Avatar billede krustytk Nybegynder
24. juli 2005 - 19:03 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

RAS - Remote Access Service på en Windows 2003 server.

Hej eksperter.

Nu håber jeg dette er den rigtig kategori, here goes.

Jeg har en windows 2003 server med Remote Access service installeret og konfigureret. serveren har være oppe og køre i ca 2-3 uger uden nogen problemer. clienterne har kunne daile ind og få forbindelse uden nogen problemer, men her i sidste uge stoppede det med at virke, modemet svarre simpelthen ikke på opkald. :/

Jeg startede med at få tjekket linien bare for at være sikker. der er ingen problemer der, efter dette gik jeg videre til modemet, jeg prøvede at opdatere firmwaren, dette gjorde ingen forskel. herefter prøvede jeg at skifte modemet ud med et andet jeg havde liggende af samme model. dette gjorde heller ingen forskel.

Jeg har været inde på serveren og kigge lidt men kan ikke se nogle forandringer her, i eventloggen fandt jeg dog denne meddelelse:

Event ID: 20192
Source: RemoteAccess
Type: Warning
Description: A certificate could not be found. Connections that use the L2TP protocol over IPSec require the installation of a machine certificate, also known as a computer certificate. No L2TP calls will be accepted.

Jeg ved ikke om den har noget med mit problem at gøre? der er flere af den i eventloggen, de er der også fra datoer før problemet opstod, derfor er jeg i tvivl om det har noget med sagen at gøre, umiddelbart ville jeg mene at modemet skulle svare lige meget hvad?

Hva siger i?, jeg skal ud til serveren igen i morgen (mandag) så jeg ville sætte pris på nogle svar inden da. :) flere points gives hvis det er nødvendigt.

Mvh C. Petersen
Avatar billede karser Nybegynder
24. juli 2005 - 19:50 #1
Har du kigget efter i RRAS om dit modem er med i "puljen" af linier som kan benyttes til Dial in?
Avatar billede krustytk Nybegynder
24. juli 2005 - 22:06 #2
RRAS ? hvad er dette?

Alt jeg kan sige er at det har virket og det selv stoppede med at virke fra den ene dag til den anden. :S men jeg vil meget gerne vide hvor jeg tjekker det?
Avatar billede karser Nybegynder
24. juli 2005 - 23:39 #3
RRAS (Routing And Remote Access)...

Nu har jeg ikke lige en server, jeg kan finde det frem på, men et sted inde i RRAS consollen, er der en liste med "Linier" som bruges til Dial-In! Der skal dit modem være listet!
Avatar billede krustytk Nybegynder
26. juli 2005 - 18:43 #4
Fandt aldrig problemet. afinstallere RAS og installere det igen og så virkede det. nu må vi bare håbe det holder længere denne gang.