Avatar billede jps2mt Nybegynder
10. april 2001 - 02:29 Der er 23 kommentarer og
1 løsning

Modsætning til MoveNext ???

Hvad er modsætningen til .MoveNext i mySQL sammenhæng?? (evt. også i Access sammenhæng)

Mvh. Morten
Avatar billede bjarke-b Nybegynder
10. april 2001 - 02:31 #1
MovePrevious
Avatar billede morpheus Nybegynder
10. april 2001 - 02:31 #2
.MoveFirst ?
Avatar billede netsrac Praktikant
10. april 2001 - 02:32 #3
Hm..kender:

.movenext
.movefirst
.movelast

Gad bide om der findes en
.movebefore
Avatar billede morpheus Nybegynder
10. april 2001 - 02:37 #4
eller...

.movebeforenext !? :o)
Avatar billede jps2mt Nybegynder
10. april 2001 - 02:38 #5
Ingen af dem dúer til det jeg mangler, så det kan umuligt være en af dem.

Jeg har et stykke kode, som skal læse ID\'et FØR det aktuelle, og ID\'et EFTER det aktuelle, det med at læse efter kan jeg sagtens få den til, men det før kan jeg ikke få den til.
Avatar billede bjarke-b Nybegynder
10. april 2001 - 02:39 #6
Citat fra Active Server Pages for dummies:

.MovePrevious :
\"Najes tge Previous row the current row\"
Avatar billede bjarke-b Nybegynder
10. april 2001 - 02:40 #7
Damn, staver som en ged:

Moves the Previous row the current row
Avatar billede jps2mt Nybegynder
10. april 2001 - 02:42 #8
Bjarke >> Det dúer bare ikke...

Med MoveFirst, kan jeg i det mindste få den til at vise siden, men frem og tilbage knapperne duer bare ikke, så melder den fejl, men med MovePrevious, melder den fejl på det hele.
Avatar billede ortrak Nybegynder
10. april 2001 - 07:19 #9
I må altså til at læse lidt på teorien drenge. MovePrevious er korrekt, men det kræver en anden cursortype end adOpenforward, som er default.

http://www.learnasp.com/learn/adocursortypes.asp og http://www.learnasp.com/learn/dbcount.asp

/ortrak
Avatar billede kedde65 Praktikant
10. april 2001 - 09:35 #10
Du skal bruge cursor type AdOpenDynamic, AdOpenStatic eller AdOpenReadOnly for at kunne gå tilbage i recordsættet.

Herefter bruger man moveprevious til at gå tilbage i recordsættet.

kedde
Avatar billede ortrak Nybegynder
10. april 2001 - 09:41 #11
kedde65: som jeg skrev

/ortrak
Avatar billede kedde65 Praktikant
10. april 2001 - 11:57 #12
ja du må meget undskylde!!!!
Avatar billede jps2mt Nybegynder
10. april 2001 - 13:14 #13
Nu får jeg flg. fejl (igen):

error \'80020009\'
Exception occurred.

/blackchart/gaestebog.asp, line 66

61: If Record(\"ID\") = \"1\" Then
62:  Record.MoveNext
63:  Streng = Streng & \"<br><br><center><a href=\'gaestebog.asp?sid=\" & Record(\"ID\") & \"\'>Næste &gt;</a>\"
64: ElseIf Record(\"ID\") > \"1\" AND Request(\"sid\") = \"\" Then
65:  Record.MovePrevious
66:  Streng = Streng & \"<br><br><center><a href=\'gaestebog.asp?sid=\" & Record(\"ID\") & \"\'>&lt; Forrige</a>\"
67: ElseIf Record(\"ID\") > \"1\" AND Request(\"sid\") <> \"\" Then
68:  Record.MovePrevious
69:  PID = Record(\"ID\")
70:  Record.MoveNext
71:  Record.MoveNext
72:  NID = Record(\"ID\")
73:  Streng = Streng & \"<br><br><center><a href=\'gaestebog.asp?sid=\" & PID & \"\'>&lt; Forrige</a>&nbsp;-&nbsp;<a href=\'gaestebog.asp?sid=\" & NID & \"\'>Næste &gt;</a>\"
74: End If

Og min connection ser således ud:

SQLserveradr=\"mysql.trab.dk\"
SQLdatabase=\"DBName\"
SQLlogin=\"UserName\"
SQLpassword=\"Password\"

Set Record = Server.CreateObject(\"adodb.Recordset\")

conStr = \"driver={MySql};server=\"& SQLserveradr &\";database=\"& SQLdatabase
conStr = conStr & \";uid=\"& SQLlogin &\";pwd=\"& SQLpassword & \";OPTION=16386\"

  Sql = \"Select * from Guestbook order by Dato DESC\"

Record.Open Sql, conStr, AdOpenDynamic

Mvh. Morten

Avatar billede kedde65 Praktikant
10. april 2001 - 13:44 #14
er det ikke din kode hernde i linie 66 der er problemet.
\"\'>&lt; Forrige</a>\"
Avatar billede jps2mt Nybegynder
10. april 2001 - 13:56 #15
kedde65 >> Hvad skulle problemet være med det??
Avatar billede kedde65 Praktikant
10. april 2001 - 13:59 #16
bliver der ikke 2 gange >.
Avatar billede jps2mt Nybegynder
10. april 2001 - 14:03 #17
Nej...

&lt; = <

Og desuden SKRIVER den < og den tager det ikke som en HTML kode når man bruger &lt; (<) eller &gt; (>)

Mvh. Morten
Avatar billede kedde65 Praktikant
10. april 2001 - 14:22 #18
nej selvfølgelig, det overså jeg lige....
Avatar billede kedde65 Praktikant
10. april 2001 - 14:55 #19
Måske kunne det være fordi at mySQL ikke understøtter serverside cursors der kan gå tilbage.
Så måske skulle du lave et disconectet recordset, altså køre cursoen på clienten.

Kedde
Avatar billede ortrak Nybegynder
10. april 2001 - 22:56 #20
Så vidt jeg kan se, så har fejlen ikke noget at gøre med cursortypes - det tyder mere på noget andet sjusk. Det kunne måske være klogt at debugge på en måde, så vi finder ud af hvorvidt det overhovedet har at gøre med MovePrevious.

/ortrak
Avatar billede jps2mt Nybegynder
11. april 2001 - 00:27 #21
ortak >> Det virker fint, hvis jeg udkommenterer MovePrevious eller retter det til MoveNext eller MoveFirst...
Avatar billede ortrak Nybegynder
11. april 2001 - 09:17 #22
prøv følgende:

67: ElseIf Record(\"ID\") > \"1\" AND Request(\"sid\") <> \"\" Then
68:  response.write RS.AbsolutePosition \'Record.MovePrevious

...

/ortrak
Avatar billede jps2mt Nybegynder
14. april 2001 - 22:40 #23
ortak >> Det giver også en HTTP 500 Internal Server Error...
Avatar billede jps2mt Nybegynder
14. april 2001 - 23:31 #24
Jeg laver systemet på en helt anden måde, så det ikke bliver nødvendigt at gå tilbage i DB\'en..

Og da jeg ikke umiddelbart har fået nogle svar der virker, bliver der ikke uddelt points.