.2: bytes=32 time=1062ms TTL=254
> Reply from 10.0.4.2: bytes=32 time=1132ms TTL=254
>
> Ping statistics for 10.0.4.2:
>    Packets: Sent = 4, Received = 4, Lost = 0 (0% loss),
> Approximate round trip times in milli-seconds:
>    Minimum = 1021ms, Maximum =  1162ms, Average =  1094ms

Hvad kan der være galt.

P.S. det går fint hvis NT sider direkte på UPS\'en så er svartider under 10ms
Avatar billede disky Nybegynder
10. april 2001 - 11:05 #1
er dine switche MEGET belastet ?

oftest har ping pakker meget lav prioritet
Avatar billede active Nybegynder
10. april 2001 - 11:16 #2
Nej, ping til andre server og andet udstyr giver lave svartider !
Avatar billede soren_han Nybegynder
11. april 2001 - 13:31 #3
Har du prøvet at sætte UPSén og NT i samme Switch?
Og har du prøvet dette i begge switche??
Avatar billede maniacdog Nybegynder
11. april 2001 - 14:36 #4
Det kunne også være en defekt port i den ene switch!
Det har jeg ihvert fald set før.
Avatar billede active Nybegynder
11. april 2001 - 20:44 #5
Jeg har prøvet med nye Switch, og jeg har byttet rundt på den, men hvis jeg bruger en \"REN\" HUB 10 Mbit går det også fint, det må havde noget at gøre med de Switch jeg bruger (D-LINK)

Avatar billede svindler Nybegynder
12. april 2001 - 21:54 #6
Har du ping\'et ups\'en fra andre maskiner og set samme svartider?
Har du haft server og ups siddende i en switch isoleret fra alt andet og set samme svartider?
Hvis svaret er ja til begge dele kan det være et duplex problem.
Har du prøvet at skyde en hub ind mellem ups og switch? Det har løst et problem med ældre x-terminaler, hvor switch-porten stod til auto-negotiate af duplex.
Avatar billede svindler Nybegynder
12. april 2001 - 21:55 #7
Jeg vil lige indskyde at indsættelse af hub ikke var et løsningsforslag; kun ment som diagnosticering.
Avatar billede active Nybegynder
21. september 2001 - 17:31 #8
ok