Avatar billede anjins-honey Nybegynder
25. juli 2005 - 11:21 Der er 13 kommentarer

Tv Skærm

Jeg har et TV Sharp 100 mhz hvor billederne bliver trukket ud
i hjørnerne.Alder cirka 4 År.
I starten kunne billedet pludselig  være helt sort, men lyden var der stadig
efter cirka 2-10 min. kom billedet igen med udtrukket sider.
Efter at det var sket nogle gange, er det nu kun de udtrukne sider i billedet.
Jeg har læst i tidligere artikler at man evt. kan justere billederør.
1. Hvor og hvordan gør man det, eller er det ikke problemet-?
2. Hvad kan jeg evt, ellers gøre.

Med venlig hilsen

Søren
Avatar billede screem_brille Novice
25. juli 2005 - 12:50 #1
Hvordan trukket ud ? er billedet for stort eller buer det og dermed bliver for stort ?
nej man kan ikke justere et billedrør, men de kredsløb som styrer diverse indstillinger i forbindelse med det, men det er IKKE noget en ikke fagmand eller en med tilstrækkelig viden om tv bør (skal) forsøge på.

2. sende det til service
Avatar billede jokkejensen Novice
25. juli 2005 - 13:12 #2
Ja hvis det er tv-signalet der får billedet til at strække sig er det et sygt billederør, det kræver derfor en reperation, og ikke en indstilling...

koster typisk 500-1500 kr.
Avatar billede screem_brille Novice
25. juli 2005 - 13:15 #3
Jokkejensen det er direkte forkert det du siger der, det er IKKE et sygt billedrørø, det er yderst sjældent at billidrør går istykker, det er oftest slidtage der er grunden til at billidrør udskiftet (og slidtage er lig dårligere kontrast / brightness), tror jeg i min tid som moniotor og tv mekaniker har udskiftet under 10 rør, pga andre fejl end det jeg lige skrev.
Avatar billede anjins-honey Nybegynder
25. juli 2005 - 18:15 #4
Ja den blivet trukket ud i alle hjørner, så billedet bliver for stor og størst i hjørnerne, så jeg kan ikke læse det først af undertekstterne.
Det er alle programmer så det er ikke antennen.
Avatar billede screem_brille Novice
25. juli 2005 - 18:26 #5
det skal til service, er ikek noget alm mennesker kan lave *S*
Avatar billede jokkejensen Novice
25. juli 2005 - 19:07 #6
slidt er vel også sygt... jeg er ikke tekniker, men bruger da bare ordet sygt pga jeg er ret overbevidst om at det er billederøret der bestemmer dimensionerne på det der vises.....
Avatar billede screem_brille Novice
25. juli 2005 - 19:17 #7
ja men der tager du fejl, det er IKKE billedrøret der bestemmer det, og slidt er ikke det samme som sygt.

(det der bestemmer dimenstionerne er det horisontale og vertakale kredsløb, samt højspændingen.

Ps. er udlært radiomekaniker ;)
Avatar billede anjins-honey Nybegynder
25. juli 2005 - 22:00 #8
Ja men under tidligere indlæg fra 2003 skriver de noget om afmagnetisering og om øst-vest generator-?
Avatar billede screem_brille Novice
25. juli 2005 - 22:48 #9
det har ikek med afmangnitisering at gøre, men er dit billede meget buet i siderne er det dit Ø/V kredsløb som er defekt
Avatar billede screem_brille Novice
29. juli 2005 - 00:09 #10
noget feedback måske ?
Avatar billede screem_brille Novice
22. september 2005 - 01:38 #11
Kunne man forvente noget feedback ?
Avatar billede screem_brille Novice
30. december 2005 - 14:37 #12
brug for mere hjælp ?
Avatar billede screem_brille Novice
09. februar 2007 - 02:14 #13
brug for mere hjælp ?