Avatar billede per-nielsen Nybegynder
24. juli 2005 - 11:55 Der er 4 kommentarer og
2 løsninger

Kan man ændre bios fra windows?

Hej. Jeg har en bærbar computer, Acer travelmate 4151LMi (1600 mhz centrino), som efter et par måneder er begyndt at gå ud, når jeg skal udføre noget mere krævende på den og få den op i hastighed. Blæseren starter, som den gjorde da det hele virkede, og kører et stykke tid på max styrke, men computeren går derefter ud uden varsel. Det virker ikke umiddelbart som om blæseren er i stykker, for "blæsertesten" under opstart får ikke computeren til at slukke. Jeg havde tænkt på, at det måske kunne være en funktion i bios, der gjorde, at computeren slukker ved en lavere temperatur end den egentligt burde, men jeg kan ikke forblive i bios i særlig lang tid af gangen (måske 2 sekunder), før computeren går ud, efter at blæseren er begyndt at køre på max.
Er der nogen, der kender til et program, som kan bruges til at se, og eventuelt ændre bios fra windows? Alternativt ser det ud til at jeg må sende den til reperation, der er jo heldigvis stadigvæk garanti på.
Med venlig hilsen
Per
Avatar billede peet49 Nybegynder
24. juli 2005 - 11:58 #1
Du bør sende den til rep.
Avatar billede peet49 Nybegynder
24. juli 2005 - 11:58 #2
Du skal ringe her først: 38487342
Avatar billede screem_brille Novice
24. juli 2005 - 12:03 #3
helt enig, du skal ikke begynde at opgradere BIOS så længe den er SÅ ustabil
Avatar billede peet49 Nybegynder
24. juli 2005 - 12:14 #4
Det klares let og smertefrit via UPS, den afhentes og bringes på din bopæl.
Avatar billede per-nielsen Nybegynder
24. juli 2005 - 12:16 #5
Ok, det vil sige, at det er Acer, jeg skal henvende mig hos, og ikke forretningen, hvor jeg har købt computeren?
Avatar billede peet49 Nybegynder
25. juli 2005 - 14:41 #6
Du har tlf.nummer til acer`s rep.support 11:58:51