Avatar billede slimklatten Nybegynder
26. juli 2005 - 15:04 Der er 11 kommentarer

lange filnavne i script

Hejsa ...
nogle som ved om man kan bruge lange filnavne i dette script
taget fra http://www.w3schools.com/asp/prop_size.asp
(hvis ja - hvordan)

<%
dim fs,f
set fs=Server.CreateObject("Scripting.FileSystemObject")
set f=fs.GetFile("c:\langt.filnavn")
Response.Write("The size of c:\langt.filnavn is: ")
Response.Write(f.Size & " bytes.")
set f=nothing
set fs=nothing
%>

jeg har prøvet med LANGT~1.FIL ....  men uden held
Avatar billede mnoer Nybegynder
26. juli 2005 - 15:31 #1
det burde da ikke være noget problem med et langt filnavn! hvad mener du når du spørger "hvordan"?
der er ikke rigtig noget der skal laves om, du skal bare skrive stien til filen som i eksemplet.
Avatar billede slimklatten Nybegynder
26. juli 2005 - 15:37 #2
:-)

ovenstående script kan ikke finde filen "langt.filnavn" som ligger i c:\
(omdøbt txt-fil)

>Microsoft VBScript runtime error '800a0035'
>
>File not found
>
>/mappe/fil.asp, line 70
>

problemet ligger sikkert i det lange efternavn...
Avatar billede nielle Nybegynder
26. juli 2005 - 17:21 #3
Det er nemt nok at finde ud af om det er det lange filnavn som giver problemer - omdøb til noget "lovligt" og se om det så virker.

Umiddelbart skulle lange filnavne ikke være noget problem, som det f.eks. fremgår af;

http://www.w3schools.com/asp/prop_shortpath.asp
Avatar billede slimklatten Nybegynder
26. juli 2005 - 17:58 #4
scriptet virker fint med lange filnavne ... men såvidt jeg kan se, så må efternavnet ikke have mere end 3 tegn ...

(så langt var jeg kommet ;) men er mere ude efter om man kan få det til at virke med en extension som er på mere end 3 tegn - http://www.w3schools.com/asp/prop_shortname.asp
nærmest bekræfter dette - men ingen af eksemplerne prøver de med en extension som er mere end 3 tegn)
Avatar billede busschou Praktikant
26. juli 2005 - 18:02 #5
Bare nysgerrig, men hvem bruger en extension på mere end tre tegn? det er da vist ikke ligefrem standard?
Avatar billede busschou Praktikant
26. juli 2005 - 18:06 #6
Hvad er det du vil?
Jeg kan sagtens få siza, name osv osv selvom navnet er stort og extension er stor
Hvordan er dit filnavn?
Avatar billede slimklatten Nybegynder
26. juli 2005 - 18:08 #7
8.3 formatet er kun standard i dos (arbejder ikke lige i et dosmiljø - windows xp og diverse andre operativsystemer ... linux f.eks er ikke nødvendigvis underlagt de regler)
Avatar billede slimklatten Nybegynder
26. juli 2005 - 18:10 #8
lige nu tester jeg blot med en tekstfil som jeg har omdøbt til langt.filnavn og den vil ikke :(

(retter jeg getfile til boot.ini - så virker det)
Avatar billede busschou Praktikant
26. juli 2005 - 18:13 #9
ja men hvor langt?
hvis jeg tager din getfile på
aaaabbbbccccddddeeeeffffgggghhhhiiiijjjjkkkk.aaaabbbbccccdddd
Så virker det fint og jeg får størrelsen og det hele
Avatar billede slimklatten Nybegynder
27. juli 2005 - 10:01 #10
Damn ... jeg kan ikke få det til at virke... fatter det ikke
har prøvet på 3 forskellige interne servere og på www.brinkster.com
må lige prøve en anden ekstern host

(hvor langt ?? - bruger filen "langt.filnavn")
Avatar billede busschou Praktikant
27. juli 2005 - 10:16 #11
langt.filnavn
dvs 5 bogstaver før punktummet og 7 til extension
Jeg prøvede med
aaaabbbbccccddddeeeeffffgggghhhhiiiijjjjkkkk.aaaabbbbccccdddd
dvs 44 bogstaver før punktummet og 16 til extension
Det virkede fint
så det lyder lidt underligt i mine øre
Men jeg må samtidig sige at jeg aner desværre ikke hvad fejlen kan skyldes