Avatar billede trajkovski Nybegynder
24. juli 2005 - 21:32 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Nyt grafikkort

Hej

Mit gamle Geforce 2 MX 400 er brændt sammen, hvorfor det er blevet tid til at købe et nyt.

Jeg er imidlertidig i den situation, at jeg holdt op med at følge med på grafikkortmarkedet, da jeg stoppede med at spille spil, dvs. omkring udgivelsen af Geforce 4. Jeg har derfor ikke den fjerneste idé om hvad jeg skal købe, og hvilke produkter fra ATI, der er nvidias sidestykke.

Jeg kunne derfor godt tænke mig et råd til hvad jeg skal købe, og evt. en opdatering af markedet. Jeg havde tænkt mig at bruge ca. en tusse på et nyt kort, der gerne skulle kunne bruges i et stykke tid.

Med venlig hilsen

Nicolai
Avatar billede schwarz84 Nybegynder
24. juli 2005 - 22:07 #1
Hvad skal du bruge det til?
Hvis computeren er født med et Geforce 2, går jeg ud fra at det er en lidt ældre sag og så er der jo ikke så meget pointe i at investere en masse penge i noget top-moderne.
Man kan eksempelvis få et Geforce 4 MX 440 til omkring en plovmand. Hvis maskinen alligevel er omkring 1 Ghz er der næppe meget pointe i at købe noget større...
Avatar billede c-holst Novice
24. juli 2005 - 23:05 #2
Ville også meget gerne høre lidt til din cpu størrelse, og meget mere til dine behov

køre fx også med gf2mx400, men havde en overgang et gf4 ti4200 som virkelige gav min duron 1200 et boost i de spil jeg spiller.

Når du siger du ikke spiller spil, er det jo ikke det store du vinder, så måske skulle du kigge på ting som passiv køling og stik. DVI, SVIDEO og VGA

laver du andre grafisk krævende ting.

syntes 1000 kroner lyder af meget hvis du ikke skal spille
Avatar billede c-holst Novice
24. juli 2005 - 23:06 #3
men vi kan sagtens finde et lækket kort til en tudse:-)
Avatar billede trajkovski Nybegynder
25. juli 2005 - 10:22 #4
Min efterhånden aldrende pc ser således ud indeni:

ECS K7S5A motherboard
AMD 1600+
512 MB Kingston DDR Ram
Seagate Barracuda 40 GB
Quantum Fireball 30 GB
500W PSU
Pioneer DVD drev
HP SCSI brænder
SCSI controller

Skærm: IBM P50.

Jeg spiller en gang i mellem et spil, når jeg har ferie. Ellers benytter jeg den til at se film på mit fjernsyn via S-Video (har nemlig ingen anden DVD).

Ellers så gør jeg en del i hjemmesider og bruger den bl.a. til at lave grafik på, men jeg koder nu mest.

Ellers er det bare almindeligt lektiearbejde den bruges til.
Avatar billede trajkovski Nybegynder
25. juli 2005 - 10:23 #5
Og tak for at I har vist interesse for mit problem forresten! :)
Avatar billede c-holst Novice
13. oktober 2005 - 14:42 #6
Fandt du ud af noget, og har du evt brug for mere hjælp?

ellers må du gerne lukke tråden her, da der sansynligvis ikke kommer flere indlæg.

mvh

c-holst
Avatar billede c-holst Novice
13. oktober 2005 - 14:43 #7
har lige købt et gf6200 til 433 kroner. Det skal i i morgen...er lidt spændt på, om det giver mere end et radeon9500 som jeg har haft i den seneste tid
Avatar billede trajkovski Nybegynder
27. marts 2007 - 19:02 #8
Lukker