Avatar billede case_sensitive Nybegynder
25. juli 2005 - 20:47 Der er 24 kommentarer og
1 løsning

Rækkefølge ved windows xp programstart

Har et mindre problem jeg har siddet og leget lidt med, hvilket jeg ikke kan finde en løsning på.

Jeg starter Outlook og MSN ved systemstart, men da jeg har trådløs starter de som regel op før min Windows zero wireless, hvilket medfører at OE fejler ved mailcheck og MSN logger ikke på før senere i forløbet.

Er det muligt at prioritere rækkefølgen af diverse programmer, så fx. wireless xp zero starter op som den første, og fx. OE og MSN som de sidste?

Og hvis dette ikke er muligt, så er der måske en anden mulighed, nogle gode idéer?
Avatar billede jeanette18 Nybegynder
25. juli 2005 - 20:51 #1
Avatar billede case_sensitive Nybegynder
25. juli 2005 - 20:57 #2
Hmm.. det var da et dårligt svar du fik på dit spm. Det var egentlig slet ikke et svar, men en problemløsning han kom med. Desuden er jeg fuldstændig ligeglad med det kosmetiske, men det skal bare virke.

Desuden har han jo ikke ret, selvfølgelig startes der een ting af gangen, fuldstændig ligesom andre OS. Det kan godt være at den sætter næste program igang, uden det førhen er færdigt med at opstarte og det kan godt være Windows gør det tilfældigt, men det må kunne lade sig gøre at manipulere med det.
Avatar billede gratis Nybegynder
25. juli 2005 - 20:57 #3
Avatar billede case_sensitive Nybegynder
25. juli 2005 - 21:02 #4
Er mest interesseret i en "officiel" løsning, da min erfaring viser at de fleste programmer der manipulere med opstart ofte gør windows ustabil og langsom.

Er det utænkeligt at det kan ordnes i registreringsdatabasen på en måde?
Avatar billede screem_brille Novice
25. juli 2005 - 21:05 #5
eller lave en bat fil som køres i starten i stedet for, som så sørger for at der skal gå x antal sekunder før de pågældende programmer startes.
Avatar billede jeanette18 Nybegynder
25. juli 2005 - 21:07 #6
Jeg er ikke sikker på at jeg er helt enig med dig, omvendt arbejder jeg fortsat på at finde den egentlig proces som kan give det færdige resultat. Er bange for at det kun er microsofts egne systemudviklere som kan svare på lige netop det spørgsmål.
Linkene som gratis her angiver har jeg endnu ikke nået at prøve af hvorfor jeg ikke anbefalede dem her:)
Avatar billede case_sensitive Nybegynder
25. juli 2005 - 21:07 #7
Tjaa, men så skal bat filen også startes, og kan man vælge at den skal startes i en bestem rækkefølge, så kan de andre processer og programmer vel også, og derved er batfilen overflødig.. ?
Avatar billede case_sensitive Nybegynder
25. juli 2005 - 21:09 #8
Det er jo 01, der er intet der er tilfældigt, hvis ikke det er defineret til rent faktisk at starte op tilfældigt, og i sådan tilfælde må man kunne reverse det.
Avatar billede screem_brille Novice
25. juli 2005 - 21:10 #9
nej det er jo ikke helt det samme, for i bat filen kan du selv definere pausens varighed det kan du ikke på den anden måde
Avatar billede case_sensitive Nybegynder
25. juli 2005 - 21:14 #10
Ja, men det jeg mener er at bat filen skal jo også startes ik', og kan du definere at den skal startes i en specielt rækkefølge, så er den jo overflødig, for problemet kan godt løses uden, da jeg bare kan starte pågældende programmer til sidst i processen.
Avatar billede screem_brille Novice
25. juli 2005 - 21:31 #11
nej om bat filen startes til start eller slut, ændrer ikke på noget, man sørger jo bare for at sætte ventetiden i selve bat filen så høj at startes den først vil de andre ting stadig nå at starte op.
Avatar billede case_sensitive Nybegynder
25. juli 2005 - 21:34 #12
Nåh ja, selvfølgelig - det er en god mulighed.
Avatar billede case_sensitive Nybegynder
25. juli 2005 - 22:11 #13
Hvordan ville du køre et program i shell fra et bat script?
Avatar billede case_sensitive Nybegynder
25. juli 2005 - 22:14 #14
Nevermind, fandt den, men hvis i vil have nogle point må i smide et svar.
Avatar billede screem_brille Novice
25. juli 2005 - 22:45 #15
hvilket af det kunen du bruge ?
Avatar billede case_sensitive Nybegynder
25. juli 2005 - 22:51 #16
Jeg er igang med en bat fil, følgende kunne være lidt sejt

Jeg laver en ping og hvis den kan pinge er der en if der fortæller den, at den kan gå videre og derved starte OE og MSN bl.a.

Det kan lade sig gøre, skal bare finde koderne jeg skal bruge.
Avatar billede screem_brille Novice
25. juli 2005 - 22:56 #17
smider lige et svar så ;) men du må da gerne poste indholdet af filen når det engang spiller *S*
Avatar billede case_sensitive Nybegynder
25. juli 2005 - 22:56 #18
Jepper
Avatar billede case_sensitive Nybegynder
25. juli 2005 - 22:57 #19
Hov.. jeg smed et svar ved en fejl og du smed en kommentar ;)
Avatar billede screem_brille Novice
25. juli 2005 - 23:00 #20
her kommer der et svar *GGG*
Avatar billede case_sensitive Nybegynder
25. juli 2005 - 23:13 #21
Tak for svaret ellers jeanette18
Avatar billede jeanette18 Nybegynder
26. juli 2005 - 04:39 #22
helt ok, jeg synes det lyder meget interessant - de muligheder der ligger i at oprette batfiler. Tror jeg at jeg også vil prøve af - når jeg engang har læst at kode en sådan.
Kender I måske et sted på nettet hvor jeg kan hente alt nødvendig begynderinformation?!
Avatar billede case_sensitive Nybegynder
26. juli 2005 - 22:14 #23
Så blev det endelige resultat færdigt og det funker bare ;)

@echo off
echo Initiating network testing.. please wait..
ping 127.0.0.1>nul 2>&1
ping -n 1 dlink.com>nul 2>&1

if errorlevel 1 (
        ping 127.0.0.1>nul 2>&1
    ping -n 1 zyxel.com>nul 2>&1
    echo failure 1
)
if errorlevel 1 (
        ping 127.0.0.1>nul 2>&1
    ping -n 1 belkin.com>nul 2>&1
    echo failure 2
)
if errorlevel 1 (
        ping 127.0.0.1>nul 2>&1
    ping -n 1 discoverychannel.com>nul 2>&1
    echo failure 3
)
if errorlevel 1 (
        ping 127.0.0.1>nul 2>&1
    ping -n 1 yahoo.com>nul 2>&1
    echo failure 4
)
if errorlevel 1 (
        ping 127.0.0.1>nul 2>&1
    ping -n 1 amd.com>nul 2>&1
    echo failure 5
)
if errorlevel 1 (
        ping 127.0.0.1>nul 2>&1
    ping -n 1 nbc.com>nul 2>&1
    echo failure 6
)
if errorlevel 1 (
        ping 127.0.0.1>nul 2>&1
    ping -n 1 altavista.com>nul 2>&1
    echo failure 7
)
if errorlevel 1 (
        ping 127.0.0.1>nul 2>&1
    ping -n 1 lycos.com>nul 2>&1
    echo failure 8
)
if errorlevel 1 (
        ping 127.0.0.1>nul 2>&1
    ping -n 1 google.com>nul 2>&1
    echo failure 9
)
if errorlevel 1 (
        ping 127.0.0.1>nul 2>&1
    ping -n 1 cisco.com>nul 2>&1
    echo failure 10

) else (
start /b c:\programmer\"r2 studios"\hideoe\hideoe.exe
start /b c:\programmer\"msn messenger"\msnmsgr.exe
)
Avatar billede jeanette18 Nybegynder
26. juli 2005 - 22:26 #24
????? hmmm - ja jo *G*
Jamen held og lykke til:)
Avatar billede screem_brille Novice
27. juli 2005 - 00:27 #25
takker ;)