Avatar billede narf Nybegynder
25. juli 2005 - 15:52 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

128 MB grafikkort

Hej..

Jeg står overfor et køb af en bærbar, og jeg vil gerne kunne game lidt derpå så en grafikkort med 128 er et minimum. Computeren AsusW3400N har et graffikkort - ATI Mobility Radeon X600 med 128MB RAM (64MB VRAM + 64MB system)

Hvad er fordel og ulemper ved et system der kører 64+64 hvorimod et fuldt 128 grafikkort? Eller om der overhovedet er nogen svaghed ved det.

Håber i kan hjælpe.
Avatar billede trold1 Nybegynder
25. juli 2005 - 16:20 #1
Ulempen er vel at grafikkortet spiser 64 Mb af din system ram, og er der ikke meget af det så påvirker det din PC.
Fordelen er vel at grafikkortet bliver lidt billigere.

Jeg vil til hver en tid foretrække at grafikkortet har ram nok.
Avatar billede narf Nybegynder
25. juli 2005 - 16:21 #2
Så kan det vel ikke mærkes når computeren har 1024 mb ram ?
Avatar billede trold1 Nybegynder
25. juli 2005 - 19:13 #3
Det skal nok også lige med at grafikkort ram tit er en nyere og hurtigere type end alm. ram.
Og vejen internt på grafikkortet er vel også kortere end ud på motherboard bussen til ram der.

Du kan nok høre jeg taler for grafikkort med ram og ikke en delt løsning da du jo også skriver at du skal spille.

Jeg er ikke selv spiller.

Mit råd står ved grafikkort med 128 mb ram eller mere til spil.
Avatar billede narf Nybegynder
23. september 2010 - 12:10 #4
Okay, tak for hjælpen.
Avatar billede vuffe Nybegynder
23. september 2010 - 12:51 #5
5 år efter? Seriøst LOL :D