Avatar billede oven06 Nybegynder
26. juli 2005 - 10:33 Der er 3 kommentarer

formular indhold skal sendes pr mail

Hej

Jeg har lavet en tilmeldingsformular, som indhenter en række data, og lægger disse ind i en database.

Jeg vil dog gerne have det lavet sådan, at der sendes en bekræftelsesmail til brugeren, med de data han/hun har indtastet.

Dvs data skal både sendes til databasen og til brugeren via mail.

Her følger koden, til indsættelse i databasen.

selve formularen

<body bgcolor="#FFFFFF" topmargin="10" leftmargin="0"
rightmargin="0">
<A HREF="java script:history.back(1)">Tilbage</A>
<form action="send.asp", "indsaet.asp" method="POST" class="css">
    <div align="center"><center><table border="0" cellpadding="2"
    cellspacing="0" width="90%">
        <tr>
            <td align="left" width="40%" valign="top"><strong><font size="3"
            face="Arial">Fornavn: </font></strong></td>
            <td colspan="2" width="60%"><input type="text" name="Navn1" class="css"></td>
        </tr>

        <tr>
            <td align="left" width="40%" valign="top"><strong><font size="3"
            face="Arial">Efternavn: </font></strong></td>
            <td colspan="2" width="60%">            <input name="Navn2" type="text" class="css" id="Navn2"></td>
        </tr>
        <tr>
            <td align="left" width="40%" valign="top"><strong><font size="3"
            face="Arial">E-mail: </font></strong></td>
            <td colspan="2" width="60%"><INPUT TYPE="text" NAME="Email" class="css"></td>
        </tr>
        <tr>
            <td align="left" width="20%" valign="top"><strong><font size="3"
            face="Arial">Firma:<br>
            </font></strong></td>
            <td colspan="2" width="80%"><INPUT TYPE="text" NAME="Hjemmeside" class="css"><br></td>
        </tr>
        <tr>
            <td align="Left" valign="top" width="20%"><strong><font
            size="3" face="Arial">Evt. Besked:</font></strong></td>
            <td valign="top" width="80%">
            <textarea name="Besked" rows="4"
            cols="40" class="css"></textarea></td>
        </tr>
        <tr>
            <td width="20%"></td>
            <td colspan="2" width="80%"><input name="godkend" type="image" src="godkend_knap.jpg">
            </td>
        </tr>
    </table>
    </center></div>
</form>

</body>
</html>

filen der indsætter i databasen

<%

Const adOpenKeyset = 1
Const adLockOptimistic = 3

Set Conn = Server.CreateObject("ADODB.Connection")
conn.Open "DBQ=D:\;DefaultDir=D:\\;Driver={Microsoft Access Driver (*.mdb)}"

    Set rs = Server.CreateObject("ADODB.RecordSet")
    strSQL = "Select * From gaestebogen"
    rs.Open strSQL, Conn, adOpenKeyset, adLockOptimistic

      rs.AddNew
      rs("Navn2") = Request.form("Navn2")
      rs("Navn1") = Request.form("Navn1")
      rs("Email") = Request.form("Email")
      rs("Hjemmeside") = Request.form("Hjemmeside")
      rs("Besked") = Request.form("Besked")
        rs("Dato") = date()
      rs.Update

    rs.Close
    Set rs = Nothing

Conn.Close
set Conn = Nothing
%></p>
Avatar billede roenving Novice
26. juli 2005 - 13:09 #1
Tjah, du skal selvfølgelig i din serverside kode inkludere send, når du har eksekveret indsæt, for formen kan ikke sendes to steder hen !-)

-- og så hedder det enten history.back() (uden parametre !-) eller history.go(-1) hvor tallet kan være både positivt og negativt og også anderledes end 1, bruges f.eks. til en simpel reload-kode: history.go(0) !o]

<a href="java script:history.go(-1)">Tilbage</a>
<form action="indsaet.asp" method="POST" class="css">

-- så din løsning er simpelthen at indsætte send.asp-koden sidst i det viste script (eller kalde den !-)
Avatar billede oven06 Nybegynder
26. juli 2005 - 14:09 #2
ok.
Nu programmere jeg normalt i php, men er nødsaget til at bruge asp til dette. Derfor er jeg ikke for skarp til dette. Kan du uddybe det lidt?
Avatar billede roenving Novice
26. juli 2005 - 14:18 #3
-- og jeg aner heller ikke meget om asp, men det er vel bare f.eks. at include send.asp !-)