Avatar billede cmau Nybegynder
24. juli 2005 - 13:40 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Brugernavn skal være mellem 4 og 15 tegn

Hejsa, hvordan er det jeg tjekker om et brugernavn er i mellem 4 og 15 tegn?
Avatar billede jumario Nybegynder
24. juli 2005 - 13:43 #1
benyt strlen() funktionen i en if sætning
Avatar billede jumario Nybegynder
24. juli 2005 - 13:45 #2
if (strlen($var) > 3 && strlen($var) < 16)
  echo "accepted";
else
  echo "not accepted";

pardon my syntax, har ik kodet php længe
Avatar billede cmau Nybegynder
24. juli 2005 - 13:47 #3
if(strlen($_POST['username']) < 4 OR strlen($_POST['username']) > 15) {
$error[] = "Dit brugernavn skal være mellem 4 og 15 tegn!";
}

Sådan der ik?
Avatar billede cmau Nybegynder
24. juli 2005 - 14:13 #4
tak.. det virker, har lige et hurtigt spg mere.

Jeg tekker om folk har ulovlige tegn i deres brugernavn og de må kun bruge a-z A-Z æøå ÆØÅ 0-9 også mellemrum, hvordan redigere jeg det i min nedenstående kode?

if (!preg_match('#^[a-zA-ZæøåÆØÅ0-9 ]+$#',$_POST['username'])) {
Avatar billede jaw Nybegynder
24. juli 2005 - 18:31 #5
Hvad mener du der skal redigeres? Fjern #'en, så burde den vist være der...
Avatar billede jaw Nybegynder
24. juli 2005 - 18:32 #6
Nej, glem den sidste, så prøver jeg lige igen :)

Hvad mener du der skal fjernes?
Avatar billede Slettet bruger
24. juli 2005 - 20:07 #7
if(preg_match('#^[\w\sæøåÆØÅ]+$#',$_POST['username']))

Den bør kunne gøre det.
Avatar billede sukos Juniormester
24. juli 2005 - 21:30 #8
Jahh, en trim() bør jo bruges, hvis der ikker bruges regular expression, (elelr hva' det nu hedder)

Og nu er jeg så ik' lige med på # ! :O)

<?php
$username = "Æbl";

    if (preg_match("/^[a-z0-9æøå]{4,15}$/i", $username)) {
    echo"OK";
    }else{
    echo"ERROR";
    }
?>
Avatar billede Slettet bruger
24. juli 2005 - 22:55 #9
'#' er en delimiter i præcis samme grad som din '/'. Andre tegn kan også bruges, men det er der ingen grund til.

Grunden til at jeg valgte at skrive den som jeg har gjort, og ikke som dig er, at jeg ikke er sikker på at php kan genkende Æ som en "stor" version af æ. :o) Men hvis din bliver godtaget, er din bestemt bedre.