Avatar billede testpilot_dk Nybegynder
25. juli 2005 - 14:49 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

TV-out fungere ikke

Hej!

Jeg har en lille shuttle maskine, med et ATI 9600xt kort i.
Kortet har et stik fra ATI-Standard til almindelig video (Gult stik)

Det smider jeg så i min surround forstærker, hvor jeg sender det videre over s-video!

Er det teknisk set muligt at min forstærker kan omforme almindelig video til s-video!

Eller skal jeg finde et ATI-standard -> S-Video stik ?
Avatar billede screem_brille Novice
25. juli 2005 - 14:57 #1
nope din forstærker laver ikek signalet om, (det er meget meget få der gør det, mener faktisk ikke jag har set det på nogen, men er også nogle år siden nu at jeg arbejdede inden for radiobranchen), er du8 sikker på dit gfk kort ikek har en s.video udgang ? du finder nemlig ikek billige adaptorer fra composite til s-video konvertere (kræver nogle gode filtre hvis det ikke skal gå for meget ud over billedet)
Avatar billede testpilot_dk Nybegynder
25. juli 2005 - 14:59 #2
okay!

Jo det findes også til mit grafik kort, problemet er bare at jeg har smidt den væk, har kun den fra ATI -> Video

Ved du hvor man evt. kan købe sådanne stik til en rimmelig pris
Avatar billede testpilot_dk Nybegynder
25. juli 2005 - 15:06 #3
hvis ikke, så send bare et svar, så må jeg på udkig efter det
Avatar billede screem_brille Novice
25. juli 2005 - 15:10 #4
du burde nu ellers kunne bruge et ganske alm. s-video kabel direkte i fra dit grafikkort
Avatar billede testpilot_dk Nybegynder
25. juli 2005 - 15:14 #5
Det stik som sidder på grafik kortet har 9 ben eller sådan!

Det er ikke et almindeligt stik :(